Toon posts:

[WinXP pro]DNS probleem fixed/automatische toewijzing server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem begon een paar dagen geleden (daarvoor werkte alles perfect), voor de duidelijkheid zal ik eerst de layout van het netwerk schetsen

Mobistar router/modem»DLink switch»Linksys WRT54GL (router)»mijn pc (bedraad aangesloten)

reden van de linksys is de wireless mogelijkheden (voor laptop), de Mobistar wil op dit vlak niet meewerken. Aan de DLink switch zijn andere pc's aangesloten die voor zover ik weet geen problemen ondervinden.

De situatie is als volgt: ik kan probleemloos internetten, chatten enz. Na een onbepaalde tijd (kan kort of lang zijn, meestal vrij lang) kan ik nog wel chatten, maar surfen gaat niet meer. Als ik probeer vb google te pingen, gaat dit niet. als ik echter inlog op de linksys en van daaruit ping, gaat het wel. Geef ik manueel hetzelfde DNS server IP in op mijn pc als dat de linksys heeft, dan werkt het ook, MAAR, na onbepaalde tijd werkt dit niet meer. Terug naar automatisch verkrijgen van DNS server IP verhielp dit, om zo de cirkel rond te maken. Sinds vandaag echter, werkt het zelfs niet meer om via manuele DNS IP instelling te gaan... enigste wat hielp was herstart van de pc (voor de herstart stond de tijd op mijn computer ook een goed half uur voor, na de reboot nog steeds maar kon ik via synchronisatie dit weer rechttrekken). Ik heb het vermoeden dat het aan windows ligt (die er al ongeveer 1jaar en 3 maanden opstaat), maar gezien mijn pc bijna 4 jaar oud is is een hardware probleem niet uit te sluiten (mijn moederbord behoort tot de reeks met slechte condensatoren, hoewel die nog in perfecte staat waren een 4 tal dagen geleden, dit probleem is van de laatste 2-3 dagen)

samengevat:
als het probleem zich voordoet kan ik:
  • chatten via msn
  • pingen naar google en andere sites vanuit de linksys
wat werkt niet:
  • surfen
  • pingen vanop de pc naar vb google
edit: Het probleem lijkt te zijn opgelost door de TCP/IP stack te resetten met het commando
netsh interface ip reset abc.txt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 14:23 . Reden: mogelijke oplossing toegevoegd ]