Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LED-trapverlichting probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Ik ben hier bezig met LED verlichting voor onze trap. Ik heb het schema en alle onderdelen al compleet, het enige probleem is dat ik het niet netjes op een printplaat kan zetten.

De bedoeling is dat als je onder aan de trap door een ir led heen loopt de 14 leds stuk voor stuk aan gaan naar boven en na een paar sec weer uit gaan en andersom. (zo dus, maar dan op de trap bevestigd)

Ik heb het idee en het schema van de volgende electronica site af: http://www.elektronicafor...chting-met-led-t3123.html
(de site is een beetje verlaten)

Het gaat dit schema en dat moet dan op een "gaatjes printplaat"
Kan iemand mij helpen door te kijken hoe dit het beste past en of het uberhaubt wel past, want ik begrijp er geen barst meer van. Na dat ik en paar componenten heb geplaatst word het onlogisch en past het niet goed.

Ik heb voor de zekerheid alvast even alle onderdelen op een rijtje gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
pic16F628A     1X
HEF4094        2X
IR-LED         2X
TSOP1730       2X
con. 100uF     1X
con. 0,1uF     3X
con. 10uF      1X
con. 220uF     1X
con. 22uF      14X
WS 10k         16X
WS 4K7         1X
WS 150         14X
WS 47          2X
POT 47K        1X
UA7805         1X
BC547          14X

Mijn vraag is dus of iemand mij kan helpen om dit op het gaatjes printplaatje te zetten.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Ik heb een tip voor je, download Loch Master, dit is een programma speciaal gemaakt om schema's op gaatjes/eilanden/rijen print te ontwerpen. En ontwerp het hierin, je kan alleen geen echte IC's toevoegen, dus moet je het maar met packages/headers doen.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Gieltjev schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:45:
Ik heb een tip voor je, download Loch Master, dit is een programma speciaal gemaakt om schema's op gaatjes/eilanden/rijen print te ontwerpen. En ontwerp het hierin, je kan alleen geen echte IC's toevoegen, dus moet je het maar met packages/headers doen.
Dat programma is meer om er een nieuw project of iets is, ik kan namelijk ook gewoon passen en meten op het bordje zelf. (waar is dus niet uit kom) maar ik zal even kijken.

edit:
Ik zie dat het een betaal programma is. Weet je toevalig ook wat de beperkingen zijn in de demo?

[ Voor 16% gewijzigd door Borgoth op 15-07-2007 09:48 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Borgoth schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:43:
[...]

Dat programma is meer om er een nieuw project of iets is, ik kan namelijk ook gewoon passen en meten op het bordje zelf. (waar is dus niet uit kom) maar ik zal even kijken.

edit:
Ik zie dat het een betaal programma is. Weet je toevalig ook wat de beperkingen zijn in de demo?
Nevermind, kon mij herinneren dat het wel makkenlijk ontwierp. Maar in de demo mag je niet opslaan, exporteren of afdrukken. voor kleine dingen (zoals: hoe passen 5 leds plus 5 weerstanden op een zo klein mogenlijk vierkantje) is het te doen. Maar grote dingen zijn dus onmogenlijk.