P5N32-E SLI boot niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een aantal dagen terug een computer geleverd gekregen die ik heb besteld, en laten assembleren bij Alternate.
Wat mij nou opviel, is dat als ik op de "aan knop" druk, de fans e.d. beginnen met draaien, maar dat pas na 8 seconden het systeem begint met booten (dus de piep, en de bootscreen e.d.)
Voor die 8 seconden zie ik alleen een zwart scherm, zoals de computer uit zou staan.

Weet iemand misschien waar dit aan ligt? Ik heb veel gezocht maar ik kon nergens een soortgelijk onderwerp vinden met een oplossing.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik heb namelijk geen zin om deze computer weer retour te moeten sturen, en hem weer een week kwijt te zijn :)
Alvast bedankt ;)

edit:
Ik heb de bios al geupdate, maar dat leek het alleen maar erger te maken |:(
Na de bios update, doet het toetsenbord het niet meer goed.
Als eerst moet ik per se Numlock aan hebben staan.
Dan als ik wil scrollen door het bios menu, of het bootmenu van welke OS ik zou willen laden e.d., moet ik als ik naar boven of onder wil scrollen alle twee de pijltjes ingedrukt houden, en vervolgens de bovenste of onderste ingedrukt houden, en met de andere kan ik dan scrollen door er gewoon op te drukken :X

[ Voor 26% gewijzigd door Saven op 15-07-2007 10:29 ]

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waar bestaat het systeem uit?
Dus voeding, moederbord, etc.

Heb je Alternate zelf al gevraagd?

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
rm_a_rayman schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:33:
Waar bestaat het systeem uit?
Dus voeding, moederbord, etc.

Heb je Alternate zelf al gevraagd?
Compleet systeem,
Processor: Intel E6600
Videokaart: Asus 8800GTX
Mobo: Asus P5N32-E SLI
geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit Retail, GX22GB6400DC

Alternate zelf nog niet, die waren gister om 5 uur al gesloten, en vandaag is het zondag ;)

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Ik heb zelf een P5W DH Deluxe en had soortgelijke problemen (aanzetten, fans draaien en geen beeld)...heb de voeding moeten vervangen. Sommige Asus mobo's vinden Antec voedingen niet zo prettig...nu sinds een tijd een Tagan voeding en geen problemen meer. Nog een tip: zet alle Qfan controls in je bios uit en voer handmatig het memory voltage in (b.v. 1.8 volt). Tenslotte: sommigen zeggen dat het "vertraagde" booten zo hoort, i.v.m. pre cooling van je mobo.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:06
Ik heb de P5n32-e sli plus, en ervaar hetzelfde.
Ik zie het niet als probleem, het hoort gewoon zo.

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 14:49
Hij boot wel gewoon goed, dit is ongeveer bij alle P5N32-E SLI borden zou denk ik

Heb zelf een P5N32-E SLI Plus die boot precies hetzelfde, eerst even tijdje geen beeld, dan bios van gfx en dan de bios van het mobo.

Bij alle P5N32-E SLI borden die ik gezien heb boot hij zou dus het zal wel gewoon zo horen denk ik.

Verwijderd

nou bij mij toch niet,die boot gewoon normaal ik heb het zelfde moederbord het enigste wat ik heb is dat bij het resseten wel af en toe lang duurt

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:29:
nou bij mij toch niet,die boot gewoon normaal ik heb het zelfde moederbord het enigste wat ik heb is dat bij het resseten wel af en toe lang duurt
Wel vreemd dan dat ik en andere het wel hebben, maar jij niet.
Beetje vreemd dan :X (dat sommigen wel hebben en sommigen niet)

Verwijderd

ja,dat is indd wel raar ja meschien dat het gehuegen of zo er toe doet ,maar ik heb het echt niet,aleen zo als ik al zei als ik op de resset button douw dan hoor ik wel pas na ongeveer 5 seconden pas een piep,maar met de pc gewoon de eerste keer opstarten krijg ik gelijk een piep en hij start door dus

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Mijn vriendin heeft een systeem met een A8N-Sli mobo en hierbij duurt het ook even voordat er daadwerkelijk beeld is...
De bios beep hoor je hierbij ook niet gelijk.

Ik zou me er niet te druk over maken als het systeem goed werkt.

Verwijderd

hoort gewoon zo hoor, want ik en een maat van me hebben dat ook met dat mobo :)
Pagina: 1