Welke Linux distro met gui

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Een goededag allemaal

Ik ben een beetje verdwaald in het bos van linux 8)7

Heb hier nog een oud pctje staan waar ik linux op wil zetten omdaar mee te oefenen
maar weet niet meer welke distro ik daar voor kan gebruiken wil wel om te beginnen een GUI
er bij.

de specs van het oude beesie

Pentium 1 133 mhz
80 mb ram
8.3 GB harddisk
40 speed cd rom
Geluidskaart en onboard video
met netwerk kaart

Hoop dat iemand mij de goede kant op kan duwen want overal kom ik heel weinig systeem eisen tegen.

Alvast bedankt

Peter

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Google geeft me binnen 5 seconden antwoord:

http://forums.scotsnewsletter.com/index.php?showtopic=3759

Blijkbaar is vectorlinux goed bruikbaar: http://vectorlinux.osuosl...aneous/version_table.html

[ Voor 27% gewijzigd door Exirion op 15-07-2007 12:56 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:17
Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7

Ten eerste gebruik geen grote desktop, zoals Gnome, KDE of XFCE. Maar een of andere leightweight windowmanager.

Ga overigens hierna niet zeggen "Linux is kut". Zo'n oude pc zou prima zijn om wat ervaring op te doen met een cli. Maar je krijgt er geen idee van wat Linux op de desktop tegenwoordig is.

Als je wat ervaring met Linux op wil doen zou ik overigens eerder iets in een virtual machine gaan draaien. Dit is veel sneller, veel handiger en je kan veel recentere dingen erop draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door robbert op 15-07-2007 13:32 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Zie de opmerking van Robbert, je kan deze vraag goed kwijt in het Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7

En verder sluit ik me aan bij het idee van een virtuele opzet of misschien zelfs gewoon een live cd (van Ubuntu bijvoorbeeld). Deze installeert niks maar je kan wel alles proberen met je eigen hardware.

Deze gaat voorlopig dicht, als je er niet uitkomt stel dan je vraag in bovengenoemd topic nogmaals.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.