[Laptop] Videokaart Dell Latitude C810

Pagina: 1
Acties:
  • 1.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakerts,

Na enig gebrowse op internet heb ik besloten om toch maar om jullie bron der wijsheid aan te roepen :Y)

Het geval is het volgende:

Ik heb sinds kort een tweedehands Dell C810. Het beestje doet het nog steeds prima en is meer dan geschikt voor your basic Word en internet gebruik. Echter liep het systeem me her en der toch iets te langzaam en ben ik de mogelijkheden van upgraden aan het uitpluizen. Na het uitbreiden van het interne geheugen en het vervangen van de harde schijf is het tijd voor de videokaart!

Na wat gegoogle kwam ik uit op wat videokaarten die op Ebay werden/worden aangeboden;

Part nr. 2K080 Dell 32MB NVidia GeForce 2 Go 32 MB
Part nr. K0053 Dell 64MB nVidia GeForce 4 440 Go 64MB

Wat is nu het probleem?

Op diverse websites (Laptop reparatie bedrijven en div. Ebay ads) worden beide kaarten aangeschreven als geschikt voor de Dell Latitude C810. Echter, na informering bij de Technical Support van Dell over de compatibiliteit van diverse videokaarten werd mij doodleuk vertelt dat er geen videokaarten zijn die passen in mijn C810!

Van het internet word ik verder niet veel wijzer.. dus wat is nu waarheid, zal de kaart wel of niet in de C810 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Je hebt een onboard videokaart (vastgeplakt op moederbord) en dus kan je geen aparte videokaart in je laptop doen. Er is geen plaats daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb toevallig vandaag de Laptop 'ns opengeschroeft en ik heb overduidelijk een apart kaartje. Dus, dat klopt helaas niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
dat kan ook voor wireless zijn. Of voor bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:39:
Wat de TS zegt kan zeker waar zijn. Er zijn videokaarten die uitwisselbaar zijn (MXM). Je hebt ook nog de proprietary videokaarten van fabrikanten, om verschillende versies uit te brengen en fabricatie makkelijk te maken.

TS: het zal passen, maar of het werk is iets anders. Het kan zijn dat Dell beperkingen ingebouwd heeft die de werking zullen blokkeren. Zoek wat rond op internet en je zal wat info krijgen. Veel succes.
Kleine kans dat het werkt: zie http://www.bay-wolf.com/videoupgrade.htm Sowieso is het nooit echt goed om een laptop te upgraden, beter gewoon een nieuwe kopen (spijtig maar ja)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:39:
De kaart zit vast aan het TFT 15.4" scherm, dus lijkt me sterk dat het Bluetooth en/of Wireless is ;)
Bij het deassembleren heb ik overigens de Service Manual gebruikt, ook daar word het kaartje aangeduid als Graphics Adapter.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:43:
[...]

TS: het zal passen, maar of het werk is iets anders. Het kan zijn dat Dell beperkingen ingebouwd heeft die de werking zullen blokkeren. Zoek wat rond op internet en je zal wat info krijgen. Veel succes.
Kleine kans dat het werkt: zie http://www.bay-wolf.com/videoupgrade.htm Sowieso is het nooit echt goed om een laptop te upgraden, beter gewoon een nieuwe kopen (spijtig maar ja)
Daar was ik al bang voor, gelukkig was de Laptop gratis en bovendien zal die (door mij in ieder geval) maar tijdelijk gebruikt worden. Was eigenlijk benieuwd of het al dan niet mogelijk was, scheelt weer een miskoop van €75 aan een nieuwe videokaart }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:36
Misschien plaatjes? Ben gek op open gewerkte laptops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb 'm echt net weer dichtgeschroeft :X

Zodra ik de harddisk binnen heb zal ik wel wat fototjes maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

DukeBox

loves wheat smoothies

De C840 heeft zeker die optie voor (geen MXM oveirgens). Ik zelf heb er een go 440mx in zitten, de C810 weet ik niet zeker maar de 810 is aan de buiten kant fysiek gelijk op de lan connector na.

Kon het niet laten.. ff mijn C840 opengemaakt, kaart die erin zit is de K0053 volgens de partlist is die ook voor een 810 geschikt.

De kaart is ook dezelfde als deze afbeelding uit de service manual van de C810 (ook voor PCMedic)
Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/latc810/en/sm/2e405273.jpg

bron: http://support.dell.com/s...en/sm/2e40520.htm#1008685

[ Voor 60% gewijzigd door DukeBox op 15-07-2007 23:03 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:53:
Kon het niet laten.. ff mijn C840 opengemaakt, kaart die erin zit is de K0053 volgens de partlist is die ook voor een 810 geschikt.
_/-\o_ Ik had hetzelfde ook al gevonden, maar twijfelde door die knakker van de Dell Tech Support.
Dit is goed nieuws, dan toch maar even gaan kijken naar een nieuwe vid-kaart. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Wat voor videokaart heb je er eigenlijk op dit moment in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:35
Vraag ik me ook af :P hier staat ook nog in de kast een C810 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed heb zit er nu een Geforce 2 GO 16 Mb in. Voor films e.d. volstaat het net, maar voor Flash animaties of iets zwaarder videowerk is het net niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Hoeveel RAM zit er in je laptop? En welk OS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 512 MB SDRAM PC100 (2x 256MB) d'r in zitten. Ik gebruik Windows XP Pro met SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:15:
Als ik het goed heb zit er nu een Geforce 2 GO 16 Mb in. Voor films e.d. volstaat het net, maar voor Flash animaties of iets zwaarder videowerk is het net niet voldoende.
Ik denk dat het bij deze dingen niet zo heel erg op de videokaart aankomt, maar meer op de cpu, hardeschijf en het geheugen. Bovendien is het verschil niet zo ontzettend groot tussen een Geforce 2 GO 16 en 32 MB, denk ik. Een GO 440 is misschien wel wat interessanter, maar eigenlijk alleen als je games speelt op je laptop.

Wat voor CPU heb je? Met wat gegoogle ben ik erachter gekomen dat er een P3 in zit, maar als je een 800 MHz o.i.d. erin hebt zitten, is het misschien leuk om de processor te upgraden. Ik heb hier nog wel een goedwerkende P3-M 1,0 GHz Tualatin liggen (check m'n advertenties ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:34

DukeBox

loves wheat smoothies

anton121 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:48:
Ik denk dat het bij deze dingen niet zo heel erg op de videokaart aankomt, maar meer op de cpu, hardeschijf en het geheugen.
Denk ik ook.. met heel wat mindere video kaarten (sis 8mb onboard) heb ik i.c.m. een redelijke cpu (P4 mobile 2GHz) prima beeld.. pak ik dezelfde config met een p3 733 dan is het niet vooruit te branden..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Ik denk dat het bij deze dingen niet zo heel erg op de videokaart aankomt, maar meer op de cpu .. Een GO 440 is misschien wel wat interessanter, maar eigenlijk alleen als je games speelt op je laptop.
Helemaal mee eens, voorkeur ging dan ook zonder meer uit naar de GO 440!
[...]

Wat voor CPU heb je? Ik heb hier nog wel een goedwerkende P3-M 1,0 GHz Tualatin liggen (check m'n advertenties ;)).
Haha, bedankt :Y) Er zit gelukkig al een P3 1.13 GHz in, dus de CPU upgraden is niet nodig. Wat betreft jullie commentaar m.b.t. de combinatie van CPU/geheugen/hdd. Zou wel eens heel goed gelijk kunnen hebben. Misschien eens kijken of ik daar wat mee kan.
Pagina: 1