Toon posts:

Vista en XP in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een aantal desktops en een laptop (draadloos) Windows XP en op een desktop Windows Vista. Het lukt niet om vanaf de laptop de Vista pc te zien. Vanaf de Windows XP desktops lukt dat wel, maar krijg ik de melding dat ik geen toegang heb. Wachtwoord staat uit evenals de firewall. Vanaf de Vista desktop kan ik wel overal in komen. Wie heeft de oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:31:
Wachtwoord staat uit evenals de firewall.
Dat zal je probleem zijn - ik geloof niet dat Vista standaard het toestaat om met een leeg password netwerk gebruikers toe te staan :)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Dat doet XP zelfs al niet :)

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie had ik wel een wachtwoord, maar lukte het dus ook niet.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Als je vanaf de laptop \\<ipadres van vista> doet, wat gebeurt er dan?

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Helaas lukt dat ook niet.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:12
Je moet op de Vista-computer in Network and Sharing Center dus sowieso aan hebben staan: Network discovery, File sharing, en Public folder sharing (laatste is niet noodzakelijk om 'elkaar te zien', maar is wel handig om gemakkelijk bestanden uit te wisselen).

En uit moet staan: Password protected sharing. Printer sharing en Media sharing natuurlijk naar eigen voorkeur. Media sharing zou ik persoonlijk uit laten staan.

Dan moet je ook nog even dit doen: Klik Start > Type 'System' > Klik 'System' > Klik 'Change Settings' en stel daar dan de goede 'Computer description' en 'Workgroup' in (werkgroep dus hetzelfde als de andere computers in het netwerk!).

Zo zou het in principe horen te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door FreddyFish op 15-07-2007 22:04 ]

Pagina: 1