[Vista] Arial bold is anders dan in XP

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 21:57
Ik heb gisteren Windows Vista geïnstalleerd. Leuk, maar in zowel IE als FF ziet Arial Bold er behoorlijk anders uit. Lijkt eerder Arial Narrow. Ik heb geen XP hier, dus ik kan niet even laten zien hoe het eerst was. Hier in ieder geval een screenshot, ben benieuwd of het er bij anderen met Vista hetzelfde uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/48178101.jpg
(link)

Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik het weer normaal kan krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door TMC op 15-07-2007 12:42 ]

Verwijderd

Hmm ik heb met XP en FF 2.0.0.4 precies dezelfde Arial Bold, volgensmij is het wel goed zo

• TMC
Dan zou het misschien aan FF 2.0.0.4 kunnen liggen, want die heb ik nu ook. Maar ik heb het ook in IE, en dat had ik eerst zeer zeker niet...

Verwijderd

Ik zie op mijn Windows XP compleet geen verschil?
Mischien een Weergave/DPI instelling. Zit bij windows XP op:
Bureablad->snelmenu->Item eigenschappen->Tabblad Instellingen->Knop Geavanceerd->Tabblad Algemeen->Frame Weergeven

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:29

Haan

dotnetter

Heeft het niet toevallig met Cleartype te maken dat standaard aanstaat in Vista?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TMC
Haan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:50:
Heeft het niet toevallig met Cleartype te maken dat standaard aanstaat in Vista?
Had ik ook aan op XP.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ja

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 23:24
Dat weet ik bijna wel zeker.

Dat staat in Vista namelijk standaard AAN. En in XP standaard UIT.
En door cleartype kunnen sommige lettertypes wat dikker lijken dan op een pc zonder cleartype aan.

Maar als je er niet aan kunt wennen en het uit wilt hebben moet je even Configuratiescherm openen en dan Cleartype intypen. De rest wijst zich dan vanzelf...

[ Voor 17% gewijzigd door Saeverix op 15-07-2007 13:07 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• TMC
Ik gebruik al jaren cleartype in XP. Daar ligt het niet aan.

Verwijderd

offtopic:
Bij windows XP stond hier ClearType ook standaard aan, was schone (direct van MS) verkregen OEM, SP2

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
niet toevallig groote aangepast ? probeer ff met ctrl + scrollwheel up/down (of in menu textsize op mendium, echter scrollwheel heeft meer stappen)

• TMC
Nee, niet de grootte aangepast. Ik denk toch dat het een ClearType ligt. Die is bij Vista anders dan bij XP.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 23:24
Je kunt cleartype ook tunen via de instructies die ik je hierboven gaf. Dan kom je op de site van microsoft terecht en kun je hem naar wens instellen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1