Toon posts:

[Vista] Media Center Remote

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede-tweakers.

Ik heb op internet gezocht voor een duidelijk definitief antwoord op de vraag of de Media Center Remote for XP ook werkt met Vista, maar nergens is een duidelijk antwoord, ook niet op dit forum.

Nu staat mijn openingspost niet helemaal vol met mooie plaatjes, maar ik zou graag in dit topic (voor mijzelf en iedereen) informatie hebben over of de Remote van XP ermee werkt, en zoja: werkt het dan gewoon net zo goed als onder XP?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Ja die werkt prima. Heb de remote van mijn moeder (XP MCE) "geleend" voor mijn toenmalige vista media center, geen enkel probleem. Wordt ook vanzelf gedetecteerd en geinstalleerd door Vista.

Verwijderd

Ik krijg in Vista Media center niet eens aan de gang met mijn winhaupt PVR 500 kaart,
laat staan de afstandbediening

Verwijderd

Topicstarter
Is de ontvangst trouwens een beetje goed, de reden waarom ik dit vraag is omdat mijn PC 90 graden links van mij staat als ik naar de TV kijk (ik gebruik ook de boxen van de PC voor het geluid)

Met mijn Digitale TV afstandbediening kan ik bijvoorbeeld nog signalen verzenden als ik de afstandbediening de tegenovergestelde richting op houdt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:13:
Ik krijg in Vista Media center niet eens aan de gang met mijn winhaupt PVR 500 kaart,
laat staan de afstandbediening
Doe je toch echt iets verkeerd, mijn MCE bakkie draait al een maand of 3 onder Vista HP, met een PVR500 en een "ouderwetse" XP MCE Remote.

Drivers voor de PVR zijn gewoon te downloaden op www.hauppauge.com
http://www.hauppauge.com/...upport_pvr150.html#driver zou de URL moeten zijn voor de PVR500 drivers (mocht je het niet weten, de PVR500 is niets meer dan 2 PVR150's op 1 PCB).
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:42:
Is de ontvangst trouwens een beetje goed, de reden waarom ik dit vraag is omdat mijn PC 90 graden links van mij staat als ik naar de TV kijk (ik gebruik ook de boxen van de PC voor het geluid)

Met mijn Digitale TV afstandbediening kan ik bijvoorbeeld nog signalen verzenden als ik de afstandbediening de tegenovergestelde richting op houdt.
Denk dat dit met name aan de soort remote ligt. Remotes die op I/R werken, hebben een nagenoeg rechtstreekse verbinding nodig. Remotes die met R/F signalen werken, doen het eigenlijk altijd.

Meeste remotes zijn I/R, voor zover ik weet in ieder geval alle MCE remotes, maar dat moet wel goed gaan in je huidige positie. Er zit trouwens een snoer van een meter of 3 aan de originele MCE Remote Receiver, dus wellicht kun je daar al een eind mee in de goede richting komen...

[ Voor 42% gewijzigd door Brede P op 15-07-2007 09:49 ]

Verwijderd

Werkt perfect, alleen weet iemand hoe je de functie van de aan/uit knop kunt instellen?

Als ik op de aan/uit knop van de remote druk gaat de computer in slaapstand, terwijl ik juist alleen media center wil uitschakelen.

Ik gebruik Windows Vista Ultimate 32 Bits editie.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:50:
Werkt perfect, alleen weet iemand hoe je de functie van de aan/uit knop kunt instellen?

Als ik op de aan/uit knop van de remote druk gaat de computer in slaapstand, terwijl ik juist alleen media center wil uitschakelen.

Ik gebruik Windows Vista Ultimate 32 Bits editie.
Als het goed is kun je in het energiecentrum standaard kiezen uit 3 verschillende profielen.
Selecteer daar degene die je wilt gebruiken, en kies vervolgens op een van die regeltjes er onder voor geavanceerde instellingen. Daar kun je de instellingen van van alles en nog wat aanpassen, bijv. hoe de uit-knop in je start menu moet functioneren.
Dat lijkt mij de meest logische plaats om te kijken voor iets dergelijks...

Verwijderd

Ik had al gekeken in de energie instellingen, maar helaas staat het daar niet bij, en de opties voor de aan/uit knop hebben niks met de afstandsbediening temaken, als je het wijzigt heeft het geen effect op de afstandsbediening.
Pagina: 1