Toon posts:

media center kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.394 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik hoop datr ik in het goede forum post maar heb een vraag wat betreft het kopen van een media center.

ik wil graag een media center kopen voor onder mijn lcd tv.

Mijn laptop is kapot en wil geen laptop meer maar toch beneden in de woonkamer kunnen gebruik maken van de computer.
ik kan natuurlijk altijd een losse monitor kopen en die op tafel zetten en aansluiten toch?

Nu is mijn vraag, wat voor soort media center moet ik kopen en bovenal waar?
zie op internet de bomen door het bos niet meer, en een echte duidelijke site van een leverancier zie ik ook niet.

Hebben jullie een tip?

Ik doe met de computer veel parren en rarren ivm nieuwsgroepen, en ook wil ik ook wat met de opneemoptie gaan doen. ( tv programmaas opnemen e.d.)

Verder gebruik ik veel internet.

wie kan me helpen?

Vast bedankt.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had je zelf al wat suggesties?

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Voor dit soort vragen kijk je in de FAQ, en ga je eerst zelf opzoek. Ik snap dat je door de bomen het bos niet ziet, maar weeg een paar systemen aan elkaar af: Wat mag het kosten? Hoeveel kan ik zelf doen? Moet hij Uberpwnge1337HDTV af kunnen spelen, of neem je met een DVD'tje en een AVI'tje ook genoeg?

We verwachten hier op GoT dus iets meer inzet.

Verder zou ik als je niet veel van PC Hardware afweet, een kant en klaar geval kopen bij de winkel om de hoek.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik weet dat je gelijk heb, maar alleen verwijzen naar de faq heeft toch geen nut? Dat ding is zo oud dat het niet meer klopt met wat je nu in de winkel koopt. En ja, ik heb gezien dat sommige nu bezig zijn met een nieuwe faq, maar dat ding dat er nu staat is gewoon onbruikbaar om nieuwe pc's/laptop's te halen vind ik.

@TS: misschien handig om een eigen computer in elkaar te laten steken, en als je het niet zelf kan eventueel door de webshop in elkaar laten bouwen. Want ja, een pc onder de tv heeft toch wel wat met je eigen smaak te maken. Want jij moet immers de kast en e.v.t de geluidproductie aanhoren/zien. Dus het beste is om een eigen bak samen te stellen en hier te posten met onderbouwing? Want je hebt natuurlijk speciale kasten om als media center te gebruiken. Als je daar geen waarde aan hecht kan je ook een normale pc neer dumpen.

Of neem anders kant en klare media centers en onderbouw het waarom jij die goed vind. Je vind ze bijvoorbeeld bij mycom.nl etc. etc.

[ Voor 16% gewijzigd door BoyzNDaHood op 14-07-2007 22:32 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:06
Zoek je niet gewoon een pc met een videouitgang die op je tv past (en een audio-uitgang die op je versterker past, hoewel je dat eigenlijk niet noemt)?

Verwijderd

Topicstarter
ok,

Die FAQ is idd zo oud als de weg naar rome.

Uberpwnge1337HDTV???????? Lekker duidelijk!

Ik zou dus niet weten waar een goed mediacenter aan moet voldoen.
hij moet bijvoorbeeld wel een beetje stil zijn en niet als een gek zoemen.
Maar waar herken ik in de specs aan dat hij vrij stil is of juist niet?
dit soort dingen vraag ik me dus af.

Is er niemand die een up to date site weet waar hier info over te vinden is?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als jullie even het beleid doornemen komen jullie ook een linkje tegen naar een kersverse HOWTO, waarin wel moderne hardware wordt besproken. Als je veel moet PARren is een snelle disk geen overbodige luxe, om je maar even op weg te helpen. :)
Zie verder; CSL Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.