HDMI versus VGA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 19:45
Hoi, vraagje: ik heb mijn Xbox360 aangesloten via de MS vga kabel op de VGA aansluiting van mijn TFT monitor (Samsung Syncmaster 226BW). Het beeld is dan, mede dankzij het niet ondersteunen van de monitor's native resolutie 1680 * 1050 resolutie niet optimaal. Een beetje blurry en kleurloos in vergelijking met mijn pc games. De resolutie van mijn 360 staat nu ingesteld op 1280 * 1024 en widescreen on (expanded interference level).

Nu mijn vraag: ik zag gisteren in Dynabyte een PS3 aangesloten op een TFT monitor met een native resolutie van 1680 * 1050. Ninja Sigma demo draaide erop en dat zag er een stuk scherper uit! De PS3 was aangesloten op DVI via verloopstekkertje HDMI --> DVI. Kan iemand bevestigen dat deze manier van aansluiten een betere (lees scherpere) beeldkwaliteit geeft?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 19:45
Excuses, ik wilde dit topic onder de Xbox360 ervaringen topic zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI -> DVI (of andersom) is altijd scherper omdat het digitaal is en blijft. VGA is analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Ik vrees dat dat niet zoveel verschil gaat geven. De resolutie bijft dezelfde. De kleuren zouden eventueel wel beter kunnen worden, maar als je een goede vgakabel gebruikt zou het verchil minimaal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijster schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:41:
De PS3 was aangesloten op DVI via verloopstekkertje HDMI --> DVI. Kan iemand bevestigen dat deze manier van aansluiten een betere (lees scherpere) beeldkwaliteit geeft?

Thx
Ja.

Met de 360 is dit (nog) niet mogelijk; moet je wachten op de elite met hdmi aansluiting en dan moet je native res ondersteund worden in dashboard. HDMI + niet-native res is nog steeds vaag.