Toon posts:

350d of de 400d kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn eerste Dslr gaan kopen en mijn keuze is gevallen op canon omdat ik er achter kwam dat mn stiefvader een mooie macro lens van 20 jaar oud heeft en die is van canon.
ik zit alleen te twijfelen tussen de 350d en de 400d. ik kan de 400d voor 50 euro meer krijgen en hij heeft wel een groter scherm en 3 megapixels meer en een antistof systeem.
mijn vraag is of dat stofsysteem wel goed werkt en wat adviseren jullie mij? de 350d of de 400d kopen???

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:30
350d of 400d?
Lijkt me toch wel duidelijk ?

[ Voor 61% gewijzigd door Hoyden op 15-07-2007 13:46 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik weet niet precies wat SandeR met zijn advies bedoeld, maar ik zou zeker weten de 400D kopen. De sensor is merkbaar beter en datzelfde kan je zeker ook zeggen van het AF systeem, die 2 dingen alleen maken de keuze al makkelijk.
Het stofsysteem werkt niet, ook niet een beetje, gewoon niet. Maakt ook niet uit, het is een marketing ding en je hebt er ook weer geen nadelen van. Het verschil is trouwens ook 2mp en niet 3mp, je kiest voor 8 of 10mp's.
De macro lens moet wel passen op het eos-systeem, dus daar moet je even naar kijken. Als je bijvoorbeeld ook weet wat voor camera hij heeft is het helemaal makkelijk om te bepalen of de lens fysiek gaat passen in een moderne body. Waarschijnlijk heeft de lens geen AF, maar voor macro maakt dat niet uit.
Ja alles bij elkaar is de keuze wel makkelijk, heb je het geld voor een 400D, dan moet je het ook zeker doen. Neem dan ook zeker de kitlens erbij (of als je het geld hebt een betere lens), want de kitlens geeft een hoop waar voor je geld.
Alvast succes met fotograferen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Scheelt tegenwoordig maar 50 euro in prijs dus ik zou zeker de 400D nemen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Nomad schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:49:

De macro lens moet wel passen op het eos-systeem, dus daar moet je even naar kijken. Als je bijvoorbeeld ook weet wat voor camera hij heeft is het helemaal makkelijk om te bepalen of de lens fysiek gaat passen in een moderne body. Waarschijnlijk heeft de lens geen AF, maar voor macro maakt dat niet uit.
en als je pech hebt is het FD ipv EF mount en dan past het helemaal niet.

Maar ik zou voor de 400D kiezen als ik nieuw moest kopen. Simpelweg vanwege het grotere scherm. De 350d is ook een leuke camera en kan je tweede hands vaak best voor een leuke prijs kopen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54

YellowCube

Wait...what?

volgens mij was de vorige boodschap toch wel duidelijk:
YellowCube in "350d of 400d?"

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.