Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104972

Topicstarter
Beste tweakers,

Vorige week heb ik een HP pavilion dv9313ea laptop aangeschaft. Op deze laptop wordt standaard vista (voorgeinstalleerd) meegeleverd. Nu ben ik niet zo'n fan van vista om meerdere redenen die niet echt belangrijk zijn. Waar het om gaat is dat ik vista er af wil hebben en windows xp er op.

Ik heb hier nog een xp cd liggen (legaal uiteraard) die ik daarvoor gebruik. Als is de cd in het station doe en de computer opstart vanaf de cd krijg ik een foutmelding. Deze melding komt nadat ik in het menu heb aangegeven dat ik een versie van xp wil installeren. De melding is: Setup kan xp niet installeren omdat er geen vaste-schijfstation wordt herkend. De setup kan niet worden voltooid. Druk op F3 om af te suiten (of iets in die richting)

Op de laptop staat een HP_VISTA recovery partitie die ik (voor het geval ik van mening wijzig) er gewoon op wil laten staan.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Als de laptop opstart herkend hij de schijf wel want vista start zonder problemen op. Maar met de xp cd kan hij hem opeens niet vinden?

Heeft iemand een idee hoe ik xp op de laptop krijg? De laptop heeft geen diskettestation.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit kwam al vaker aan de orde. Je kunt XP niet over een Vista installatie heen installeren. Die zul je dus eerst moeten verwijderen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je in de setup geen partities te zien krijgt dan heb je een aparte driverdiskette nodig voor de harddisk controller. Enige manieren om die erop te krijgen zijn ofwel een geslipstreamde xp cd te maken waar die driver al in zit of een externe floppydrive regelen met de juiste driverdiskette.

Als je wél partities ziet tijdens de installatie is bovenstaande niet van toepassing (harddisk wordt immers gezien), maar dan kan het ook zijn dat je de vista partitie moet verwijderen om zodoende vrije ruimte te creeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 15-07-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:13:
Dit kwam al vaker aan de orde. Je kunt XP niet over een Vista installatie heen installeren. Die zul je dus eerst moeten verwijderen.
Oke zover was ik ook ja. Maar hoe verwijder je iets wat je niet kan zien?
Palomar schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:16:
Als je in de setup geen partities te zien krijgt dan heb je een aparte driverdiskette nodig voor de harddisk controller. Enige manieren om die erop te krijgen zijn ofwel een geslipstreamde xp cd te maken waar die driver al in zit of een externe floppydrive regelen met de juiste driverdiskette.

Als je wél partities ziet tijdens de installatie is bovenstaande niet van toepassing (harddisk wordt immers gezien), maar dan kan het ook zijn dat je de vista partitie moet verwijderen om zodoende vrije ruimte te creeren.
Oke die externe floppydrive ga ik proberen. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176918

Externe floppydrive is misschien niet eens nodig, je kan de driver ook vaak op een usb stick plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Anoniem: 176918 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:01:
Externe floppydrive is misschien niet eens nodig, je kan de driver ook vaak op een usb stick plaatsen.
oja ? in welke xp setup kun je tijdens de f6 driver laden dan kiezen voor een usb stick ? of bedoel je dat je een usb stick moet ombouwen tot virtual floppy (voor zover dat gaat werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt om Vista te verwijderen en XP te installeren.

In de bios kon ik "Native SATA support" op Enabled en Disabled zetten. In het infromatie blokje ernaast stond dat je deze op disabled moest zetten als je een "oud" besturingssysteem gebruikte. Hij stond op Enabled dus ik heb hem op Disabled gezet en hij herkende de HD meteen. Vista partitie verwijderd en Xp geinstalleerd.

Misschien dat iemand anders aan deze info nog iets heeft.

Laptop: HP pavilion dv9313ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathumax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04-2024
eff een vraagje heb je wel alle drivers kunnen vinden voor je Xp??
ik bedoel modem,vga, geluidskaart etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja daar ben ik mee bezig. Het is wel lastig en mn cardreader heb ik nog niet aan de praat. Maar modem (wireless in mijn geval), vga, geluidskaart werken nu. Dus ik ben tevreden. Niet de beste oplossing maar een stuk beter dan dat stuk beta software wat ze vista noemen. Nee ik wacht wel tot SP1 of SP2 of SP3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu alles aan de praat. Netwerk, videokaart, geluidskaart, webcam; het werkt allemaal.

Zelfs de cardreader doet het (vista drivers gebruikt). Het duut een paar dagen maar dan heb je ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227982

raver_devence,

bedankt voor de oplossing, nu kon ik xp gelukkig weer installeren op de HP pavilion dv2000

had precies de zelfde meldingen. gelukkig is het opgelost, badankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D467
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-03 13:50

D467

[M]

Anoniem: 104972 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:04:

In de bios kon ik "Native SATA support" op Enabled en Disabled zetten. In het infromatie blokje ernaast stond dat je deze op disabled moest zetten als je een "oud" besturingssysteem gebruikte. Hij stond op Enabled dus ik heb hem op Disabled gezet en hij herkende de HD meteen. Vista partitie verwijderd en Xp geinstalleerd.

Misschien dat iemand anders aan deze info nog iets heeft.

Laptop: HP pavilion dv9313ea
Heb ook een hp, de hp9595 alleen waar staat ''Native SATA support'' in de bios? Ik kan het nergens vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229300

Hallo Raver_devence,
Heb dezelfde Laptop. Heb het ook voor elkaar gekregen om XP te installeren, maar de drivers voor de rest kan ik niet vinden. Kun je aangeven welke drivers je hebt en waar je ze vandaan hebt. Mijn dank is groot.
Anoniem: 104972 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:21:
Ik heb nu alles aan de praat. Netwerk, videokaart, geluidskaart, webcam; het werkt allemaal.

Zelfs de cardreader doet het (vista drivers gebruikt). Het duut een paar dagen maar dan heb je ook wat :P

Anoniem: 229930

Hi allemaal,

Ik heb sinds kort een Acer Travelmate 5310 en hierop bij aanschaf Vista op laten zetten, maar bevalt me totaal niet en wil daarom weer XP gaan laten draaien maar krijg dus exact dezelfde melding over dat hij geen vast schijfstation kan vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor hoe ik dat kan oplossen met deze laptop???

Alvast bedankt,

gr Patrick

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

hier kan je de sata drivers downloaden. Gooi ze op een floppy, enals windows er om vraagt op f6 drukken en installeren maar.
Dat is de snelste en makkelijkste manier.

Heb je veel tijd over lees dan dit eens: Anoniem: 225711 in "controllerprobleem ->van vista naar xp m..."
Andere laptop, maar zelfde idee.
Je moet dus niet alle links volgen.. maar op de acer site stikt het van de xp drivers voor jouw laptop.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 16-08-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229930

Hi Job,

Ik ben een leek wat dat betreft en heb ook geen floppy drive alleen een cd/dvd rom erin en usb uitgangen. Kan dat niet via een geheugenstick of iets dergelijks?

gr Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

-ET-

Phone Home

Nee helaas snapt de XP setup dat niet. Het enige wat je kan doen is een USB floppy drive er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 104972 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:04:
Ik begijp niet helemaal hoe je het hebt gedaan:
Hoe heb je geboot? vanaf USB stick?

Ik zit met zelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232005

Hoi, zou je mij de gehele procedure willen mailen?
Ik zit met het zelfde probleem om XP op mijn Pavillion te zetten en het ontbreken van de diskdriver.
Evelien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232527

de instelling die je veranderd in de bios moet je die ook later weer terug zetten of niet.
bedankt voor deze tip ik heb eindelijk vista er af gekregen.

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

beste Raver,

Zou jij mij kunnen vertellen welke drivers ik moet gebruiken zodat ik mijn eeuwig durende zoektocht naar drivers kan staken?

Word gek zo :)

lizx_q3@hotmail.com

Mijn dank is groot.

Groet,
TT

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Je moet in je biose SATA MODE = NATIVE op DISABLED zetten.

Zo vind hij je schijf wel.

Nu moet ik nog die drivers voor de soundcard (XP) hebben, dan loopt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233837

Om een slipstream Windows XP CD te maken met support voor Sata HD kan je gebruik maken van NLite: http://www.nliteos.com/
Is geheel freeware en werkt perfect...geen Floppydrive of usb sticky meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

@ISabally,

Maar als je niet de jusite drivers voor je soundcard kan vinden, wat heeft 't dan voor zin om een slipstream cd te maken :)

Ik las dat Raver precies dezelfde laptop heeft als ik en wel (Na een lange zoektocht) de juiste drivers heeft gevonden. Mijn vraag was dan ook gericht aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteba
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
LS,

Tip: lees eerst dit verhaal even helemaal door en kies daarna jouw installatie methode.
Allereerst heb ik op de laptop, toen ie nog nog vista bevatte, alle drivers gedownload van de website van ACER. Die heb ik uitgepakt en op een cd gezet.

Ik ben het hele weekend bezig geweest met het installeren van een XP versie op een ACER Travelmate 5310. Het grote probleem dat je tegenkomt tijdens de installatie van een Windows XP is dat Windows de Harddisk niet herkend. Dit komt omdat de laptop voorzien is van een controler met een SATA Harddisk. De standaard installatie cd van Windows bevat geen drivers voor het installeren van deze SATA HD. Je zult dus drivers van de fabrikant moeten gebruiken tijdens de installatie. Ik heb gemerkt dat er 3 verschillende methode zijn voor een correcte installatie:
- Installatie na een Bios upgrade.
- Installatie met een USB Floppy Drive
- Installatie met een streaming Windows XP cd.

Installatie na een BIOS upgrade:
Een veel gelezen oplossing is om het Bios aan te passen van SATA naar IDE.
Het schijnt mogelijk te zijn dat je in het BIOS de optie SATA om kan zetten naar IDE.
Helaas was ik iets te snel met het verwijderen van de Windows Vista anders had ik waarschijnlijk voor deze methode gekozen. Het werkt als volgt: Je start je laptop met de orginele windows Vista. Ga naar de site van Acer en download eerst de BIOS upgrade voor je laptop. Nadat je de upgrade hebt geinstalleerd kan je in het bios de optie SATA omzetten naar IDE. Dit zou (heb ik niet getest) werken met een standaard installatie van Windows XP.

Werken met een USB floppy disk:
Lep op: niet elke USB floppy disk wordt standaard herkend.
Ik had de Iomega USB Floppy Disk gekocht. maar die werd niet herkend door het Bios.
De USB Floppy Disk werd pas in Windows herkend nadat er drivers werden gebruikt. Helaas heb ik de Floppy Disk nodig voor de installatie van XP dus had ik daar niet veel aan. Ik heb de Floppy disk weer terug gebracht naar de Media Markt en een andere Floppy Disk gekocht (Bij Hardware Discount in Almere) zij hadden nog een NEC USB Floppy Disk. Deze wordt wel direct door het Bios herkend. Tijdens de installatie van Win XP dien je met de toets F6 aan te geven dat je tijdens de installatie drivers wilt gebruiken van een Fabrikant. Druk dus tijdens de installatie (Als windows er om vraagt) op de F6 toets om de drivers van Acer te installeren. Helaas werkte deze optie niet voor mij dus ik kan je daar niet verder mee helpen. Ik heb al wel gelezen dat een hoop mensen last krijgen van een BSOD (Blue Screen Of Death). Mijn ervaring is dat ik tijdens de installatie met een Floppy met daarop de drivers van Acer NIET werkte. Windows bleef melden dat hij niet de Harddisk kon vinden. Na wat te hebben gesurft op het internet kwam ik aan nieuwere drivers van Intel. Met deze drivers kon ik tijdens de installatie wel de Harddisk zien maar even verder op in de installatie krijg ik het verzoek om een Intel Diskette te plaatsen. Die had ik niet en ben maar over gegaan op de streaming installatie.

Streaming installatie Windows XP
Ik was niet bekend met een streaming installatie dus heb ik de handleiding op deze site gevolgd:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1626
Ik moet wel eerlijk vertellen dat ik de drivers van zowel Acer als de drivers die ik later op het internet heb gevonden, heb gebruikt voor het maken van een streaming windows installatie cd.
De installatie is toen eindelijk vlekkeloos verlopen.

Na de installatie van Windows ben ik begonnen met de installatie van de drivers van de site van Acer.
Een van de problemen die ik ben tegen gekomen is de installatie van de Realtek Audio.
Na de installatie krijg ik steeds een foutmelding. Ik wist niet hoe ik dat kon verhelpen. Maar na de installatie van Servicepack 2 van Windows Xp heb ik nogmaals de audio drivers geinstalleerd en toen ging het wel goed.

Ik heb nu alleen nog een uitdaging met de drivers voor de Draadloze netwerkkaart...
Misschien volgt er nog een vervolg met mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:32
Guardian Angel schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:13:
Onzin

Dit probleem heb ik ook gehad en het is heel simpel iets bij de HP laptops :)
Wat je uit moet zetten in de bios is iets van Native SATA oid, moet op disabled staan en dan ziet XP de vaste harde schijf wel :)

En deze optie werkt want dit heeft de helpdesk van HP zelf bevestigd

[ Voor 12% gewijzigd door sjorremans op 21-10-2007 22:53 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

@alteba

Mooie duidelijke omschrijving! Goed werk.

Als aanvulling te gebruiken op jouw verhaal:

Indien je een HP Pavilion 9313ea hebt (of 9383ea) kun je het niet herkennen van je HD bij de XP installatie eenvoudig omzeilen door in je bios de setting : "Native IDE support" uit te schakelen.

De XP installatie herkent je HD vervolgens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174328

Dus dat betekent dat je Vista-drivers voor XP kan gebruiken?

(ben zeer benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meer dat Vista gewoon de XP drivers gebruikt :)

Heb van de week ook mijn Asus laptop van de standaard Vista installatie ontdaan en er XP opgezet. Werkt zoveel beter :)

[ Voor 58% gewijzigd door njitter op 30-10-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238595

Ik en mijn dochter hebben ook allebei een hp de dv9590ed en de dv9670ed en willen ook xp erop mijn vraag is waar heb je alle drivers gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238676

Hallo,

Ik heb een vraag, heb een medion laptop gekocht en krijg ook xp niet geinstalleerd en wil echt van vista af. Alles bekeken en gelezen maar sata zie ik niet in de bios. Heb ook geprobeerd om laptop
op te laten starten vanaf cd-rom doet hij niet ben al wel zover dat dit waarschijnlijk aan de driver (sata)ligt die ook op de xp cd-rom moet staan, veel info maar niet over medion laptops, kan iemand mij helpen aub ?? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PS ik heb wel netjes de drivers van xp op de applicatie cd-rom van de aldi erbij gekregen ze snappen daar dus heel goed dat mensen liever xp hebben waarom dan niet de keuze zou je zeggen. Dus drivers zoeken hoef ik niet meer die zijn aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Anoniem: 238676 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:46:
Hallo,

Ik heb een vraag, heb een medion laptop gekocht en krijg ook xp niet geinstalleerd en wil echt van vista af. Alles bekeken en gelezen maar sata zie ik niet in de bios. Heb ook geprobeerd om laptop
op te laten starten vanaf cd-rom doet hij niet ben al wel zover dat dit waarschijnlijk aan de driver (sata)ligt die ook op de xp cd-rom moet staan, veel info maar niet over medion laptops, kan iemand mij helpen aub ?? Alvast bedankt.
Geef eens wat uitleg over het model, enz. Ik heb voor mijn Medion MD 98200 drivers gevonden op de Intel site. Als je je model geeft wil ik wel eens zoeken.
PS: ik heb wel netjes de drivers van xp op de applicatie cd-rom van de aldi erbij gekregen ze snappen daar dus heel goed dat mensen liever xp hebben waarom dan niet de keuze zou je zeggen. Dus drivers zoeken hoef ik niet meer die zijn aanwezig.
Je moet nog wel drivers zoeken, op zijn minst de SATA driver ;)

Wanneer ik de SATA drivers gevonden heb, moet je ofwel de drivers slipstreamen (inbouwen) in je XP cd, ofwel een externe floppydrive gebruiken.
Nog iets : Bevat je XP cd een Service Pack ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Petervanakelyen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:03:
[...]

Geef eens wat uitleg over het model, enz. Ik heb voor mijn Medion MD 98200 drivers gevonden op de Intel site. Als je je model geeft wil ik wel eens zoeken.

[...]

Je moet nog wel drivers zoeken, op zijn minst de SATA driver ;)

Wanneer ik de SATA drivers gevonden heb, moet je ofwel de drivers slipstreamen (inbouwen) in je XP cd, ofwel een externe floppydrive gebruiken.
Nog iets : Bevat je XP cd een Service Pack ?
Hoi ik heb deze volgens mij wel die staat onder ahci toch F6 floppycreate for 32 en 64 bit windows of is hij dat niet ? Het model betreft het MD 96350 en ja ik heb met SP 2. Kun je zeggen of ik goed zit met de driver en hoe moet ik dat slipstreamen ? Heb die nlite site bekeken maar dat was voor mij niet heel duidelijk hoe en wat.

:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
...die staat onder ahci toch F6 floppycreate for 32 en 64 bit windows of is hij dat niet ?
Volgens mij is hij dat wel :)
Maar, om echt te controleren of het de juiste driver is, moet je je chipset-type hier ook eens posten.

Laat ons er van uit gaan dat het de juiste driver is, dan krijg je waarschijnlijk een exe die lijkt op deze naam: floppy32.exe
Als je deze wil openen, zal gevraagd worden voor een floppy in je PC te steken.
In je Medion laptop zit geen floppydrive, dus moet je met winimage de bestanden in de exe extracten, om deze te kunnen gebruiken met nLite.

Download :
Trial van WinImage

Nu kan je, d.m.v. WinImage het bestand floppy32.exe "extracten" tot een aantal inf bestandjes, etc.

Deze zijn bruikbaar met nLite.

Download:
nLite 1.3.5

Installeer nLite nu.
Als je nLite start, moet je de stappen in de wizard volgen, tot je aan een knop "drivers integreren" komt. Vermits we nog wachten op je chipset type, post ik de "howto" later wel ;)

Verder veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:50:
[...]

Volgens mij is hij dat wel :)
Maar, om echt te controleren of het de juiste driver is, moet je je chipset-type hier ook eens posten.

Laat ons er van uit gaan dat het de juiste driver is, dan krijg je waarschijnlijk een exe die lijkt op deze naam: floppy32.exe
Als je deze wil openen, zal gevraagd worden voor een floppy in je PC te steken.
In je Medion laptop zit geen floppydrive, dus moet je met winimage de bestanden in de exe extracten, om deze te kunnen gebruiken met nLite.

Download :
Trial van WinImage

Nu kan je, d.m.v. WinImage het bestand floppy32.exe "extracten" tot een aantal inf bestandjes, etc.

Deze zijn bruikbaar met nLite.

Download:
nLite 1.3.5

Installeer nLite nu.
Als je nLite start, moet je de stappen in de wizard volgen, tot je aan een knop "drivers integreren" komt. Vermits we nog wachten op je chipset type, post ik de "howto" later wel ;)

Verder veel succes :)

He Peter,

Alvast bedankt voor de info tot nu toe kun je aangeven wat je precies bedoeld met het chipset type ?
Waar kan ik dat vinden ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Product: Intel(R) Chipset Device Software
* Release: Production Version
* Version: 8.3.0.1013
* Target Chipset#: Q33/G33/G31/P35
* Date: March 05 2007

Dit is hem al weet je dan genoeg ? Ik ga bovenstaande even proberen/doen. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi ben druk bezig geweest met bovenstaande maar hij vraagt welke driver en dan staat nlite op tekstdriver en dan moet ik er een uit vele kiezen en ik weet dus niet welke kun je maar ook nog bij helpen ?

Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi ik heb hem al het is een ICH8M Sata ahci controller die stond er overigens niet bij dus de ICH8R genomen die leek er het meeste op en zodoende dus de slipstreamcd gemaakt en gebrand.
Kan ik ergens controlleren of dit goed gegaan is alvorens ik die ga gebruiken of gaat dat niet ?

Gr. Moertjemaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 238676 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:29:
Hoi ik heb hem al het is een ICH8M Sata ahci controller die stond er overigens niet bij dus de ICH8R genomen die leek er het meeste op en zodoende dus de slipstreamcd gemaakt en gebrand.
Kan ik ergens controlleren of dit goed gegaan is alvorens ik die ga gebruiken of gaat dat niet ?

Gr. Moertjemaas
Het beste wat je kan doen is je CD gewoon proberen :)
Als het niet de juiste driver is (wat mij niet zou verbazen) zal Windows XP nog steeds een melding geven dat hij de HDD niet kan vinden. Als het wél de juiste driver is, dan gaat je Windows install gewoon door !

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Petervanakelyen schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:34:
[...]

Het beste wat je kan doen is je CD gewoon proberen :)
Als het niet de juiste driver is (wat mij niet zou verbazen) zal Windows XP nog steeds een melding geven dat hij de HDD niet kan vinden. Als het wél de juiste driver is, dan gaat je Windows install gewoon door !

;)
Hoi,

Alles gedaan watje zei het is me gelukt althans heb nog twee kleine probleempjes en dat is het geluid wat niet werkt hij zegt dat er geen stuurprogramma aanwezig is en ik heb nog een onbekend apparaat staan wat ik niet geinstalleerd krijg en sinds ik de drivers heb geinstalleerd blijft windows bij het afsluiten hangen op het blauwe scherm met windows wordt afgesloten maar er gebeurt niets dus moet ik hem met de knop aan en uit zetten. Is allemaal wel te verhelpen het GROTE werk is me toch maar mooi gelukt met JOUW HULP echt enorm bedankt !!! als je me nog zou kunnen helpen met geluid enz ben je helemaal de bovenste beste.

Gr. Moertjemaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239258

Ik heb net hetzelfde voor gehad. Ook bij mij blijven enkele apparaten 'stuurloos' :-)

Iemand hulp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 238676 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:36:
[...]

Hoi,

Alles gedaan watje zei het is me gelukt althans heb nog twee kleine probleempjes en dat is het geluid wat niet werkt hij zegt dat er geen stuurprogramma aanwezig is en ik heb nog een onbekend apparaat staan wat ik niet geinstalleerd krijg en sinds ik de drivers heb geinstalleerd blijft windows bij het afsluiten hangen op het blauwe scherm met windows wordt afgesloten maar er gebeurt niets dus moet ik hem met de knop aan en uit zetten. Is allemaal wel te verhelpen het GROTE werk is me toch maar mooi gelukt met JOUW HULP echt enorm bedankt !!! als je me nog zou kunnen helpen met geluid enz ben je helemaal de bovenste beste.

Gr. Moertjemaas
De-installeer eerst de driver voor het geluid eens. Kan je nu terug normaal afsluiten ?
Zo ja, goed, laat de driver gedeinstalleerd.
Zo nee, niet goed, maar laat de driver ook gedeinstalleerd. :)

Bij mijn Medion MD 98200 moest ik eerst een update doen voor High Definition.
Deze kan je hier downloaden.

Pak de driver uit, en instaleer de update. Start daarna de PC opnieuw op.

Probeer nu, via Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Tab: Hardware --> Apparaatbeheer --> "naam apparaat van geluid" --> rechtermuis: Eigenschappen --> Stuurprogramma Bijwerken te zien of Windows nu de driver goed vindt. Ja ? Probleem 1 opgelost, Nee ? Lees verder !

Windows heeft de driver nog steeds niet gevonden, en het geluid werkt nog steeds niet.

Het kan zijn dat Windows de Realtek driver nodig heeft.

Download deze hier.

Nadat je de driver hebt geïnstalleerd moet je via Start --> Configuratiescherm --> Systeem --> Tab: Hardware --> Apparaatbeheer --> "naam apparaat van geluid" --> rechtermuis: Eigenschappen --> Stuurprogramma Bijwerken Windows weer laten zoeken of hij de driver gevonden heeft. Ja ? Probleem 1 opgelost. Nee ? Lees verder !

Windows kan nog steeds niet overweg met je geluid. De update en de goede driver helpen niet.
Er rest mij nog één mogelijkheid. (eigenlijk 3) Ofwel moet je je XP eerst alle updates, patches, etc.
laten downloaden en opnieuw proberen, ofwel moet je wachten voor een nieuwe patch van iemand anders (op het net of op tweakers), ofwel heb je absoluut pech en zal het nooit werken. (i don't hope so)

Veel geluk !

PS: Probeer voor dat onbekend apparaat eens te checken welke drivers nog ontbreken. Kaartlezer ? Intel Chipset Utility ? Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239465

Hallo,

Ik ben ook XP aan het installeren op een medion 96350. De drivers installeren lukt allemaal wel, (ook die voor de audio). Ik heb deze wel gedownload van de medion site, en niet die van op de cd gebruikt.

MAAR er rest nog 1 klein detail: Zoals bij Moertjemaas blijft de pc hangen bij het afsluiten op het blauwe scherm...

Voor de rest werkt XP perfect... Maar ik kan er nie goe tegen dat ik moet afsluiten door de knop ingedrukt te houden :*)

Suggesties?

PS: ik heb al verschillende versies van XP geprobeerd...

Sorry, ik had vorig bericht nog niet goed gelezen, kga dit eerst eens proberen... Althans heb ik de indruk dat het probleem van het afsluiten zich op een willekeurig moment begint te manifesteren, en niet na het installeren van een welbebaalde driver

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 239465 op 08-11-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Althans heb ik de indruk dat het probleem van het afsluiten zich op een willekeurig moment begint te manifesteren, en niet na het installeren van een welbebaalde driver
Dat denk ik wel ! Als je het niet hebt na een cleane install zonder drivers, en het wel hebt nadat je alle drivers hebt (geprobeerd) te installeren, moet het aan de drivers liggen ! Ik neem toch aan dat je na het installeren van Windows direct gaat beginnen met het installeren van de drivers.
De vraag is alleen aan welke driver het ligt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audio lukt me nog steeds niet ... zelfs met drivers van op de website ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oplossing :

Onder 'Apparaatbeheer' > Ga naar 'Systeemapparaten'

Hier moet normaalgezien in de lijst een 'PCI-device' staat met een uitroepingsteken.

Laat deze zoeken naar drivers in de audio-drivers op de CD/ gedownloade drivers.

... Let there be music ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239720

Ik heb ook de md 96350 en windows XP wil ook niet afsluiten.
Als ik bij apparaat beheer kijk zie ik ook een onbekend apparaat.

Dit zijn mijn drivers (report gemaakt met drivermax www.drivermax.com)

Geluid werkt hier ook perfect dus niet echt een idee waar het aan kan liggen.
Mss kan iemand met dezelfde pc waar het wel werkt zijn driverconfiguratie eens posten dan zie ik mss welke driver problemen geeft :)

En welke drivers hebben jullie gebruikt, ik heb alles wat op de backup schijf stond aan drivers gebruikt en de drivers die daar niet stonden gewoon gegoogled.

Allemaal leuk en aardig, maar op GoT wordt er van je verwacht dat je ook zélf dingen gaat ondernemen.
Het posten van een waslijst met de bedoeling 'zoeken jullie even voor me uit wat ik moet gebruiken is dus niet wat we hier willen zien.

[ Voor 86% gewijzigd door alt-92 op 10-11-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239465

Hallow,

Bij mij staat er ook nog een onbekend apparaat, en het feit dat ik op een knop moet drukken heb ik al lang aanvaard :-)

Maar in de originele vista zat een media center waarmee je tv kan zien. In deze versie van XP niet.

Is dit op te lossen met een ander programma of zo?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239720 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:16:
[mbr]Allemaal leuk en aardig, maar op GoT wordt er van je verwacht dat je ook zélf dingen gaat ondernemen.
Het posten van een waslijst met de bedoeling 'zoeken jullie even voor me uit wat ik moet gebruiken is dus niet wat we hier willen zien.
[/mbr]
Sorry dat was niet mijn bedoeling :)
Ik wil zelf wel wat ondernemen maar weet niet goed waar starten
Het zou in ieder geval het handig kunnen zijn als iemand met dezelfde pc zijn driverlijst hier post zodat ik kan kijken welke drivers ik moet aanpassen.

Of ligt het probleem van 'het niet willen afsluiten' ergens anders?
Kan ik bijvoorbeeld ergens een log vinden van wat XP allemaal doet tijdens het afsluiten zodat ik die eens kan analyseren ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren ging mijn laptop vanzelf uit.
Ik had het onbekende apparaat uitgeschakeld:
Apparaat beheer -> Overige apparaten -> Onbekend apparaat -> rechtermuisknop: uitschakelen

Maar nu weigert hij weer uit te vallen, dus ik denk dat het aan dat onbekende apparaat zal liggen.

Het hardware-id is: ACPI\PNP0C32
ik heb eens gegoogled op dit id en het staat precies voor hotstart een functie van vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Anoniem: 239720 schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:10:

Het hardware-id is: ACPI\PNP0C32
ik heb eens gegoogled op dit id en het staat precies voor hotstart een functie van vista?
Kun je ook achter het Vendor ID en/of het Device-ID komen? (Eventueel met een prog als Everest); dan even googelen op DevId en VenId.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 239465 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:07:
Hallow

Bij mij staat er ook nog een onbekend apparaat, en het feit dat ik op een knop moet drukken heb ik al lang aanvaard :-)

Maar in de originele vista zat een media center waarmee je tv kan zien. In deze versie van XP niet.

Is dit op te lossen met een ander programma of zo?

thx
Ik heb op mijn Medion MD98200 terug te kunnen zien in Windows XP dankzij
dit topic.
Ik gebruik nu DVB Dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240185

Hoi

Ik heb de Acer 5220 Bios is de 1.16, ik wil over naar 1.21 waarmee ik eindelijk XP zou kunnen installeren maar als ik de bios update wil opstarten krijg ik de melding Open flas.sys fail. Ik heb ook versie 1.18 geprobeert maar krijg dezelfde fout.

Voordat ik elke andere optie kies wil ik eerst kijken of die bios update wil lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 240185 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:12:
Hoi

Ik heb de Acer 5220 Bios is de 1.16, ik wil over naar 1.21 waarmee ik eindelijk XP zou kunnen installeren maar als ik de bios update wil opstarten krijg ik de melding Open flas.sys fail. Ik heb ook versie 1.18 geprobeert maar krijg dezelfde fout.

Voordat ik elke andere optie kies wil ik eerst kijken of die bios update wil lukken
Probeer eens een nieuw bios bestand te downloaden, misschien met een andere browser, ik weet niet echt. Ik heb ook geen Acer laptop om het eens op uit te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:38
Ik heb ook een Medion 96350. Mooi ding en ik heb een engelse Vista Ultimate er opgezet... maar een belangrijke standaard windows toetsen combinatie werkt niet: Ik moet vaal tekst selecteren en wissen/kopiëren enz... dus ik gebruik Ctrl-Shift-links/rechts. Maar deze combi werkt niet met de engelse Vista. Ligt dat aan een keyboard driver ergens?
Of anders - wie wil een Medion kopen voor 799? :)
Martin

[ Voor 6% gewijzigd door mcleaver op 19-11-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242123

Ik heb zo snel mogelijk windows xp SP2 geinstalleerd op de medion 96350. Was nog een hoop gedoe de satadrivers te slipstreamen. Het enige wat ik niet werkend krijg is het wireless. Die rare touchscreenknopjes doen het bij mij niet. In de bios kun hem niet op standaard aan zetten dus ik heb die rotknopjes nodig. De medion helpdesk is bijzonder behulpzaam niet dus. Ze zeggen wij leveren geen support voor XP dus zoek het maar uit. Heeft iemand die XP heeft zijn of haar WLAN wel werkend? Ik hoor het graag. Er zijn geloof ik meer mensen die dit willen weten dus als iemand dit weet zet het please op dit forum. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 242123 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:44:
Ik heb zo snel mogelijk windows xp SP2 geinstalleerd op de medion 96350. Was nog een hoop gedoe de satadrivers te slipstreamen. Het enige wat ik niet werkend krijg is het wireless. Die rare touchscreenknopjes doen het bij mij niet. In de bios kun hem niet op standaard aan zetten dus ik heb die rotknopjes nodig. De medion helpdesk is bijzonder behulpzaam niet dus. Ze zeggen wij leveren geen support voor XP dus zoek het maar uit. Heeft iemand die XP heeft zijn of haar WLAN wel werkend? Ik hoor het graag. Er zijn geloof ik meer mensen die dit willen weten dus als iemand dit weet zet het please op dit forum. Thanks.
Je moet eerst de Launch Manager installeren, om die knopjes te kunnen gebruiken. Deze zou normaal op de Application CD moeten staan (of op een andere cd) vanwaar je hem kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRootje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10-2018
Ik wil XP op een HP DV9500 zetten maar kan de functie "Native SATA support" veranderen niet vinden. Kan iemand me vertellen waar in de bios dit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik zal iedereen gewoon even uit de droom helpen:

Het is mogelijk XP te installeren alleen blijft het allemaal ontzettend behelpen.
Drivers zijn niet beschikbaar en worden dus ook niet ondersteund door de fabrikant , in dit geval HP.

Daarnaast zijn de drivers die wel beschikbaar zijn pas werkend te krijgen na veel gepruts in inf bestanden, hardware id's moeten gewijzigd worden en dan nog zal de windows software in veel gevallen niet goed kunne omgaan met deze workaround.

Met andere woorden: Blijf bij vista, zet alle rommel uit en probeer er een beetje handigheid in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249270

Anoniem: 242123 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:44:
Ben jij nog aanwezig op dit forum?
Ik zou je hulp kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 249270 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:20:
[...]

Ben jij nog aanwezig op dit forum?
Ik zou je hulp kunnen gebruiken...
Euh, het zou handig zijn als je iets meer informatie gaf... wat wil je nu eigenlijk ?

Zo kunnen ook andere tweakers helpen hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249270

Ik wil vista herinstalleren op mijn Medion MD96350 maar hij vindt de harde schijf niet terug.

nu heb ik al verscheidene drivers geprobeerd vanop de bijgeleverde cd maar geen enkele werkt
ook niet die ICH8R en dergelijke...

ik begin redelijk hopeloos te worden!

Kan om te beginnen iemand mij vertellen of het normaal is dat ik met de bijgeleverde vista cd (niet de recovery cd!) het stuurprogramma nog moet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 249270 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:47:
Ik wil vista herinstalleren op mijn Medion MD96350 maar hij vindt de harde schijf niet terug.

nu heb ik al verscheidene drivers geprobeerd vanop de bijgeleverde cd maar geen enkele werkt
ook niet die ICH8R en dergelijke...

ik begin redelijk hopeloos te worden!

Kan om te beginnen iemand mij vertellen of het normaal is dat ik met de bijgeleverde vista cd (niet de recovery cd!) het stuurprogramma nog moet kiezen...
OK, het zou handig zijn moest je ons nu eens vertellen welke chipset je laptop gebruikt, en meer bepaald, welke de SATA - RAID controller is. Dit kan je te weten komen d.m.v. apparaatbeheer.

Huh ? Je wilt VISTA herinstalleren ? Dan ben je niet bezig in het juiste topic, dit topic is om XP te installeren op een laptop waar oorspronkelijk Vista op stond.

Desalniettemin zal ik je wel helpen, als je de sata controller eens post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 12:08
Ik heb zelf een asus a8sc, en geprobeerd xp te installeren op mijn laptop. Ik heb hier een week aan besteed en ik heb zoveel problemen gehad dat ik het na een week maar zonder resultaat heb opgegeven.
Ik ben zelf al mijn gegevens kwijt die op de partitie stonden, en ik kon niets meer met mijn laptop totdat ik de hele schijf formatteerde.
Ik vind dit erg jammer, maar ik heb zoveel problemen ermee gehad dat ik het niet meer wil. Ik raad het dan ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nemesix schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:28:
Ik heb zelf een asus a8sc, en geprobeerd xp te installeren op mijn laptop. Ik heb hier een week aan besteed en ik heb zoveel problemen gehad dat ik het na een week maar zonder resultaat heb opgegeven.
Ik ben zelf al mijn gegevens kwijt die op de partitie stonden, en ik kon niets meer met mijn laptop totdat ik de hele schijf formatteerde.
Ik vind dit erg jammer, maar ik heb zoveel problemen ermee gehad dat ik het niet meer wil. Ik raad het dan ook af.
Je moet je gegevens dan ook backuppen hé...
Maar misschien is het inderdaad het beste om eraf te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19
argh ik ben hier ook al veel tijd aan kwijt intussen.

Ik heb een asus f3e en heb al veel informatie opgezocht, maar het wil maar niet lukken. Met nlite heb ik de satadriver bij de xp cd geslipstreamd, maar zelfs daarmee blijf ik de melding krijgen dat de Xp installatie geen harde schijf kan vinden. Iemand suggesties wat ik nog kan proberen?

edit: of is dit een kwestie van een verkeerde driver? Hoewel dat ook raar is. Had met driver detective even opgezocht welke ik precies moest hebben

[ Voor 17% gewijzigd door Southern Sun op 13-02-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Southern Sun schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:00:
argh ik ben hier ook al veel tijd aan kwijt intussen.

Ik heb een asus f3e en heb al veel informatie opgezocht, maar het wil maar niet lukken. Met nlite heb ik de satadriver bij de xp cd geslipstreamd, maar zelfs daarmee blijf ik de melding krijgen dat de Xp installatie geen harde schijf kan vinden. Iemand suggesties wat ik nog kan proberen?

edit: of is dit een kwestie van een verkeerde driver? Hoewel dat ook raar is. Had met driver detective even opgezocht welke ik precies moest hebben
Je kan dat echt wel véél beter handmatig, hoor...

Waarschijnlijk verkeerde driver. Post je chipset eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:57

silitek

Tubes Only

Voor de HP bezitters kun je gratis downgraden van Vista naar XP...desk bellen krijg je een gratis XP cd opgestuurd!!..Mischien geld dat voor andere fabrikanten ook wel.

Niet dat ik zou willen naar XP zou niet weten waarom... ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254167

Hallo,

Het is me met aanwijzingen uit dit topic gelukt (bedankt) om xp te instaleren op mn medion MD 98200, maar ik heb op dit moment alleen een bedrade internet verbinding in huis, dus ik wil mn laptop zolang even op internet aansluiten via een kabeltje. Het probleem is, internet doett niet. ik kan alleen drivers voor WLAN vinden, maar ik heb dus drivers nodig voor mn LAN.
bij de hardware lijst staat een ongeinstaleerde "ethernet-controler" en ik vermoed dat die geinstaleerd moet worden voor LAN verbinden. probleem is: nergens drivers te vinden.
Kan iemand mij een tip geven om wat te doen
(sorry, maar ik ben een beetje een n00b op het gebied van hardware/drivers).

Alvast bedankt,

Gerard
PS: misschien is deze info nodig (die had ik nodig voor de XP instalatie): mn IDE ATA/ATAPI-controler is: Intel(R) 82801G (ICH7 family)
PSS: de overige niet geinstaleerde apparaten zijn "PCI Device" en "RF receiver". 1 hiervan zal wel te maken hebben met het geluid wat het ook nog steeds niet doet. Verder wordt aangegeven dat er iets mis is met de beelschermadapters, dat zal ik allemaal nog is uitzoeken zodra ik verbinding heb.
Bij netwerkadapters staat op dit moment: "(ZD1211B)IEEE 802.11b+g USB Adapter" en "1294-netwerkkaart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Anoniem: 254167 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:39:
Hallo,

Het is me met aanwijzingen uit dit topic gelukt (bedankt) om xp te instaleren op mn medion MD 98200, maar ik heb op dit moment alleen een bedrade internet verbinding in huis, dus ik wil mn laptop zolang even op internet aansluiten via een kabeltje. Het probleem is, internet doett niet. ik kan alleen drivers voor WLAN vinden, maar ik heb dus drivers nodig voor mn LAN.
bij de hardware lijst staat een ongeinstaleerde "ethernet-controler" en ik vermoed dat die geinstaleerd moet worden voor LAN verbinden. probleem is: nergens drivers te vinden.
Kan iemand mij een tip geven om wat te doen
(sorry, maar ik ben een beetje een n00b op het gebied van hardware/drivers).

Alvast bedankt,

Gerard
PS: misschien is deze info nodig (die had ik nodig voor de XP instalatie): mn IDE ATA/ATAPI-controler is: Intel(R) 82801G (ICH7 family)
PSS: de overige niet geinstaleerde apparaten zijn "PCI Device" en "RF receiver". 1 hiervan zal wel te maken hebben met het geluid wat het ook nog steeds niet doet. Verder wordt aangegeven dat er iets mis is met de beelschermadapters, dat zal ik allemaal nog is uitzoeken zodra ik verbinding heb.
Bij netwerkadapters staat op dit moment: "(ZD1211B)IEEE 802.11b+g USB Adapter" en "1294-netwerkkaart".
Wat je zou kunnen proberen is de drivers voor chipset te installeren, misschien dat daar ook de drivers voor je netwerkkaart in zitten.

Anders even contact opnemen met medion, wat ik zie ook niet specifieke drivers voor een netwerkkaart staan op de support site van medion, wat wel vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chipset update had ik gedaan maar haalde niets uit.
geluid werkt inmiddels wel (ook dankzij dit topic ;) ) en in mn overige apparaten staan nu alleen nog maar "Ethernet-controller" en "RF receiver" die laatste zal wel iets te maken hebben met een tv/radio card of met de afstandbediening. daar ben ik nog niet mee bezig geweest, dus zal zoals ik al zei in mn vorige bericht al zei de eth.-contr. wel voor de LAN zijn. de LAN verbinding zal wel in orde komen zodra ik drivers heb gevonden voor de "ethernet-controller" vermoed ik. Ik zal morgen Medion er eens over gaan bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 254167 op 03-03-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik ben hiermee zelf begonnen, dacht ik, met het installeren van XP op de MD98200.
De ethernet controller is een Realtek 8101E, waar je deze driver dus voor kan gebruiken.

PS: Leuk dat het je gelukt is ;) Heb al een hele hoop mensen een e-mail moeten sturen, dit is veel gemakkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19
Mijn oplossing bleek een bios update te zijn aangezien ik toen ineens de IDE naar compatible kon zetten. Alleen kreeg ik toen de ethernet driver niet aan de gang dus maar weer terug naar vista :z Binnenkort mss nog eens proberen met een andere driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohme
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-04 13:07
Hallo, ik zit ongeveer met het zelfde probleem. Ik heb een HP Pavilion dv6730ed gekocht. Hier zit standaard Vista bij geleverd. Ik zou graag XP er op installeren.

Wat ik al geprobeerd heb;
- In de bios gekeken voor het omzetten, wat in dit topic vaker al voorgekomen is. Die optie is niet beschikbaar bij de laptop, er is tevens geen bios update beschikbaar.
- NLite gebruikt om de drivers in te laden en Windows XP cd gemaakt ( geen succes zelfde probleem )
- Doormiddel van usb floppy drive drivers ( 32-bit Floppy Configuration Utility for Intel® Matrix Storage Manager) van Intel gedownload diskette gemaakt en ingeladen met F6 functie. Schijven werden wel herkend maar daar bleef het ook bij.
- Handleiding gevonden om de Windows XP bestanden aan te passen zie: hier. Werkt perfect, kan Windows XP installeren maar als ik de eerste keer opstart krijg ik direct BSOD.

Nou zag ik in dit topic het volgende staan:
silitek schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:07:
Voor de HP bezitters kun je gratis downgraden van Vista naar XP...desk bellen krijg je een gratis XP cd opgestuurd!!..Mischien geld dat voor andere fabrikanten ook wel.

Direct gedaan maar helaas, ik kreeg het volgende terug.
"blabla gezeik dat ze het niet ondersteunen." Hierdoor bieden wij ook niet de mogelijkheid om cd's te leveren met windows versies die niet origineel op het systeem geleverd zijn, dit is spijtig om u te vertellen echter wij kunnen hier verder niets aan doen. De cd's zijn dus helaas niet te verkrijgen.

Dat is dus ook geen optie meer. En nu ben ik zo'n beetje ten einde raad, dus suggesties zijn welkom!

Info chipset:

Northbridge Intel GM965 rev. C0
Southbridge Intel 82801HBM (ICH8-ME) rev. 03
Graphic Interface PCI-Express
PCI-E Link Width x16
PCI-E Max Link Width x16
Memory Type DDR2
Memory Size 3072 MBytes

[ Voor 4% gewijzigd door Dohme op 03-03-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de LAN inmiddels aan de praat. Ik had maandag gelijk naar medion gebeld, en die vertelde mij om op de medion site bij "stuurprogramma's en updates" en dan bij "doorzoek de gehele tekst" rtl8101 in te vullen. De XP driver daarvan werkte inderdaad perfect. Het had ook wat sneller gekunt door eerst hier even op het forum te kijken wat daar stond de tip ook al ;)

@Dohme: Als ik het goed begrijp krijg je dus ook als je de XP cd erin stopt een error die geen HDD kan vinden en vervolgens vraagt op F3 te drukken.
Bij mij werkte het slipstreamen (zo heet het toch) de eerste keer ook niet. Toen las ik de tip om, na het lezen van de driver door NLite, als hij een hele lijst van SATA/RAID dingen geeft gewoon alles te selecteren. Je PC herkend bij het instaleren vanzelf wel welke goed is, maar als je de verkeerde aanklikt gaat het fout.
Weet je ook zeker dat je de goede driver slipstreamed? Is hij bij jou ook gewoon meegeleverd op Application & Support disc? Die werkte bij mij tenminste goed. Als je hem gedownload hebt is dubbelchecken of het de goede is ook wel handig.

(ik wil niet gelijk de expert uithangen hoor, maar ik was erg geholpen met dit topic, en nu hoop ik op mijn beurt weer iemand anders te kunnen helpen)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohme
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-04 13:07
Ik krijg inderdaad ook die error van dat de schijven niet ondersteunt worden... dus moet je in het begin op F6 drukken om controllers/drivers in te laden via Floppy. Maar dit lukt helaas niet.

Ik weet zeker dat ik de goede drivers heb aangezien die uit gelezen zijn toen er nog Vista opstond met CPUZ. Tevens heb ik al vanalles geprobeerd om een goede Win Xp cd te streamen maar zelfs al selecteer ik alle mogelijke sata/raid controllers/drivers, dan vind hij niet de goede om verder mee te gaan om te installeren.

Even goed bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260831

Beste mede-tweakers,

ik heb me hier zojuist geregistreerd om mijn vraag aan jullie te kunnen stellen.

Ik heb een Acer Aspire laptop en ik was er zat van dat Windows Vista allerlei dvd's en cdroms weigert te draaien. Ik wilde daarom XP er NAAST installeren.

Door de SATA instelling te wijzigen in IDE kreeg ik het voor elkaar om de Windows installatie cd-rom de harde schijf te laten detecteren en ik heb vervolgens Windows XP op de D schijf geïnstalleerd.

Echter .... nu ben ik mijn draadloze internet connectie kwijt en kan ik Vista niet meer opstarten.
Eventjes terug naar Vista om de instelling op te zoeken dacht ik, maar dat blijkt niet zo eenvoudig.
Hij wil nu telkens alleen maar XP opstarten, en als ik de SATA setting terug verander werkt de laptop helemaal niet meer.

Is dit een bekend probleem? Ik hoop het, want dan heeft het vast ook een bekende oplossing!
Graag jullie gedachten hierover.
Ik pruts graag wat met mijn computers maar beschouw mezelf niet bepaald als een kenner dus begrijpelijke taal aub? :)

Anneke a.k.a MyGirl123
uut Grunn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Even de vista bootloader opnieuw erop zetten. Zoek maar eens op google op 'xp installation after vista' of iets dergelijks, dan kom je bijvoorbeeld hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb inmiddels vanalles gelezen maar kom er niet echt uit.
Toen ik de SATA setting in IDE heb veranderd, kon er wel eens iets zeer onherroepelijks zijn gebeurd.
Ik heb het commando bootsect enz. geprobeerd maar dit bestand wordt helemaal niet gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Mijn link van gisteren lijkt even dood te zijn, maar je moet dus eigenlijk deze stappen ondernemen. Alleen deden ze in mijn link handmatig copieren, en gebruikten ze niet bcdedit maar zo'n grafisch tooltje ervoor.

Die bootsect hoort gewoon op de vista-dvd te staan? Trouwens, het veranderen van de SATA mode van AHCI naar IDE zou niets onherroepelijks moeten doen.

edit:
Heb even op de dvd gekeken, en hij staat toch echt in de \boot folder

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 03-05-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sewer schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:53:
Mijn link van gisteren lijkt even dood te zijn, maar je moet dus eigenlijk deze stappen ondernemen. Alleen deden ze in mijn link handmatig copieren, en gebruikten ze niet bcdedit maar zo'n grafisch tooltje ervoor.

Die bootsect hoort gewoon op de vista-dvd te staan? Trouwens, het veranderen van de SATA mode van AHCI naar IDE zou niets onherroepelijks moeten doen.

edit:
Heb even op de dvd gekeken, en hij staat toch echt in de \boot folder
Hoi - het is me inmiddels gelukt om de internet verbinding te herstellen dus is terug naar Vista niet meer zo urgent.
Ik heb helemaal geen Vista dvd gekregen bij deze laptop, alleen een recovery partitie ....
Heb intussen een recovery disk gedownload maar die kon ook niks voor me doen. Hij erkende dat de computer niet wilde opstarten maar had geen oplossing.
Ik werk inmiddels vrolijk door onder XP - ik ben gelukkig niks kwijt omdat ik XP op de D schijf had gezet en ik gewoon toegang heb tot de C schijf waar al mijn data op staat.
Toch zou het moeten werken .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
silitek schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:07:

Dit is goed nieuws 8)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:57
Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Li 2727 laptop waar ik graag met XP zou willen werken ipv Vista.
Als Windows Setup van XP wordt gestart komt inderdaad de melding dat de schijf niet wordt herkend precies zoals in de openingspost.
Bij mij komt de optie van het omzetten in het BIOS van de Native SATA Support naar disabled niet voor. Ik moet dus mijn BIOS flashen? Uit de lijst van drivers op de site van F-S kom ik er niet aan uit welk bestand ik moet downloaden en installeren. Ook omdat ik het knutselen aan de BIOS een uiterst riskante onderneming vind vraag ik hier even om support.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331016

nooit gedacht dat een tip uit 2007 zo goed kon zijn.
Lappie draait nu met xp - tx! :D
Pagina: 1