[.NET] StatusStrip flaws/quirks/over-het-hoofd-gezien?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb ff twee kleine probleempjes met de StatusStrip. Ik zal het wel over het hoofd zien, want ik kan me niet voorstellen dat na 3 jaar .NET 2.0 er nog steeds zoiets fundamenteels niet in zit.

1) De SizeGrip krijg ik niet goed. Die wil alleen maar als 6 dots weergeven, terwijl ik gewoon de 3 streepjes wil. Een form geeft wel 3 streepjes, dus voor een gebruiker is het verwarrend als er twee verschillende sizegrips zijn. In een StatusStrip wil ik die dus op de manier weergeven van de form (zoals trouwens verder overal in windows...)

2) AutoSize werkt niet, of ik moet het in een andere property zoeken. Wat ik heb is twee controls; een label en een progressbar. Ik wil dat die progressbar altijd rechts staat, dus ik gokte dat die label dan autosize=true moet hebben en de progressbar autosize=false. Maar hoe ik de twee ook instel, er gebeurt helemaal niets. Ook de autosize property van de StatusStrip zelf lijkt niets te doen. Of moet ik dit op een andere manier instellen? Het *lijkt* me vrij fundamenteel, omdat je statusbar-panels-aan-de-rechterkant in zooooveel applicaties ziet.

日本!🎌

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
1) De SizeGrip krijg ik niet goed. Die wil alleen maar als 6 dots weergeven, terwijl ik gewoon de 3 streepjes wil. Een form geeft wel 3 streepjes, dus voor een gebruiker is het verwarrend als er twee verschillende sizegrips zijn. In een StatusStrip wil ik die dus op de manier weergeven van de form (zoals trouwens verder overal in windows...)
Geen idee dit krijg ik ook niet voor elkaar, ik heb in de meeste windows gewoon 6 dots en geen streepjes
2) AutoSize werkt niet, of ik moet het in een andere property zoeken. Wat ik heb is twee controls; een label en een progressbar. Ik wil dat die progressbar altijd rechts staat, dus ik gokte dat die label dan autosize=true moet hebben en de progressbar autosize=false. Maar hoe ik de twee ook instel, er gebeurt helemaal niets. Ook de autosize property van de StatusStrip zelf lijkt niets te doen. Of moet ik dit op een andere manier instellen? Het *lijkt* me vrij fundamenteel, omdat je statusbar-panels-aan-de-rechterkant in zooooveel applicaties ziet.
De property 'Spring' van het label op true zetten, dan vult hij de hele Label op de statusstrip tot aan de progressbar.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Geen idee dit krijg ik ook niet voor elkaar, ik heb in de meeste windows gewoon 6 dots en geen streepjes
Gebruik je zeker XP themes? Ik iig niet... de standaard sizegrip in ALLE windows OVERAL in windows is 3 streepjes. In notepad (als de statusbar aanstaat), in paint, in firefox, in msie, in een verkenner-windowtje... Bewijsje:
Afbeeldingslocatie: http://www.thany.org/screenshots/Screenshot1433.png
De property 'Spring' van het label op true zetten, dan vult hij de hele Label op de statusstrip tot aan de progressbar.
Yess, dat lijkt te doen wat het moet doen. Beetje rare propertynaam, gezien er ook al Stretch (op de StatusStrip zelf) en AutoSize (op beide) bestaat, maargoed, thanks :)

日本!🎌

• Serpie
Dat klopt ja, verder kan ik je met die vraag dan niet helpen helaas.
Yess, dat lijkt te doen wat het moet doen. Beetje rare propertynaam, gezien er ook al Stretch (op de StatusStrip zelf) en AutoSize (op beide) bestaat, maargoed, thanks :)
Autosize slaat denk ik meer op de inhoud van het label en progressbar zelf en wat voor size deze dan moet krijgen ipv hoe deze de statusbar vult. stretch slaat dan weer op hoe de strip zich gedraagt op het window?

ben 'Spring' wel vaker tegen gekomen, ook in de Infragistics toolset op de toolbar, werk zelf verder weinig met de standaard controls.

[ Voor 56% gewijzigd door Serpie op 15-07-2007 22:48 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nouja, we hebben het iig kunnen oplossen... als er nu nog iemand is die weet hoe ik de standaard sizegrip terugkrijg, graag ;)

日本!🎌

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Waarschijnlijk moet je een lelijk Win32 berichtje gaan sturen naar dat control :X

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Als ik een StatusStrip op een form zet, ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/StatusStrip.png

En dat is standaard overal zo. Geen idee hoe dat vervolgens zit met de Win2000-look in XP. In principe zijn die 6 dots wel standaard zo; een form geeft bij mij geen streepjes, maar juist ook dots. Als je streepjes wilt, zal je denk ik de oude status-control moeten gebruiken. Nope, ook bij StatusBar gewoon 6 dots (maarja, wellicht is dat anders als je de Win2000-setting pakt).

[ Voor 59% gewijzigd door MrSleeves op 16-07-2007 08:35 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het gaat erom als je themes in XP uitzet, of gewoon win2000 gebruikt. Dan heb je de ene keer streepjes en de andere keer dots.

日本!🎌

• Serpie
Kun wellicht niet wat met de renderer property en zelf een ToolStripRenderer overerven?

Dan kun je dat stukje zelf tekenen. :X Belachelijk dat hij het niet standaard ondersteund maarja..

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
dat hij het niet standaard ondersteund
Is dat de conclusie? Of gok je dat omdat je het niet voor mekaar krijgt? Het zou idd belachelijk zijn, daarom kan ik me juist niet voorstellen dat het standaard niet ondersteund wordt...

日本!🎌

• Serpie
_Thanatos_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:26:
[...]

Is dat de conclusie? Of gok je dat omdat je het niet voor mekaar krijgt? Het zou idd belachelijk zijn, daarom kan ik me juist niet voorstellen dat het standaard niet ondersteund wordt...
Ach ja, als ik na een tijdje zoeken niets anders vind dan de renderer (en wellicht wat win32 api calls)... Wellicht dat er ergens wel een standaard property zit, maar ik schat je kansen klein in. maar goed.

Ik bedoelde het niet als conclusie, meer als een opmerking.

[ Voor 13% gewijzigd door Serpie op 18-07-2007 07:27 ]

Pagina: 1