Toon posts:

Seedtouch510i vervangen door Zyxel 2602HW-61C/SitecomWL-160?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys (and ladies)

Heb een lastige vraag, vind ik zelf waar ik nog geen antwoord op kon vinden hier

Situatie:
mijn ouders hebben ADSL via HetNet over ISDN met de modem Speedtouch 510i (enkelpoorts)

Nu hebben zij ook een laptop gekocht en willen een draadloos netwerk.

Dus ik dacht:
Als ik mijn oudere Tiscali ZyXel 2602HW-61C eens omzet naar HetNet config, dan kunnen ze die gebruiken ipv hun Speedtouch.
Helaas las ik ergens dat de 61C voor analoog is (en de 63C voor ISDN).
vraag 1: betekent dit dat ik hem ook echt niet kan gebruiken? het lukt me niet een firmware upgrade te doen.
Of moet ik een nieuwe Sitecom WL-160 Wireless Network Broadband Router 54g gebruiken??? kan dat wel met ISDN (kan ik nergens vinden of dat iets uitmaakt)???
Het lukte me volgens mij netjes denk ik alle instellingen te wijzigen . Maar bij het inpluggen van de telefoonlijn gebeurde er niks. Geen lampje, nada.

Optie 2:
De Speedtouch houden als modem en de DHCP server aan hebben (wat standaard is)
server: 10.0.0.138
subnet 255.255.255.0
Dan op de Zyxel Breedband Modem/Router de DHCP server uitzetten en hem als client gebruiken achter de modem.
Volgens mij had ik daar ook de goede instellingen voor, maar het lukte niet.
Verbinding was via gewone UTP kabel en 1 van de 4 LAN in/uitgangen van de Zyxel.

Moet 1 van de opties lukken??????
heb hier gelezen, maar kwam er niet mee uit.

thnx a lot
groet
RookY

Verwijderd

Topicstarter
of kan ik beter een losse router erachter hangen?

Gaat die wel herkend worden?? en werken?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Een ISDN modem is daadwerkelijk anders dan een PSTN modem. Dus nee, dit gaat niet werken, zelfs niet met firmwareupdate, de electronica is ook anders.

Je kunt het inderdaad wel als "hub" gaan gebruiken, dat je hem achter je singlepoort modem zet. Dan zie ik het voordeel alleen niet van een dure zyxel, hubjes kun je veel goedkoper krijgen. Als je dit ding op marktplaats zet, krijg je voor de opbrengst waarschijnlijk 10 4-poort hubjes...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Willen mensen hier ophouden vieze woorden als hub te gebruiken?
Hubs zijn wel zo ouderwets, tegenwoordig gebruiken we switches.
Wat de TS wil is een Switch en en Accesspoint (bijvoorbeeld de Linksys WAP54G)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:08
Weet je wel zeker dat die speedtouch DHCP gebruikt volgens mij waren er vaste adressen

modem = 10.0.0.138
pc (in jou geval de zyxel) = 10.0.0.150

Het kan ook net andersom wezen, maar er begon een rode lamp boven mijn hoofd te branden toen je het over DHCP had.

Correct me if i'm wrong !!

Jan-Willem

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Anti-XP schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:56:
Willen mensen hier ophouden vieze woorden als hub te gebruiken?
Hubs zijn wel zo ouderwets, tegenwoordig gebruiken we switches.
Wat de TS wil is een Switch en en Accesspoint (bijvoorbeeld de Linksys WAP54G)
Weet ik, ik zie hub ook meer als een synoniem voor switch, ook al weet ik dat dit niet klopt (laag 1 en 2).

Een hub zou in dit geval echter wel voldoende zijn; het voldoet aan de eisen die de TS stelt :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1