Nieuwe multimedia / game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• orko82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2020
Momenteel sta ik op het punt om een nieuwe pc te kopen.
Ik heb bij Cool-prices een pc samengesteld, ik zou graag jullie mening hierover horen.

Doel voor mijn pc: games spelen als sportsimulatie spellen (footballmanager07 bv) en strategische spellen zoals Rome Total War. Niet dus de (grafisch) zwaarste nieuwe games. Daar heb ik de xbox 360 voor. Verder genoeg opslag voor films en mp3 op te slaan. En graag genoeg geheugen om beetje tijdens downloaden tekst te kunnen verwerken en beetje op internet kunnen surfen.

M'n max bedrag dat ik kan uitgeven is 900 euro. Maar hierbij wil ik graag wel een beeldscherm 19 inch tft en windows xp of vista.
In principe hoeft m'n nieuwe pc geen ruimte hebben voor een evt upgrade; voor een leek als ik spaar ik vanaf nu weer voor over 2,5jr weer voor een nieuw systeem. En geef ik het oude systeem weer voor een schappelijke prijs weg binnen m'n vrienden/fam. kring.

Vraag hierbij is: heb ik per se Vista nodig of voldoet Xp ook nog voor mij de komende 2jr?

Processor : Intel Core 2 Duo E6550
Moederbord: Asus P5N-E SLI, nForce 650i
Videokaart: Asus GeForce 8600 GT 256MB DDR3
Geheugen: Kingston 2GB DDR2 (2x1GB)
H. Schijf: Samsung 320GB SATA II 7200RPM 16MB
DVD br: NEC AD-7173 18x (RAM. Labelflash. Dual-layer. Zwart)
Bhuizing; Antec LifeStyle Sonata II
Monitor: Acer AL1916WAs 19", 5ms

Dit tezamen kom ik uit op 845 euro, en met 50 euro assembleren erbij kom ik op 900euro.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben :)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Ik zie geen OS?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• orko82
Voor m'n besturingssysteem zat ik a.h volgende te denken:
Windows Vista home basic NL 32 bits

Prijs: 75euro

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:13

Just_I

What did you just say?

Ik zie op zich niet echt problemen bij deze setup, maar ik heb nog wel wat vraajes:
- Als je niet wil upgraden, waarom kies je dan voor een moederbord met SLI?
- Je hebt het OS nog niet meegenomen in de prijs dus gaat er dan nog wat veranderen of haal je ergens wat extra geld voor het OS vandaan?
- Ik mis een voeding, zit die bij de behuizing in?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• orko82
Just_I schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:13:
Ik zie op zich niet echt problemen bij deze setup, maar ik heb nog wel wat vraajes:
- Als je niet wil upgraden, waarom kies je dan voor een moederbord met SLI?
- Je hebt het OS nog niet meegenomen in de prijs dus gaat er dan nog wat veranderen of haal je ergens wat extra geld voor het OS vandaan?
- Ik mis een voeding, zit die bij de behuizing in?
Moederbord met SLI heb ik gekozen naar aanleiding ook van Best Buy Guide (sorry ben leek :? )

M'n prijs gaat idd omhoog met Windows Vista; dmv dit topic hoop ik ook onder de 900 euro te komen.

Voeding zit bij de behuizing :) 450 watt

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Neem deze eens door:

Wat is er nu anders in CSL?
CSL beleid

En om al je vragen te beantwoorden en iets moois te kunnen samenstellen verwijs ik je naar:

Best Buy Guides

EDIT: Om je toch maar even tegemoed te komen:

1: Kijk even naar een Gigabyte P35-DS3 moederbord. Heeft over het algemeen een iets hogere kwaliteit vanwege hogere kwaliteits onderdelen, en blijft koeler dankzij het (overmatige) gebruik van koper.

2: Ik zie geen eisen voor DX10, dus wat je kan doen is een x1950pro kopen. Beste prijs/prestatie verhouding in de DX9 kaarten range.

Kast en dergelijke is allemaal goed en ziet er goed uit, maar door geld te besparen via wat andere onderdelen kan je wellicht kijken voor een Samsung 206bw. Zeer goed scherm tegen een zeer redelijke prijs van circa €240,-

Vrees dat hier snel een slotje opkomt met de huidige policy..

[ Voor 40% gewijzigd door hexagram op 14-07-2007 23:23 ]

• orko82
osc4r schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:19:
Neem deze eens door:

Wat is er nu anders in CSL?
CSL beleid

En om al je vragen te beantwoorden en iets moois te kunnen samenstellen verwijs ik je naar:

Best Buy Guides

EDIT: Om je toch maar even tegemoed te komen:

1: Kijk even naar een Gigabyte P35-DS3 moederbord. Heeft over het algemeen een iets hogere kwaliteit vanwege hogere kwaliteits onderdelen, en blijft koeler dankzij het (overmatige) gebruik van koper.

2: Ik zie geen eisen voor DX10, dus wat je kan doen is een x1950pro kopen. Beste prijs/prestatie verhouding in de DX9 kaarten range.

Kast en dergelijke is allemaal goed en ziet er goed uit, maar door geld te besparen via wat andere onderdelen kan je wellicht kijken voor een Samsung 206bw. Zeer goed scherm tegen een zeer redelijke prijs van circa €240,-

Vrees dat hier snel een slotje opkomt met de huidige policy..
Bedankt voor reactie :)
Hier kan ik zeker wat mee, ik merk nu tijdens vergelijken al dat ik nu al wat zak qua prijs.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zie CSL Beleid, dit is niet de bedoeling hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.