There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
lijkt me eigenlijk wel dat het werkt..
WAZUUUUUUUP!!!!!
Verwijderd
volgens mij moet je garantie wel behouden blijven. De hdd is ook een "user servicable part".Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:40:
ja is te doen, alleen dien je als je je garantie wilt houden dit te laten doen door een AASP. en daarbij zou het kunnen dat als je hem opstart met de hdd van de macbook dat je een kernel panic krijgt(in geval van een MB -> MBP 2,2/2,4Ghz) dit kan je op lossen dor op te starten van de installatie DVDs in de MBP en dan een "archiveer en installeer" uit te voeren.
http://www.apple.com/support/manuals/macbook/
Bij de MacBook Pro is die er echter niet, dus dat zal dan ook wel niet kunnen
http://www.apple.com/support/manuals/macbookpro/
De MacBook is er 'op gebouwd' en hier kun je de HD redelijk eenvoudig wisselen, de MacBook Pro moet helemaal open (een lastig werkje met allerlei schroefjes en klemmetjes) waarbij je best het een en ander zou kunnen beschadigen. Voor een tweaker moet het, met de handleiding in de hand (macfixit.com enzo) best te doen zijn trouwens.
Omdat OSX nu eenmaal OSX is zal de MacBook Pro er gewoon van opstarten.
Verwijderd
zie het eerdere verhaal van mij, word alles in uitgelegd. ga in iedergeval niet sleutelen aan je eigen MBP !MahRain schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:26:
Je kunt de hd van de MacBook idd vervangen door die van de MacBook Pro, echter, als je wat kapot maakt is dat geen garantie meer. "Vervalt de garantie".
De MacBook is er 'op gebouwd' en hier kun je de HD redelijk eenvoudig wisselen, de MacBook Pro moet helemaal open (een lastig werkje met allerlei schroefjes en klemmetjes) waarbij je best het een en ander zou kunnen beschadigen. Voor een tweaker moet het, met de handleiding in de hand (macfixit.com enzo) best te doen zijn trouwens.
fout
Omdat OSX nu eenmaal OSX is zal de MacBook Pro er gewoon van opstarten.
waarschijnlijk ook fout
Niet in de Macbook Pro.sharkzor schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:07:
[...]
volgens mij moet je garantie wel behouden blijven. De hdd is ook een "user servicable part".
Verwijderd
http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro/Hard-Drive/85/5
Daarnaast heb ik contact opgenomen met LJS Automatisering in Den Haag, die een certified Apple tech afdeling hebben. Ik weet van dit bedrijf dat ze naast reparaties ook onderdelen vervangen waarbij garantie ook behouden blijft.
Ik ben zelf overigens van plan een 200GB 7200rpm schijf in m'n MBP te laten plaatsen, deze schijf is beschikbaar op iFixit maar niet via LJS zelf (die schijf komt ook niet voor in de huidige MBP-lijn). iFixit heeft me trouwens gegarandeerd dat deze schijf compatible is met alle MBP versies en de mounting brackets kunnen van de oude harde schijf worden gebruikt. Dat voor de mensen die het interesseert
EDIT: Ik kan overigens ook bevestigen dat het driver verhaal zal werken. OS X bevat naar mijn weten altijd alle drivers, het is wel verstandig om meteen een software update te doen overigens.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 12:18 ]
Verwijderd
Maar opzich moet dat geen probleem zijn. Alleen moet je naar een AASP gaan en hun betalen om het om te ruilen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 00:18 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Q op 29-07-2007 11:23 ]
Verwijderd
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan, er komt binnenkort nog wel een grotere hardeschijf inVerwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:17:
ja je garantie is foetsie als je niet certified ben. Maar je kan altijd gewoon effe een firewire kabeltje tussen de twee laptops zetten en je Macbook in target disc mode opstarten (Op "T" drukken als je em opstart) and dan gewoon je account immigreren naar je Macbook Pro
. Maarja je verlies wel je ruimte.
Maar opzich moet dat geen probleem zijn. Alleen moet je naar een AASP gaan en hun betalen om het om te ruilen.
Bedankt voor de reacties allemaal.
Verwijderd