Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP Home Edition EN: Kan niet activeren!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.047 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Acer laptop. Toen ik het kocht stond er Windows XP Home EN geinstalleerd. Allemaal leuk en wel, maar ik hou niet van voorgeinstalleerde meuk, ik wil een schone installatie. Een optie is om alles te deinstalleren, maar ik heb de voorkeur voor format en reinstall. Aangezien Acer alleen backup CD's geeft, heb ik een OEM versie van XP Home geregeld en geinstalleerd. Ik heb immers de Product Key onder mijn laptop staan, dat werkt wel. Ik heb dit in de afgelopen jaren enkele keren gedaan, en met succes geactiveerd.

Een maand geleden besloot ik het weer eens te doen. Voordat ik het uitvoerde heb ik ook nog de OEM code genoteerd die staat onder My Computer (rechter muisknop properties). Na de installatie bleek ik niet te kunnen activeren. De OEM code die ik nog even daarvoor had opgeschreven kwam ook niet overeen met wat er nu stond. Ik heb een aantal dingen geprobeerd:

Via registry proberen te wijzigen (WPA), maar werkt niet.

De setupp.ini gekopieerd van de backup naar mijn XP CD, werkt niet.

Ik heb in de tussentijd zonder problemen mijn computergeheugen geupgrade van 1GB naar 2 GB. Kan het zijn dat bij een nieuwe installatie mijn genoteerde code hierdoor gewijzigd is? Het blijft hetzelfde bij het installeren van de backup.

Weet iemand wat ik kan doen om mijn probleem te verhelpen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weet je wat jij zou moeten doen: even naar de KvK MS mensen bellen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na een aantal keren een nieuwe installatie te hebben gedaan wil het weleens voorkomen dat er inderdaad opnieuw geactiveerd moet worden. Dit kan via het geautomatiseerde systeem van MS.

Ik zie geen reden om niet de bijgeleverde backup CD's te gebruiken. Op de drivers na zijn ze meestal identiek aan een normale installatie CD.

ARME AOW’er

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 17:13
Bij Acer wordt inderdaad een hoop dingen meegeïnstalleerd. Ik heb zelf ook alles eraf gegooid. Microsoft bellen lijkt me het beste:

Microsoft Productondersteuning: 020-5001005

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:23

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:44:
Een maand geleden besloot ik het weer eens te doen. Voordat ik het uitvoerde heb ik ook nog de OEM code genoteerd die staat onder My Computer (rechter muisknop properties). Na de installatie bleek ik niet te kunnen activeren. De OEM code die ik nog even daarvoor had opgeschreven kwam ook niet overeen met wat er nu stond. Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
Ik gebruik nooit de orginele merk-xp-cd, altijd een standaard win-xp-cd.
Als je dat niet doet, krijg je standaard allemaal troep meegeinstalleerd,
tegenwoordig zelfs van allerlei toolbars o.a. van Yahoo en Google.
Dat OEM nr komt nooit overeen een de productcode die je nodig hebt bij installeren.
Ik gebruik altijd die product-key die op de onderkant van de laptop geplakt zit.
Zelfs dan krijg je wel eens een melding dat hij niet geactiveerd kan worden,
ook als er aan je hardware niets gewijzigd is.
Gewoon klikken op Telefonische activatie, dan zie je dat gratis 0800 nummer staan,
dan krijg je zo'n computerstem aan de lijn, voer die getallen in.
Soms krijg je een mens aan de lijn, soms weer een computerstem.
Daarna die getallen die ze oplezen invoeren in je computer en het werkt.
O ja, je krijgt ook van die vragen, die je goed moet beantwoorden.
Op hoeveel pc's is deze geinstalleerd: moet je TWEE drukken,
dat is het antwoord dat geldt voor 1 pc (lekker logisch).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Dat heb ik laatst ook gedaan. Maar nu weet ik die nieuwe key niet meer. Hoe krijg ik die te pakken? Bij mijn PC eigenschappen staat dit: *****-OEM-*******-*****. Ter wijl op mijn Pc kast van Mycom 5 keer 5 getallen staat. Hoe weet ik nu wat mijn nieuwe key is? Of kan ik die nergens meer terughalen? Zou wel fijn zijn want ik wil graag windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Gebruik de code op de kast :)

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
onderkant van de laptop in dit geval.

anders ff acer bellen, xp cd bestellen.
zal zo rond de 30 a 40 eu zijn ongeveer :9

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Je moet tegenwoordig een andere keychanger hebben dan vroeger. Iets met keyfinder.zip en dan de nieuwe methode. Op die manier kun je je OEM key invoeren en online activeren. Mocht dat niet lukken dan kun je het telefonisch doen (robot).

Bovendien kun je je activering bij een format bewaren (wpa.dbl kopiëren).

[ Voor 14% gewijzigd door pinockio op 08-10-2008 18:52 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er zijn twee codes: De key op je kast en de oem code die op je scherm te zien was...

De key op je kast hoort specifiek bij jouw systeem.

De OEM key die je kon uitlezen bij je eerste installatie is een 'standaardsleutel' welke pre-activated is, zodat jij meteen aan de slag kunt wanneer je net een nieuwe laptop gekocht hebt :)
Dit scheelt honderden activaties vanuit de fabriek ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:45:
Dat heb ik laatst ook gedaan. Maar nu weet ik die nieuwe key niet meer. Hoe krijg ik die te pakken? Bij mijn PC eigenschappen staat dit: *****-OEM-*******-*****. Ter wijl op mijn Pc kast van Mycom 5 keer 5 getallen staat. Hoe weet ik nu wat mijn nieuwe key is? Of kan ik die nergens meer terughalen? Zou wel fijn zijn want ik wil graag windows opnieuw installeren.
Dat ***-OEM-**** nummer is je product id (of hoe ze het noemen) en daar heb je dus helemaal niks aan. Echt niks. Het gaat om de product key, en dat is, zoals je al gezien hebt, die sticker van 5x5 letters/getallen onderop je kast.

@Michael Knight: nope, dat is niet de oem installatie key (wanneer je doelt op die tekenreeks die bij systeemeigenschappen staat).

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 09-10-2008 01:39 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

spone schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 01:35:
[...]

Dat ***-OEM-**** nummer is je product id (of hoe ze het noemen) en daar heb je dus helemaal niks aan. Echt niks. Het gaat om de product key, en dat is, zoals je al gezien hebt, die sticker van 5x5 letters/getallen onderop je kast.

@Michael Knight: nope, dat is niet de oem installatie key (wanneer je doelt op die tekenreeks die bij systeemeigenschappen staat).
Ik doelde inderdaad niet op de key die je bij systeemeigenschappen ziet staan, maar om degene die je kunt uitlezen met (hoogstwaarschijnlijk) bekende tools :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pinockio schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:52:
Je moet tegenwoordig een andere keychanger hebben dan vroeger. Iets met keyfinder.zip en dan de nieuwe methode. Op die manier kun je je OEM key invoeren en online activeren. Mocht dat niet lukken dan kun je het telefonisch doen (robot).

Bovendien kun je je activering bij een format bewaren (wpa.dbl kopiëren).
MS heeft gewoon een eigen tool om je productcode te wijzigen. Je kan hiermee ook van VLK naar OEM.

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50346&clcid=0x409

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

spone schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 01:35:
[...]

Ok dat snap ik. Maar nu heb ik 2 jaar geleden een nieuw moederbord geinstalleerd en een nieuwe key gekregen door de telefoon. Hoe weet ik nu wat mijn nieuwe key is? Of kan ik gewoon de oude key gebruiken die op de kast staat? Dat laatste denk ik niet maar ik heb het niet uitgeprobeerd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, je hebt toen geen nieuwe key gekregen, maar een nieuwe activatiecode.
Je moet gewoon de code van je sticker gebruiken en indien nodig via telefoon activeren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KillerAce_NL schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:19:
Nee, je hebt toen geen nieuwe key gekregen, maar een nieuwe activatiecode.
Je moet gewoon de code van je sticker gebruiken en indien nodig via telefoon activeren.
020-5001500 :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ok thx. ga ik proberen.
Pagina: 1