[You Are Empty] Spel hangt na intro video

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb het Russische spel "You Are Empty" gekocht.
Dit is een 3D shooter die zich afspeelt in de Sovjet Unie (zie www.youareempty.com).
Je moet het spel zelf installeren, alsmede 'OpenAL', codecs voor Windows Media Video 9 en Starforce Protectie drivers (iew).

Dit alles gedaan, maar wat ik ook probeer, het spel blijft hangen na de intro video.
Ik heb op internet gezocht en wel wat gevonden, maar niets helpt.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Installeren in de standaard directory i.p.v. zelf een map kiezen
-Volledige install (alles aangevinkt) en ook juist delen van de install geprobeerd
-Compatibiliteitsmodus van .exe bestand geprobeerd op Windows 95, 98 en 2000
-Resolutie en andere instelling ongewijzigd gelaten
-Resolutie en andere instelling juist wel aangepast
-Firewall uitgeschakeld
-Firewall zo ingesteld dat het spel mag connecten
-Een 'no intro video' patch geprobeerd
-Nieuwste drivers voor mijn Nvidia 7800 GS kaart
-De officiele soundpatch van de www.youareempty.com geprobeerd (maar die geeft alleen een foutmelding met rare tekens en kan dus niet geinstalleerd worden)
-Gekeken of er een forum is op de officiele site, maar zo te zien niet..

Ik word er moedeloos van.. weet ook wel dat het geen 'topspel' is maar ik heb het gekocht omdat het me toch wel leuk lijkt. Helaas kan ik dus niet verder komen dan de intro video nadat ik gekozen heb voor 'new game'. Daarna blijft ie hangen op een wit scherm, wat ik ook doe.
Volgens internet hebben veel mensen dit probleem.. ik heb ook al gemaild naar de makers van het spel, maar nog geen reactie.

Heeft iemand dit spel onder Windows XP werkend gekregen? Of wellicht heeft iemand een savegame van direct na de intro.. misschien werkt dat wel bij mij.. Of andere tips?

• Syntagma
Sorry voor de schop.. maar is er niemand die dit spel heeft / speelt?

Er is gewoon te weinig info te vinden op de officiele site.. en de tips die ik op andere sites vindt, werken niet bij mij. Anders moet ik het spel terugbrengen denk ik..

Misschien is er nog iemand die me kan helpen :)

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
communistishe meuk he......tip: koop een spel met een fanbase en goeie support

• Syntagma
Ik helemaal blij dat er een reactie is... :/

Maar je hebt gelijk, alleen lijkt me dit gewoon wel een leuk spel voor tussendoor. Er is alleen geen community voor te vinden op de officiele site (en daarbuiten volgens mij ook niet).

Nog steeds geen mail terug van Digital Spray (de makers). Mijn enige hoop is nu nog dat iemand een savegame voor me heeft, om te proberen of dat werkt.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Hebben we het hier over een warez release? :P want er is een warez release met dit probleem. Zelf heb ik dit probleem niet gehad, maar ik zou zo gauw niet meer weten wat ik toen gedaan heb.
Kun je het bestand van de introfilm niet ergens in de game directories vinden en bijv. deleten of vervangen door een bestand van hetzelfde videoformaat?

Het spel is iig wel leuk. Het level design, art direction en de sfeer zijn goed, over de gameplay was ik wat minder te spreken.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Syntagma
Not Pingu schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:07:
Hebben we het hier over een warez release? :P want er is een warez release met dit probleem. Zelf heb ik dit probleem niet gehad, maar ik zou zo gauw niet meer weten wat ik toen gedaan heb.
Kun je het bestand van de introfilm niet ergens in de game directories vinden en bijv. deleten of vervangen door een bestand van hetzelfde videoformaat?

Het spel is iig wel leuk. Het level design, art direction en de sfeer zijn goed, over de gameplay was ik wat minder te spreken.
Ik heb eerst de minder legale versie geprobeerd ja, die gaf dit probleem. Daarna heb ik het gekocht bij de Media Markt omdat ik het gewoon toch wou spelen. Maar bij deze legale versie precies hetzelfde probleem. Neem aan dat dat niet kan komen doordat er ergens nog oude bestanden van die eerste versie rondslingeren ofzo.. heb toch alles goed verwijderd dacht ik.. Ik heb alles verwijderd wat ik kon vinden, ook uit het register enzo, maar ook bij de officiele versie lukt het me niet om te spelen. Hoop toch dat die 38 eurootjes niet voor niets besteed zijn.

Ik heb de (intro)videobestanden al vervangen etc., dat maakt niet uit. Dan hangt het spel meteen na het klikken op 'new game'. Als ik de intro vids laat gewoon laat zoals ze horen dan loopt ie pas na de intro video vast.

Aangezien jij het spel hebt (gespeeld), zou jij me aan een savegame kunnen helpen van direct na de intro video? Bijv. op moeilijkheidsgraad medium? Alvast thanks :)

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 06:33
Probeer het eens te installeren op een andere PC, of desnoods in een VMWare XP installatie.

Indien het spel dan wel werkt kun je grotendeels uitsluiten dat het aan het spel ligt.

Het "officiele" forum is te vinden op:
http://www.kamrad.ru/forumdisplay.php?s=&forumid=119

Engelse versie ;):
http://www.google.com/tra...air=ru%7Cen&hl=en&ie=UTF8

[ Voor 42% gewijzigd door AndriesLouw op 17-07-2007 23:11 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Syntagma
AndriesLouw schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:06:
Probeer het eens te installeren op een andere PC, of desnoods in een VMWare XP installatie.

Indien het spel dan wel werkt kun je grotendeels uitsluiten dat het aan het spel ligt.
De kans dat het op een andere pc werkt lijkt me wel groot, aangezien veel mensen het wel kunnen spelen. In mijn geval zou het een combinatie van hardware en software kunnen zijn die ervoor zorgt dat het niet werkt. En dan wordt het denk ik lastig om uit te zoeken wat het is.

Maar ik heb zelf geen andere pc die krachtig genoeg is om zo'n spel te draaien. Wat is een VMWare XP installatie? Ga ik daar even wat over opzoeken..

[edit]
Lol @ die link, ik kan geen Russisch lezen helaas :)

[edit2]
Thanks, kijken of er wat te vinden is.
Overigens vaag dat op de officiele site wel een 'knop' voor een forum is, maar er geen forum onder hangt.

En als ik de officiele soundpatch wil installeren dan krijg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.syntagmasounds.nl/error.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Syntagma op 17-07-2007 23:13 ]

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 06:33
Check mijn nieuwe link ;)

VMWare XP installatie:

Download VMWare Server (vmware.com)
Installeer XP virtueel in VMWare Server
Probeer het spel in deze virtuele installatie te draaien

Edit:
Lees gewoon even het forum door, Google Translate vertaald automagisch elk linkje waarop je klikt, zoals bijvoorbeeld:
http://www.google.com/tra...air=ru%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Hier wordt volgens mij jouw probleem vermeld.

Tevens is het forum inderdaad op de Engelse site wel aangegeven, maar werkt niet, oplossing:
Klik op Russische versie van de site
Klik op de link, die op de positie staat van de Engelse link naar het forum
Zie daar, een Russisch forum :p

[ Voor 59% gewijzigd door AndriesLouw op 17-07-2007 23:18 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Helaas heb ik em alweer geuninstalled en gedelete :/ maar ik zal morgen eens kijken wat ik voor je kan betekenen :) (dalijk slaapjes doen enzo).

edit:
Schiet me iets te binnen, heb je wel de nieuwste versie van OpenGL?

[ Voor 32% gewijzigd door Not Pingu op 17-07-2007 23:15 ]

• Syntagma
Not Pingu schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:14:
Helaas heb ik em alweer geuninstalled en gedelete :/ maar ik zal morgen eens kijken wat ik voor je kan betekenen :) (dalijk slaapjes doen enzo).

edit:
Schiet me iets te binnen, heb je wel de nieuwste versie van OpenGL?
Oh, ik heb je net ook gemaild :)

OpenGL.. geen idee, dat moet ik even uitzoeken! Weet alleen dat het spel 'OpenAL' vereist..

Maar slaap lekker :)

@ AndriesLouw: Thanks, ik zal me er eens in verdiepen!

[ Voor 5% gewijzigd door Syntagma op 17-07-2007 23:17 ]

• Syntagma
Als ik het Russische forum bekijk (het topic over startproblemen), dan haal ik er uit dat er binnenkort een tweede patch komt (of er zelfs al is?) die dit probleem zou moeten oplossen?

Blijkbaar hebben veel Russische vrienden er ook last van.

Ik kan er niet uit opmaken of de developers zelf nog een beetje reageren op de problemen.
Ook zie ik nog niet echt een bruikbare oplossing staan tussen het half vertaalde Russisch :)
Maar ik kijk nog even verder.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Syntagma, ik heb je een mailtje gestuurd met de autosave van het begin. Hopelijk werkt het.
Het zou echter goed kunnen dat je probleem niet bij het introfilmpje optreedt, maar pas bij het laden van het spel zelf.

• Syntagma
Not Pingu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:47:
Syntagma, ik heb je een mailtje gestuurd met de autosave van het begin. Hopelijk werkt het.
Het zou echter goed kunnen dat je probleem niet bij het introfilmpje optreedt, maar pas bij het laden van het spel zelf.
Thanks, ik heb hem ontvangen. Ik denk ook niet dat het ligt aan de video, maar aan het laden van het spel zelf ja. Hij gaat op dat punt ook een internetverbinding maken.. maar dat zou moeten werken aangezien ik de officiele versie van het spel heb en ook mijn firewall ingesteld heb dat ie verbinding mag maken. Ook als ik de firewall helemaal uitzet lukt het nog niet (nu).

Maar ik ga je savegame zo snel mogelijk proberen. Als een autosave niet werkt, ga ik misschien nog vragen om een normale of quicksave ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Syntagma op 18-07-2007 13:50 ]

• Syntagma
Helaas, ik heb de savegame geprobeerd, en ik kwam een stapje verder. Nu kreeg ik een laadscherm te zien met een balk die ging lopen tot de 99%. Verder kwam ie niet, daarna liep het spel weer vast.
Het lijkt er dus op dat ie het daadwerkelijke starten van het spel niet doet..

Ik zag dat op de Russische versie van de site ook nog een patch 1.2 staat, op de Engelstalige niet. Maar ook deze patch kan ik niet installeren, krijg een error met allemaal rare tekens (zie boven).

Not Pingu.. kun je nog wat over OpenGL vertellen? Is dat iets dat ik ergens vandaag kan downloaden? En heb ik het nodig voor dit spel?

AndriesLouw: Hmm ik heb nu dat VMware server geinstalleerd, maar begrijp er niet veel van. Maar ik zie nu pas dat je bedoelt dat ik vervolgens Windows moet gaan installeren.. dat is me een beetje teveel werk (en schijfruimte) hoor. Moet toch een normale manier zijn om dit spel aan de praat te krijgen..

[edit]
Extra info: Ik heb nog geprobeerd om de console aan te zetten met ~, maar er komt geen foutmelding ofzo te staan. Als ik een nieuwe game start dan staat er alleen iets van 'video loaded' en dan loopt ie vast na de video. Als ik de savegame van Not Pingu probeer, dan zie ik in de console dat ie allemaal dingen gaat laden en dan loopt ie vast bij 99%, ook zonder melding in de console.

Heb hierbij trouwens ook weer alle compatibiliteitsmodi geprobeerd, en firewall staat uit. Geen succes.

Vaag probleem hoor! Dan maar vast een videootje van de gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=1naIiepdF5g

Heb er ook maar weer een uitgebreide en beleefde mail naar Digital Spray aan gewaagd..

Kan iemand nog wat bedenken voor me?

[ Voor 84% gewijzigd door Syntagma op 18-07-2007 22:36 ]

• Syntagma
Geweldig, ik heb een topic gepost op dat Russische forum!

Je kunt het automatisch laten vertalen naar Russisch.. maar als ik dat vervolgens weer door Google Translate haal dan klopt er niets meer van het Engels :)
Ben benieuwd wat er voor reacties komen.

Overigens heb ik van iemand anders ook een setje savegames gehad, maar het werkt bij geen enkele. Het spel laadt tot 99% of zelfs 100%, maar loopt daarna vast.

Nog geen reactie van de makers overigens. Ik wil gewoon dat het spel gaat werken, heb geen zin om het terug te brengen ofzo :)

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Syntagma schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:19:
Not Pingu.. kun je nog wat over OpenGL vertellen? Is dat iets dat ik ergens vandaag kan downloaden? En heb ik het nodig voor dit spel?
Ik was in de war met een ander spel dat ik recent gespeeld heb wat het niet deed omdat ik een oude OpenGL versie had. YAE maakt gebruik van Direct3D ipv. OpenGL.

• Syntagma
Ok, dan snap ik het.
Je moet voor YAE wel OpenAL installeren, maar ik weet niet wat dat precies is.

Kan het probleem bij mij nog liggen aan combinaties van codecs, drivers, Starforce, etc.?
Of is het nog een "restprobleem" van de vorige installatie die ik ooit gedaan heb?

En heeft iemand een idee waarom ik de officiele patches niet kan installeren? Ik krijg dan een rare error (zie boven)..

• Syntagma
Sorry voor de schop, maar ik kom er nog steeds niet uit.

De makers van het spel mailen niet terug. Mijn post op het Russische forum is 65x bekeken zonder antwoord, op verschillende andere sites geprobeerd een oplossing te vinden, contact gezocht met andere gamers met hetzelfde probleem, savegames van anderen geprobeerd te laden..

Allemaal zonder resultaat.
Patches kan ik niet installeren want dan krijg ik een rare foutmelding (zie paar posts terug) en het spel wil alleen maar laden tot 99% en loopt dan vast (of bij een nieuwe game direct na de intro).

Het draaien van VMServer (ofzo) en daarin XP opnieuw installeren is me iets teveel gevraagd.

Ruilen zal wel niet (meer) kunnen bij de MM.
Heeft iemand nog iets dat me zou kunnen helpen? Ligt het nou aan mijn pc?
Pagina: 1