Cooler Athlon X2 4200+ Toledo

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn systeem heeft momenteel nog een enkel core AMD Athlon 64 3200+ (boxed). Mijn systeem is een socket 939 systeem.

Ik zou deze wel willen upgraden, de Athlon X2 4200+ Toledo leek mij daar een leuke opvolger voor. Ook aangezien zijn gunstige prijs (een kleine 90 euro)

Dit is echter wel de tray versie, dus zonder cooler. Aangezien ik helemaal geen ervaring met processorcoolers heb, zou ik graag willen weten welke ik het beste kan kiezen. Voor mijn videokaart heb ik een Zalman Vu700, een perfect ding. Heeft zalman ook goede cpu coolers?

Mijn budget is zo'n 40 euro. Welke cooler is het beste voor deze processor?

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:10

Flappiewappie

Hier nog meer

J-Media schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:56:
Mijn systeem heeft momenteel nog een enkel core AMD Athlon 64 3200+ (boxed). Mijn systeem is een socket 939 systeem.

Ik zou deze wel willen upgraden, de Athlon X2 4200+ Toledo leek mij daar een leuke opvolger voor. Ook aangezien zijn gunstige prijs (een kleine 90 euro)

Dit is echter wel de tray versie, dus zonder cooler. Aangezien ik helemaal geen ervaring met processorcoolers heb, zou ik graag willen weten welke ik het beste kan kiezen. Voor mijn videokaart heb ik een Zalman Vu700, een perfect ding. Heeft zalman ook goede cpu coolers?

Mijn budget is zo'n 40 euro. Welke cooler is het beste voor deze processor?
eentje voor 40,- is de beste :P

ik ben ook wel fan van Zalman

Hier staat wat

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Neem de Zalman 9500. Die zit rond de € 40 en koelt zeer goed.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Rebunted
  • Niet online
Ik heb even gezocht en ik ben ook van plan om voor zalman te gaan.

Het liefst een koperen cooler en zonder leds. Ik kwam dan uit op de

CNPS7700-Cu

Is dit wat een goede keuze? Is voor 30 euro verkrijgbaar.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
..Of voor slechts €15 een Arctic Freezer 64 Pro. Koelt veel beter dan de boxed cooler, en is ongeveer gelijk aan de 9500 op de meeste systemen.

• Rebunted
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:05:
..Of voor slechts €15 een Arctic Freezer 64 Pro. Koelt veel beter dan de boxed cooler, en is ongeveer gelijk aan de 9500 op de meeste systemen.
Hoor dat die naar verloop van tijd veel lawaai beginnen te maken...

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Of anders de Arctic Alpine 64 voor €7. Presteert ook erg goed, maar ik zou denk ik toch voor de Freezer gaan :).

• TheZeroorez
  • Niet online
J-Media schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:06:
[...]

Ik weet niet waar je dat hoort, maar zelfs voluit is deze koeler stiller dan een standaard koeler, ook na 16 maanden gebruik (ervaring ja).

Ik heb er weleens wat over gelezen, maar geloof me; er zijn VEEL mensen met deze koeler. Dat je het dan 2x leest is niet gek.

Verder is de Zalman iets stiller op de maximale snelheid ja, maar niet meer dan dat. Het is dus wat je zelf wilt en eraan wilt uitgeven ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
anton121 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:09:
Of anders de Arctic Alpine 64 voor €7. Presteert ook erg goed, maar ik zou denk ik toch voor de Freezer gaan :).
Lol inderdaad. Ik heb hem toen voor 12 euro gekocht, en hij houdt mijn 3700+ 2.2GHz @ 2.8 GHz op 1.4v zo'n 35 graden idle en 45 stressed. Met warm weer 50 graden stressed, maar dat is ook nog dik in orde. Zelfs als ik vCore verhoog naar 1.5v houdt hij hem nog onder de 55 graden.

edit: ik heb het dus over die Alpine 64 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 14-07-2007 21:16 ]

• timbry
Het is inderdaad zo dat de Arctic na een tijdje luidruchtiger wordt. Het voordeel van de Zalman 7700cu is, dat ie, door de grootte van de koeler, andere componenten op het moederbord meekoelt. Nog een voordeel van de 770cu is, dat er een fanmate bij zit. Het enige nadeel is dat ie erg zwaar is.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Rebunted
  • Niet online
Het mag wel een paar euro kosten (budget is zo'n 40 euro). Wil best wat betalen voor kwaliteit.

Denk toch dat ik dan maar voor die Zalman ga. Bedankt voor de tips! Ga hem bestellen :)

Edit//

Heb ik hem net besteld, zie ik dit op de Zalman site.

Even om denken bij het installeren dus :)

[ Voor 44% gewijzigd door Rebunted op 14-07-2007 21:27 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51
Ik zou voorstellen dat je even rondkijkt voor benchmarks, o.a. een aantal coolers van Scythe en Arctic Cooling koelen beter dan hun Zalman broertjes, vaak voor 'n lagere prijs ;). Zoek hiervoor bijv. even op de frontpage, daar zijn al meerdere keren reviews langsgekomen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
J-Media schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:21:
Het mag wel een paar euro kosten (budget is zo'n 40 euro). Wil best wat betalen voor kwaliteit.

Denk toch dat ik dan maar voor die Zalman ga.

Edit//

Heb ik hem net besteld, zie ik dit op de Zalman site.

Even om denken bij het installeren dus :)
Kan je alleen maar zeggen dat Zalman bij mij in ieder geval totaal niet meer hoog aangeschreven staat.

Wel eens een Zalman op volle toeren gehoord? Als dat stil is...

Zelf heb ik een Thermalright XP-120 met koeler van Ikbenstil.nl er op, dat is misschien ook wel weer het andere eind van het verhaal, maar een Zalman vind ik dus echt absoluut niet stil.

En op "silent" stand gaat het geluid wel, maar dat merk je ook wel in de koelcapaciteit.

Heb zelf een berg Zalman spullen hier liggen en sommige ook nog wel in gebruik maar heb het er zelf niet meer voor over om bijvoorbeeld 40 euro voor een Zalman te betalen. Een Arctic levert veel betere prestaties voor zijn geld.

Of neem je een eenvoudig heatpipe achtig koelertje waar je een andere ventilator op kunt schroeven van een paar tientjes, draai er bijvoorbeeld een Papst fannetje op en je hebt ook veel beter spul dan die Zalman

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

[...]

dan schaf je jezelf een nieuw exemplaar aan. Beetje onzin om 40 euri uit te geven aan iets wat met 15 euri ook uitstekend kan werken. Misschien een iets minder lange levensduur, maar tegen die tijd is de hardware dermate veroudert dat het eigenlijk ook geen drol meer uitmaakt. daarnaast, mochttie stuk gaan, is een vervanging van 15 euri ook niet echt pfff.. wat veel. Én nog steeds minder dan 40 :)

-_-

• timbry
Het blijkt wel dat iedereen z'n eigen voorkeuren heeft. Zolang je niet gaat overclocken, is de Zalman een goeie optie. Het is ook belangrijk dat je er goede koelpasta op smeert, dus niet dat spul van Zalman, maar AS5.

• TheZeroorez
  • Niet online
timbry schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:21:
Het is inderdaad zo dat de Arctic na een tijdje luidruchtiger wordt.
Heb je ook bronnen? Hier is er een al 16 maanden in gebruik, en altijd een beetje schoon gehouden, en echt niet luidruchtiger geworden.
Het voordeel van de Zalman 7700cu is, dat ie, door de grootte van de koeler, andere componenten op het moederbord meekoelt.
Heb je echt niet nodig, tenzij de airflow van je kast 0,0 is, en je toch hoog wilt overklokken oid. Verder heeft de Freezer ook geen afscherming eronder ofzo, dus koelt die ongeveer even veel mee.
Nog een voordeel van de 770cu is, dat er een fanmate bij zit.
Wanneer je gewoon de 3- of 4 pins op je moederbord aansluit heb je die niet nodig.
Het enige nadeel is dat ie erg zwaar is.
Prijs en afmetingen anyone?
timbry schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:55:
Het blijkt wel dat iedereen z'n eigen voorkeuren heeft. Zolang je niet gaat overclocken, is de Zalman een goeie optie. Het is ook belangrijk dat je er goede koelpasta op smeert, dus niet dat spul van Zalman, maar AS5.
Is ook bij de Arctic zo ja. Maar echt uitmaken doet het niet, hoogstens een graad of twee. Als je dus geen AS5 hebt kun je prima dat standaard spul gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 14-07-2007 22:27 ]

• timbry
Ik heb t getest op mijn DFI Expert op de Northbridge. Eerst het zalman spul en een week later de AS5. Scheelde 5 graden en dat vind ik toch significant veel.

• timbry
quote:
Het enige nadeel is dat ie erg zwaar is.

Specifications
CNPS7700-Cu
- Dimensions : 136(L) x 136(W) x 67(H)mm
- Weight : 918g
- Base Material : Pure Copper
- Dissipation Area : 3,268 cm2
- Bearing Type : 2 Ball-Bearing
- Speed : 1,000 ~ 2,000rpm ± 10%
- Thermal
Resistance : 0.19 ~ 0.24°C/W
- Noise Level : 20 ~ 32dB ± 10%

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
timbry schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:21:
Het is inderdaad zo dat de Arctic na een tijdje luidruchtiger wordt. Het voordeel van de Zalman 7700cu is, dat ie, door de grootte van de koeler, andere componenten op het moederbord meekoelt. Nog een voordeel van de 770cu is, dat er een fanmate bij zit. Het enige nadeel is dat ie erg zwaar is.
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb zelf een Arctic Freezer 775 koeler (exact dezelfde maar dan 775) en hiervoor had ik een AMD systeem met de AMD variant. Bij allebei geen last van luidruchtiger worden.
Dus zoals Zerooez al zei: heb je hier bewijs van?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

[...]

Dat is niet waar ik heb hem nu meer dan 1 jaar en niks lawaai. En voor een paar euro heb je een nieuwe fan bij artic, denk niet dat je de fan van die zallman kan vervangen mocht hij kapot gaan of iets anders mee gebeuren? :)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 14-07-2007 22:58 ]

• Rebunted
  • Niet online
Meningen verschillen inderdaad... maar ik heb de Zalman nu al besteld.

Ik ga niet overclocken en heb geen zin om hem na 1,5 jaar te vervangen. Daarnaast is mijn videokaart cooler ook 1 van Zalman en die bevalt goed. (Vu700) Die 15 euro verschil maakt me niet zo heel veel uit.

Ik was trouwens van plan hem wel met de standaard pasta te installeren. Maakt dit nou echt zoveel uit?

Moet er dus alleen nog even op letten met het installeren (paar condensators achterkant).

[ Voor 12% gewijzigd door Rebunted op 15-07-2007 14:39 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
J-Media schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:38:
Ik ga niet overclocken en heb geen zin om hem na 1,5 jaar te vervangen.
Dat hoeft ook niet, en als dat al moet is dat met een Freezer zo gepiept, bij zo'n Zalman is dat wel anders..
Die 15 euro verschil maakt me niet zo heel veel uit.
25 wel, lijkt me.. Voor dat verschil kon je namelijk waarschijnlijk een 4400+ met boxed halen, maargoed :P
Ik was trouwens van plan hem wel met de standaard pasta te installeren. Maakt dit nou echt zoveel uit?
Valt wel mee. Als je het nog hebt liggen zou ik het gebruiken, heb je het niet; niet gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://aphnetworks.com/review/coolermaster_nanofusion_vs_arctic_silver_5/005.JPG
Moet er dus alleen nog even op letten met het installeren (paar condensators achterkant).

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 15-07-2007 14:56 ]

• ID-College
  • Laatst online: 19:45
Neem je nou serieus een CNPS7700?
Die zijn echt al oud, beter had je je geld in een goede koeler kunnen stoppen. Sowieso één met heatpipes, want het is gebleken dat dit dus stukken beter koelt :)

Sowieso is zalman niet slecht. Zou het best kopen, echter niet voor een CPU koeler. Voor de VGA is de VF900 best leuk en ook de voedingen zijn goed. Voor de CPU zou ik wel voor een ander merk gaan.

De Arctic is echt zooi vind ik. Oke het koelt goed voor weinig geld, maar je ziet gewoon dat je zooi koopt. Alles ziet er goedkoop en gammel uit. Als je echt kwaliteit wilt pak je gewoon een beter merk. Heb zelf ook twee Arctics gehad, maar ze zijn mij te goedkoop, ga liever voor wat kwaliteit, want heb ze beide al weggegooid. Waardeloze dingen en je kan het beter meteen goed doen imo :)

[ Voor 66% gewijzigd door ID-College op 15-07-2007 15:07 ]

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:55
J-Media schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:38:
Meningen verschillen inderdaad... maar ik heb de Zalman nu al besteld.

Ik ga niet overclocken en heb geen zin om hem na 1,5 jaar te vervangen. Daarnaast is mijn videokaart cooler ook 1 van Zalman en die bevalt goed. (Vu700) Die 15 euro verschil maakt me niet zo heel veel uit.
25 euro ;) En geloof me, na anderhalf jaar hoef je echt niet een Arctic Freezer 64 Pro te vervangen omdat hij teveel geluid maakt... Zelf ervaring mee (heb er zelf een zitten op mn X2 4600+) en hij is nog net zo stil als toen ik m net kocht.

(the_zerooz was me voor :> )
Je gaat niet overklokken dus nee, het maakt niets uit.
Dat zijn geen condensators ;) Maar nu we het toch over condensators hebben, de Arctic Freezer 64 Pro koelt ook de condensators naast de processor, net als de zalman : http://www.arctic-cooling.com/pics/airflow_freezer64pro.gif

Maar veel plezier met je Zalman :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

ID-College schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:02:
Neem je nou serieus een CNPS7700?
Die zijn echt al oud, beter had je je geld in een goede koeler kunnen stoppen. Sowieso één met heatpipes, want het is gebleken dat dit dus stukken beter koelt :)

Sowieso is zalman niet slecht. Zou het best kopen, echter niet voor een CPU koeler. Voor de VGA is de VF900 best leuk en ook de voedingen zijn goed. Voor de CPU zou ik wel voor een ander merk gaan.
Klopt, deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/9700led_c_p.jpg

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• ID-College
  • Laatst online: 19:45
idd, de CNPS9700/9500 was inderdaad een stukken beter geweest. Hier had je meer plezier van gehad en koelt een stukje beter en is nieuwer :)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:10:
[...]

Ik weet niet waar je dat hoort, maar zelfs voluit is deze koeler stiller dan een standaard koeler, ook na 16 maanden gebruik (ervaring ja).

Ik heb er weleens wat over gelezen, maar geloof me; er zijn VEEL mensen met deze koeler. Dat je het dan 2x leest is niet gek.

Verder is de Zalman iets stiller op de maximale snelheid ja, maar niet meer dan dat. Het is dus wat je zelf wilt en eraan wilt uitgeven ;)
Hey pipo :p
Mijn Zalman hoeft niet eens op volle toeren te draaien, hij koelt met 1200RPM al 30 graden idle en 45 stressed, ik kan zelfs de koeler uit zetten en dan kom ik niet boven de 50 graden, dus eigenlijk is het helemaal niet nodig om een zalman op volle toeren te laten draaien.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb zelf een Arctic Freezer 64 Pro. Erg goede koeler voor weinig geld. Ook nog eens erg stil met fan op laagste stand. Maar het valt mij op dat niemand het hier heeft over de koelers van Scythe. Ben zelf aan het kijken voor een Ninja Plus. Iedereen heeft het hier over de i.m.o. veel te dure Zalman koelers, die niet eens zo stil zijn.

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:55
Ghegheghe, alle Zalman-fanboys vallen over de Arctic Cooling-fanboys heen en er zijn ook nog mensen heilig van overtuigd dat Scythe de beste CPU-koelers maakt... Het is een feit dat alle CPU-koelers van tegenwoordig goed hun werk doen en als het moet dat ook nog stil kan gebeuren. Natuurlijk heb je baas boven baas maar in de praktijk zijn die verschillen nauwelijks te merken omdat onze topicstarter hoogstwaarschijnlijk nog andere dingen in zijn kast heeft zitten die meer lawaai maken dan de (relatief) stille CPU-koelers die er allemaal op de markt zijn. Hij heeft nu voor Zalman gekozen dus daar kunnen we (als Artctic-Cooling fanboys, ja, ik beken O-) ) niet veel meer aan doen. We kunnen alleen hopen dat hij voortaan beter zichzelf inleest en dit soort vragen niet meer hoeft te stellen... Toch?

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:25:
[...]

Mijn Zalman hoeft niet eens op volle toeren te draaien, hij koelt met 1200RPM al 30 graden idle en 45 stressed, ik kan zelfs de koeler uit zetten en dan kom ik niet boven de 50 graden, dus eigenlijk is het helemaal niet nodig om een zalman op volle toeren te laten draaien.
Dat zegt ook zo lekker veel he, zo zonder info over het systeem, de airflow en de load ;) Verder zul je toch echt richting Scythe moeten wil je er geen fan op zetten...
Niet alleen maar fanboys, ook mensen die objectief en logisch nadenken, en tot de conclusie komen dat de Zalman (zeker de 7700) helemaal geen goede koeler is voor deze persoon ;)

• Rebunted
  • Niet online
Nah, ik zou mijn bestelling nog kunnen wijzigen...

Ik wil geen Arctic, ik ben zoals ID-College zegt bang dat het gammel/ goedkoop/ zooi is.

Mijn kast heeft verder een Cooler Master Extreme Power 430W voeding, welke vrij stil is. Verder heb ik een Zalman Vu700 op mijn videokaart (deze is echt stil, vandaar dat ik ook een voorliefde voor Zalman heb). Verder nog 2x een 120mm fan, hoor je ook bijna niet. Mijn harde schijven hangen in Nexus DiskTwins (hoor je dus ook niet).

Die 9700 van de foto hierboven lijkt me dan ook wel wat. Alleen ik hoef geen leds e.d. erop. Deze is er niet zonder led? Kan die led uit? Verder zit deze wel wat boven mijn budget...

Is de Zalman CNPS8000 dan geen goede keuze? Heeft ook heatpipes, alleen niet volledig koper helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door Rebunted op 15-07-2007 17:16 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
J-Media schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:11:
Nah, ik zou mijn bestelling nog kunnen wijzigen...

Ik wil geen Arctic, ik ben zoals ID-College zegt bang dat het gammel/ goedkoop/ zooi is.
Arctic is geen gammel/zooi.....

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

TS denkt gelijk dat Arctic rotzooi is. Het is gewoon goed spul voor je geld. Prijs/kwaliteit heet dat. Niet voor niets worden er standaart Arctic koelers geleverd bij bijvoorbeeld videokaarten. :9

• Rebunted
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:34:
TS denkt gelijk dat Arctic rotzooi is. Het is gewoon goed spul voor je geld. Prijs/kwaliteit heet dat. Niet voor niets worden er standaart Arctic koelers geleverd bij bijvoorbeeld videokaarten. :9
Heb gewoon geen goed gevoel erover, dat heb ik over Zalman wel...

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jammer had je weer wat geld gescheeld (20-25 euro), en waarom een topic openen als je toch al had besloten voor je zelf dat het een Zallman moest zijjn. :)

En Artic doet niks onder voor Zallman, maar je heb schijnbaar een vooroordeel over Artic die echt van geen meter klopt.

En gammel, lol waar haal jij je info vandaan? Wil ik welles weten. :)

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 15-07-2007 19:07 ]

• Rebunted
  • Niet online
mad_max234 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:53:
Jammer had je weer wat geld gescheeld (20-25 euro), en waarom een topic openen als je toch al had besloten voor je zelf dat het een Zallman moest zijjn. :)

En Artic doet niks onder voor Zallman, maar je heb schijnbaar een vooroordeel over Artic die echt van geen meter klopt.

En gammel, lol waar haal jij je info vandaan? Wil ik welles weten. :)
Ik had dat vooroordeel en er zijn hier ook mensen in dit topic die hetzelfde gevoel erbij hebben... Ook mensen die juist fan zijn van Arctic. Plus het feit dat ik goede ervaringen heb met de Zallman koeler op mijn videokaart.

Ik heb dit topic geopend omdat ik er toch over twijfel. Had nou iedereen hier gezegd dat Zallman brak is en Arctic super, dan was ik heus voor Arctic gegaan. De meningen zijn nu gewoon verdeeld en dan volg ik mijn eigen voorkeur. Daarnaast zijn er heel veel Zallman koelers, dus dan kan ik nog steeds afvragen welke cooler ik moet hebben.

Verwijderd

arctic is niet gammel, het montage systeem is goed. gevormd aluminium, dus bijna niet te buigen.
de heatpipes zijn goed sterk, krijg je geen problemen mee
lamelen zijn van elke fabrikant op dit niveau niet slecht, hadden alleen meer uit elkaar gemoeten.
fan is goed tenzij je hem elke dag eraf haalt

ik beken wel dat de fan luidruchtig is, ik heb hem daarom ook vervangen door een yate loon 92mm exemplaar wat op 5v draait, en stiller is dan de ac op 12v

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Zalman GPU koelers zijn ook erg goed, maar de nieuwere CPU koelers zijn echt niet meer 'top notch'. Zeg maar ingehaald door de concurrentie; lees het OC topic op GoT er maar op na, veel tegenvallende ervaringen met de nieuwe Zalmans. Voor hetzelfde geld heb je dus betere alternatieven, of gelijkwaardige alternatieven voor de helft van de prijs.

De Freezer doet er zeker niet voor onder. Uit ervaring kan melden dat ze helemaal niet snel luidruchtig worden, mits je de koeler + fan natuurlijk af & toe ontstoft (zowels bij elke koeler moet). Vergeleken met je orgineel bestelde Zalman koeler - weet ik uit ervaring - dat de Freezer stiller, koeler, goedkoper en minder stofhapperig is ! Reviews bevestigen dat ...

Het 'schijnt snel luidruchtig' te worden, wordt hier op GoT veel ge-echo'ed, maar ik vind nergens onderbouwing. Als je de fan < 1700rpm houdt, is ie echt niet hoorbaar buiten de kast hoor. Grote kans dat je GPU of voeding meer lawaai maakt ...

Je moet ook door de diverse 'gebruikers' bevindingen 'heen lezen', geen enkele CPU, kast, koelpasta, koeler en tweaker is gelijk en dus kunnen er veel factoren van invloed zijn. Struin de reviews op Internet maar af, of check de eerder genoemde OC topics hier op GoT.

PS: NoFi @Zalman of je keuze, ze voldoen prima, maar wilde even fanboy roddels ontkrachten ;)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Als je toch zoveel geld wilt uitgeven, kan beter een andere nemen die beter is dan de Zalman 9500. Het is een leuke koeler maar zeker niet de stilst en koelste koeler.

Heb zelf de 7000 gehad (met wat letters ervoor :P )

En heb nu nog twee GFX koelers in gebruik,

Zalman VF700-AlCu op een 6800le
Zalman VF900-Cu op een 7800GT

Maar voor cpu koeler koop ik zeker geen Zalman meer of ze moeten met iets beters komen dan dat ze nu hebben. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door mad_max234 op 16-07-2007 01:13 ]

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

J-Media wil nieuwe koeler voor z'n nieuwe CPU
J-Media heeft 40euro om uit te geven aan een koeler
J-Media wil een koeler die er leuk uit ziet, hoe goed ie is is niet heel belangrijk omdat ie toch niet gaat overklokken :P Iedere beetje koeler is al beter dan degene die AMD erbij levert.

Ik ga niet overklokken en vind 16euro voor de Arctic Freezer 64 Pro een mooie prijs. Ik heb toch m'n kast dicht en geef geen zak over hoe ie eruit ziet ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, denk wel dat we klaar zijn :) De keuze is gemaakt en de koeler is besteld.

Trouwens, mocht je in de toekomst weer twijfelen over een koeler, begin dan in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen en neem ook de FAQ aldaar door. Het gaat hier in PMG namelijk in principe niet over koelers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.