OS installeren op P35 DR3R lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 13:49
Ik weet niet goed of ik dit nu hier of bij Opslagmedia moet zetten, maar ik zit met het volgende. Ik heb de P35 DS3R van Gigabyte en zodra ik Vista op mijn nieuwe schijf wil installeren, krijg ik een melding dat ik drivers voor mijn dvd rom moet installeren (Nec 3500). Dit medium wordt niet herkend. Maar waar haal ik deze drivers vandaan? Op mijn oude S939 systemen kon ik zonder een dergelijke melding gewoon verder gaan met de installatie. Ik heb twee schijven, een Hitachi van 250GB (Sata) en een nieuwe Hitachi van 320GB (Sata II). De tweede schijf krijg ik dus niet het OS op gezet, op de eerste schjjf stond al een OS maar die wil ik als back up schijf gaan gebruiken.

Ik draai Vista Ultimate, maar ook bij XP gaat de installatie niet goed. Daar blijft ie in een loop de installatieprocedure afgaan. Weet iemand wat ik kan doen?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Heb je niet gewoon SATA drivers nodig?

• SePtiCTaNk
Die heb ik op diskette gezet, maar dat zijn niet de juiste drivers. Ze worden als incompatible gezien met de hardware (3500). De melding die ik krijg zegt dat ik wel de Windows installatie-cd uit het medium kan halen om een andere cd met drivers erin te doen. Maar als ik dat doe, kan ik de nec 3500 nergens vinden, want die wordt niet herkend.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Het ligt aan de Nec drive. Zoek maar eens rond en je komt veel meer mensen tegen met het zelfde probleem, ik had het zelf ook, enige oplossing was een andere dvd-speler gebruiken om Vista te installeren |:(
(het ging daarbij wel om een Bèta van Vista, heb de final nooit geïnstalleerd)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• SePtiCTaNk
Dat wordt een andere dvd speler kopen, want ik kan er zo 1,2,3 niet ergens eentje lenen. Thanks!

Overigens, op mijn S939 systeem kreeg ik met de 3500 Vista en XP wél geïnstalleerd. Is het dan de combi C2D en 3500?

[ Voor 38% gewijzigd door SePtiCTaNk op 15-07-2007 13:34 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SePtiCTaNk schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:02:
Dat wordt een andere dvd speler kopen, want ik kan er zo 1,2,3 niet ergens eentje lenen. Thanks!

Overigens, op mijn S939 systeem kreeg ik met de 3500 Vista en XP wél geïnstalleerd. Is het dan de combi C2D en 3500?
Nee, je CPU heeft niks te maken met je 3500, lijkt me gewoon de combinatie van het mobo en je 3500.

Goedkoop bellen via VoIP

• SePtiCTaNk
Dat bedoelde ik ook ja ;)

[ Voor 35% gewijzigd door SePtiCTaNk op 15-07-2007 14:09 ]

• SePtiCTaNk
Yep, een andere dvd rom hielp inderdaad. Dank voor de tip!

Pagina: 1