Ik ben in het bezit van een Acer laptop. Toen ik het kocht stond er Windows XP Home EN geinstalleerd. Allemaal leuk en wel, maar ik hou niet van voorgeinstalleerde meuk, ik wil een schone installatie. Een optie is om alles te deinstalleren, maar ik heb de voorkeur voor format en reinstall. Aangezien Acer alleen backup CD's geeft, heb ik een OEM versie van XP Home geregeld en geinstalleerd. Ik heb immers de Product Key onder mijn laptop staan, dat werkt wel. Ik heb dit in de afgelopen jaren enkele keren gedaan, en met succes geactiveerd.
Een maand geleden besloot ik het weer eens te doen. Voordat ik het uitvoerde heb ik ook nog de OEM code genoteerd die staat onder My Computer (rechter muisknop properties). Na de installatie bleek ik niet te kunnen activeren. De OEM code die ik nog even daarvoor had opgeschreven kwam ook niet overeen met wat er nu stond. Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
Via registry proberen te wijzigen (WPA), maar werkt niet.
De setupp.ini gekopieerd van de backup naar mijn XP CD, werkt niet.
Ik heb in de tussentijd zonder problemen mijn computergeheugen geupgrade van 1GB naar 2 GB. Kan het zijn dat bij een nieuwe installatie mijn genoteerde code hierdoor gewijzigd is? Het blijft hetzelfde bij het installeren van de backup.
Weet iemand wat ik kan doen om mijn probleem te verhelpen?
Een maand geleden besloot ik het weer eens te doen. Voordat ik het uitvoerde heb ik ook nog de OEM code genoteerd die staat onder My Computer (rechter muisknop properties). Na de installatie bleek ik niet te kunnen activeren. De OEM code die ik nog even daarvoor had opgeschreven kwam ook niet overeen met wat er nu stond. Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
Via registry proberen te wijzigen (WPA), maar werkt niet.
De setupp.ini gekopieerd van de backup naar mijn XP CD, werkt niet.
Ik heb in de tussentijd zonder problemen mijn computergeheugen geupgrade van 1GB naar 2 GB. Kan het zijn dat bij een nieuwe installatie mijn genoteerde code hierdoor gewijzigd is? Het blijft hetzelfde bij het installeren van de backup.
Weet iemand wat ik kan doen om mijn probleem te verhelpen?