Ik ben hier bezig met LED verlichting voor onze trap. Ik heb het schema en alle onderdelen al compleet, het enige probleem is dat ik het niet netjes op een printplaat kan zetten.
De bedoeling is dat als je onder aan de trap door een ir led heen loopt de 14 leds stuk voor stuk aan gaan naar boven en na een paar sec weer uit gaan en andersom. (zo dus, maar dan op de trap bevestigd)
Ik heb het idee en het schema van de volgende electronica site af: http://www.elektronicafor...chting-met-led-t3123.html
(de site is een beetje verlaten)
Het gaat dit schema en dat moet dan op een "gaatjes printplaat"
Kan iemand mij helpen door te kijken hoe dit het beste past en of het uberhaubt wel past, want ik begrijp er geen barst meer van. Na dat ik en paar componenten heb geplaatst word het onlogisch en past het niet goed.
Ik heb voor de zekerheid alvast even alle onderdelen op een rijtje gezet:
Mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen om dit op het gaatjes printplaatje te zetten.
De bedoeling is dat als je onder aan de trap door een ir led heen loopt de 14 leds stuk voor stuk aan gaan naar boven en na een paar sec weer uit gaan en andersom. (zo dus, maar dan op de trap bevestigd)
Ik heb het idee en het schema van de volgende electronica site af: http://www.elektronicafor...chting-met-led-t3123.html
(de site is een beetje verlaten)
Het gaat dit schema en dat moet dan op een "gaatjes printplaat"
Kan iemand mij helpen door te kijken hoe dit het beste past en of het uberhaubt wel past, want ik begrijp er geen barst meer van. Na dat ik en paar componenten heb geplaatst word het onlogisch en past het niet goed.
Ik heb voor de zekerheid alvast even alle onderdelen op een rijtje gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| pic16F628A 1X HEF4094 2X IR-LED 2X TSOP1730 2X con. 100uF 1X con. 0,1uF 3X con. 10uF 1X con. 220uF 1X con. 22uF 14X WS 10k 16X WS 4K7 1X WS 150 14X WS 47 2X POT 47K 1X UA7805 1X BC547 14X |
Mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen om dit op het gaatjes printplaatje te zetten.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!