Toon posts:

Monitor no signal na standby

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds vrijdag jl. heb ik een ACER AL2251W via DVI aan mijn Ati Radeon X700 hangen. Besturingssysteem is Windows Vista Home Edition. Helemaal top, vooral de resolutie van 1680 x 1050, een streling voor het oog. Ik heb echter wel een uitdaging:

Wanneer ik even niet achter de pc zit, zette ik mijn vorige TFT altijd uit middels de aan/uit knop, als ik dan weer achter de pc ging zitten dan volstond een druk op de aan/uit knop en een beweging met de muis om het scherm te activeren.

Met de nieuwe Acer lukt dit echter niet, als de monitor in spaarstand gaat of als ik hem zelf met aan/uit knop uitzet en dan weer aan, dan krijg ik de melding: No Signal.

Ik heb het internet reeds afgezocht naar oplossingen, maar geen succes. Iemand ideeen? Ik heb mijn Ati drivers reeds naar het laatste level gebracht 8.383.0.0. De bios versie van de kaart is 009.004.001.013, datum 21/07/2004. Is de bios versie van de adapter te oud? Waarom oude TFT wel mogelijk?

Hoop vragen maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Kijk eens in Apparaatbeheer of alle onderdelen goed worden herkend, dus geen uitroeptekens er bij. Heb je de laatste driver voor je chipset, is er een driver voor de monitor?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Geen uitroeptekens in apparaatbeheer. Driver voor monitor is geinstalleerd, laatste driver chipset niet.

Wat ik me afvraag is waarom het ene scherm wel werkt en het andere niet. Als chipset niet up to date is dan zou ik toch hetzelfde probleem hebben bij de andere monitor?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:22:
Geen uitroeptekens in apparaatbeheer. Driver voor monitor is geinstalleerd, laatste driver chipset niet.

Wat ik me afvraag is waarom het ene scherm wel werkt en het andere niet. Als chipset niet up to date is dan zou ik toch hetzelfde probleem hebben bij de andere monitor?
Als je wist waar het wel aan lag, was dit topic er niet :z

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:54:
[...]

Als je wist waar het wel aan lag, was dit topic er niet :z
Dat is waar, maar tis toch vreemd ene monitor wel andere niet, dan zou het dus aan de monitor liggen.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 07:14
Misschien dat je hetzelfde probleem hebt als dat ik heb:

--> DVI zonder DVIop Acer X222W

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met

--> DVI zonder DVIop Acer X222W?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 15:57
Dat hij mogelijk hetzelfde probleem heeft en daar ook een topic over heeft: DVI zonder DVIop Acer X222W ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
reeds gevonden wat je ermee bedoelt. Ik heb echter wel beeld als ik mijn pc opstart, kan gewoon dingen doen. Probleem ontstaat pas als monitor uit slaapstand moet of als ik hem weer aanzet (na de monitor uitgezet te hebben)

Verwijderd

Topicstarter
HEt ligt niet aan de monitor in ieder geval. Ik heb de monitor op de pc van mijn zoontje aangesloten (Geforce MX440 met DVI) en daar komt de monitor gewoon weer op na de standby stand. Ligt dus aan mijn pc. De drivers van mijn videokaart heb ik reeds naar het laatste level gebracht. Ik zal mijn BIOS ook updaten (moederboard is ASUS P5GD1PRO). Verder nog zaken welke ik moet updaten?
Pagina: 1