Toon posts:

Uitleg gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Dit is de eerste keer dat ik hier een bericht post.
Ik worstel met een een paar kleine vraagjes, hier komen ze.

Na jarenlang met een AMD te hebben gewerkt, ben ik sinds kort overgestapt naar een Intel.
Op sommige puntjes net even anders dan AMD, zo ook in het bios.
Ik ben tegen een optie aangelopen in het bios waar ik de betekenis niet van kan achterhalen, misschien dat jullie deze wel weten.
In het bios staat de vermelding "MPS Version Control For OS 1.1 / 1.4, nu zegt mij dat dit voor het type Operatingsysyteem is, maar wat is de beste instelling voor Windows XP, en wat is de functie van deze optie.

Ik heb deze computer overgenomen met bijna alles er op en er aan, dus zonder handleiding.
Nu zit er in deze computer een Intel Pentium 4 HT.
Tijdens het opstarten van de computer zie ik de volgende term voorbij komen Bios Supported EM64T CPU, betekend dat het moederbord een 64Bits processor ondersteund, of heeft de processor de 64Bits instructie al bij zich.

Alvast hartelijk bedankt.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

MPS staat voor de "MultiProcessor Specification" van Intel. Gewoon 1.4 aanhouden voor XP, is verder niet spannend. Die 'BIOS supported ...' melding betekent volgens mij gewoon dat je inderdaad een CPU (en ondersteuning door mobo) met de x64 hebt.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, en dat op de zondag morgen.
Top!!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Handleidingen kun je meestal ook wel downloaden van de website van de producent.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 15-07-2007 09:20 ]

ARME AOW’er

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Ja, als ie EM64T ondersteunt zal het op zijn minst een Presscott 650 wezen. Met die 64-bit memory extensions kun je een 64-bit OS draaien.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Enkel in het geval van NT4, OS/2 en met erg uitzonderlijke configs nog met win2000, is MPS 1.1 nodig, de rest werkt met 1.4 het beste.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=MPS Version Control For OS]
[google=MPS Version Control For OS]

Dit is eigenlijk veel te simpel te vinden met behulp van een heel klein beetje inzet en research: gewoon de volledige naam van de BIOS instelling door Google of de GoT-Search heen jagen.

Handleidingen kun je inderdaad gewoon downloaden van de website van de fabrikant. Dit is absoluut geen excuus om alsnog een simpel topic te starten zonder enig research.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.