[HDTV] Upscalen Kabeltelevisie

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08-2025
Ik heb recent een DVD/HDD recorder aangekocht (Panasonic DMR-EH67), met als voornaamste reden dat deze dvd's kon upscalen naar 1080p.

Na vandaag wat DVD bekeken te hebben, moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dat upscalen, vooral als ik daarna een filmpje kijk op de gewone kabel televisie.

Wat ik me nu afvroeg, als dvd materiaal kan ge-upscaled worden, bestaat er dan niet iets die de gewone distributie kan upscalen? Waardoor het beeld van de coax er niet zo "blurry" meer uitziet. De technologie is er lijkt het me zo.

Weet iemand of dit bestaat, of is mijn logica volledig fout?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Het bestaat wel degelijk.

Samsung heeft wel een HD Kabelkastje maar er zitten geen speciale Upscale algoritmes in. Maar toch is het beter dan standaard kabel.

Maar als je geld op zak heb zou ik voor een Denon AV receiver gaan en daar alles op aansluiten en 1080p doorsturen naar je tv. Dat is pas genieten(h).

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08-2025
Dat is idd wel knap ja, ik had gehoopt dat mn DVD speler dat ook deed, behalve dat ik dan tot de conclusie kwam dat ik de coax kabel gewoon van de speler nog moest doorlussen naar de TV :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Laat ik je vast vertellen alles wat jij op je TV ziet is geupscaled naar de echte resolutie van je scherm. Je TV doet dat gewoon. Als een TV dat goed doet, dan is zo'n functie in een DVD speler ook echt overbodig.

De kwaliteit waarmee dit scalen bedoelt en in meerdere mate de kwaliteit van de bron is bepalend.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

SirQ schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:47:
Waardoor het beeld van de coax er niet zo "blurry" meer uitziet. De technologie is er lijkt het me zo.
Ik kan je vertellen mijn beeld via UPC digitaal ziet er niet blurry uit. Als het tenminste een goede uitzending is, zoals de series Lost, Kidnapped etc. Ik ervaar het als DVD kwaliteit.

Maar goed, ik heb geen DVD speler die kan upscalen.