Toon posts:

Problemen met de HIS Radeon X1300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Omdat ik bezig ben met een systeem welke naast 2 x PCI helaas alleen een PCIe x1-slot heeft, heb ik gekozen voor de HIS Radeon X1300 x1 kaart, één van de weinige beschikbare PCIe x1 videokaarten.

Zonder drivers doet de kaart het met Windows Vista op 1024 x 768 en 32-bits kleuren. Standaard stond het Aero theme ook al aan (werkt soepeltjes) dus dat zit wel goed.
Echter is de maximale resolutie 1024 x 768, dus direct de laatste drivers geinstalleerd (www.hisdigital.com).

Het probleem is echter dat het systeem daar slechter van wordt! Het beeld wordt trager (openen/sluiten vensters, scrollen e.d.) en de resolutie blijft max. 1024 x 768.
Ik gebruik een breedbeeld HP w19 19-incher (DVI aangesloten), dus je begrijpt, dat ziet er niet heel fraai uit zo.
Ook is na het installeren van de drivers het Windows classificatie-index cijfer van een 2,6 naar een 2,0 gegaan.

Diverse drivers voor de X1300-series, zowel van hisdigital.com als van ATI zelf (ati.com) geven hetzelfde resultaat.

Waar ligt hier het probleem? Misschien een soort conflict met de onboard Intel videokaart?
Of DVI? De specificatie van de HIS-kaart geeft aan dat de maximale resolutie 2560 x 1600 (60Hz) zou moeten zijn.....

Bedankt!!

Verwijderd

zelfde probleem krijg je ook als je videokaart die voor pci-e 16x naar 1x toe gaat.
Denk dat het probleem is ook is jouw kaart voor pci-e 1x is gemaakt.
Denk dat je drivers moet gebruiken van de fabricant van je vga kaart

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Aanvullen : Resolutie is niet geheel VGA bindend.

Wanneer je scherm niet hoger kan geeft ie dat aan (of niet :) ), nu denk ik dat jou scherm een stuk hoger kan. Maar toch.

Schakel idd je onboard videokaart in het BIOS eens uit , misschien dat dat helpt.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost. :)
En weet je wat het was? De aangesloten S-video kabel zorgde er kennelijk voor dat ik voor de hoofdmonitor geen hogere resoluties dan 1024 x 768 kon kiezen, daar de aangesloten TV dit als extern beeldscherm maximaal aan kan.
S-video kabeltje eruit, rebooten en maximaal 1440 x 900 (max. monitor ondersteuning) is het resultaat.

Stom om alles direct aangesloten te hebben, de macht der gewoonte he....