Hi guys (and ladies)
Heb een lastige vraag, vind ik zelf waar ik nog geen antwoord op kon vinden hier
Situatie:
mijn ouders hebben ADSL via HetNet over ISDN met de modem Speedtouch 510i (enkelpoorts)
Nu hebben zij ook een laptop gekocht en willen een draadloos netwerk.
Dus ik dacht:
Als ik mijn oudere Tiscali ZyXel 2602HW-61C eens omzet naar HetNet config, dan kunnen ze die gebruiken ipv hun Speedtouch.
Helaas las ik ergens dat de 61C voor analoog is (en de 63C voor ISDN).
vraag 1: betekent dit dat ik hem ook echt niet kan gebruiken? het lukt me niet een firmware upgrade te doen.
Of moet ik een nieuwe Sitecom WL-160 Wireless Network Broadband Router 54g gebruiken??? kan dat wel met ISDN (kan ik nergens vinden of dat iets uitmaakt)???
Het lukte me volgens mij netjes denk ik alle instellingen te wijzigen . Maar bij het inpluggen van de telefoonlijn gebeurde er niks. Geen lampje, nada.
Optie 2:
De Speedtouch houden als modem en de DHCP server aan hebben (wat standaard is)
server: 10.0.0.138
subnet 255.255.255.0
Dan op de Zyxel Breedband Modem/Router de DHCP server uitzetten en hem als client gebruiken achter de modem.
Volgens mij had ik daar ook de goede instellingen voor, maar het lukte niet.
Verbinding was via gewone UTP kabel en 1 van de 4 LAN in/uitgangen van de Zyxel.
Moet 1 van de opties lukken??????
heb hier gelezen, maar kwam er niet mee uit.
thnx a lot
groet
RookY
Heb een lastige vraag, vind ik zelf waar ik nog geen antwoord op kon vinden hier
Situatie:
mijn ouders hebben ADSL via HetNet over ISDN met de modem Speedtouch 510i (enkelpoorts)
Nu hebben zij ook een laptop gekocht en willen een draadloos netwerk.
Dus ik dacht:
Als ik mijn oudere Tiscali ZyXel 2602HW-61C eens omzet naar HetNet config, dan kunnen ze die gebruiken ipv hun Speedtouch.
Helaas las ik ergens dat de 61C voor analoog is (en de 63C voor ISDN).
vraag 1: betekent dit dat ik hem ook echt niet kan gebruiken? het lukt me niet een firmware upgrade te doen.
Of moet ik een nieuwe Sitecom WL-160 Wireless Network Broadband Router 54g gebruiken??? kan dat wel met ISDN (kan ik nergens vinden of dat iets uitmaakt)???
Het lukte me volgens mij netjes denk ik alle instellingen te wijzigen . Maar bij het inpluggen van de telefoonlijn gebeurde er niks. Geen lampje, nada.
Optie 2:
De Speedtouch houden als modem en de DHCP server aan hebben (wat standaard is)
server: 10.0.0.138
subnet 255.255.255.0
Dan op de Zyxel Breedband Modem/Router de DHCP server uitzetten en hem als client gebruiken achter de modem.
Volgens mij had ik daar ook de goede instellingen voor, maar het lukte niet.
Verbinding was via gewone UTP kabel en 1 van de 4 LAN in/uitgangen van de Zyxel.
Moet 1 van de opties lukken??????
heb hier gelezen, maar kwam er niet mee uit.
thnx a lot
groet
RookY