Toon posts:

Online met MacBook

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT-ers.

Ik zit nu al een uur te kl*ten met mijn nieuwe MacBook. Ook al aan het googlen geweest maar zonder resultaat. Zelfs MacMiep helpt mij niet.

Ik heb een kabel modem thuis staan, en ik wil tot dat ik een draadloze router heb tog op internet met mijn Macbook.

Maar het wil maar niet lukken.
Iemand een idée wat er fout kan gaan? (ik ben totaal nieuw met Mac, wellicht is dat de rede dat het niet ukt)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 19:32 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, MAC-adresfilter in je kabelmodem of bij je ISP wellicht?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar gaan we al. Dit snap ik niet hehe :X

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Welke ISP heb je überhaupt? De meeste kabelisp's staan namelijk slechts één computer toe en als je die verandert dan moet je dat resetten. Hoe dat gaat is afhankelijk van de isp.

Verwijderd

Topicstarter
Multikabel. Is nu Quicknet geloof ik.

Dus wordt dat wachten tot ik mijn router (Linksys WRT54GL) heb?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 22:13 ]

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:34:
Multiekabel. Is nu Quicknet geloof ik.
Bel de helpdesk gewoon...

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog een vraag, als ik mijn router heb en die aan mijn modem hang, is er geen probleem meer?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan ontstaat hetzelfde probleem. Toen ik nog Multikabel had volstond het even een paar minuutjes uitzetten van m'n Kabelmodem (motorola SURFBoard).

Verwijderd

Topicstarter
En als ik dat doe, doen beide computers het dan (als de router is aangesloten) of alleen 1 computer?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je router er is allebei, daarvoor slechts eentje.

Verwijderd

Topicstarter
ah nice,

En dat resetten, dat is:

1) kabel uit pc
2) modem uit
3) wachten
4) modem aan
5) kabel in MacBook

righty?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yah maar ik garandeer niet dat 't nog steeds zo werkt. Zo niet bel multikabel.

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:46

slazh

Here To Stay

Ongeveer de zelfde setup hier, maar dan met een WRT54G :)

Als je je router vervangt moet je inderdaad de modem resetten.
Het enige dat je daarvoor moet doen is de modem even van de stroom afhalen en tot 30 tellen ;-)

Als het goed is moet je router vervolgens gewoon een IP krijgen wat meestal met 84.nogwat begint.
Is dat niet het geval (is bij mij een keer gebeurt) zal je even je Mac direct aan de modem moeten hangen en naar een willekeurige website moeten gaan.

Grote kans dat je je modem weer moet 'activeren'. Je komt dan op een website terecht van Multikabel (of van de modem?) waar je de code moet invoeren die je van Multikabel hebt gekregen (per post).

Hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, resetten heb ik allemaal gedaan, kabel aan mijn MacBook, maar nee. het verbinden lukt niet.

Weet iemand toevallig ergens nog een tutorial staan?

Verwijderd

Topicstarter
Hey kewl, het is gelukt.

Ik dacht dat ik mijn modem resette door hem uit en aan te zetten. Ik moest echter de stroom er af halen.

erg veel dank Cyber!

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
En gooi de kabel-onzin eruit!
Met een ADSL abbo heb je geen last van dit soort onzin.

Verwijderd

Afdak schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:39:
En gooi de kabel-onzin eruit!
Met een ADSL abbo heb je geen last van dit soort onzin.
wat een onzin |:(
hij heeft gewoon wat probleempjes met connecteren naar zen wifi router, dit ligt in dit geval gewoon aan de configuratie van de pc of router |:( |:(

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:50:
Hey kewl, het is gelukt.

Ik dacht dat ik mijn modem resette door hem uit en aan te zetten. Ik moest echter de stroom er af halen.

erg veel dank Cyber!
Je kan een modem niet 'uit' en 'aan' zetten, als je op de knop kijkt staat er 'stand-by' en niet 'on/of'.

Maar idd, een modem kan 1x MAC-adres (hardware-adres van je netwerkkaart) tegelijk aan, als je een nieuw apparaat wilt aansluiten eerst de kabel op het nieuwe apparaat fixen, stroom eraf, stroom erop, en dan moet het werken.

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:42:
hij heeft gewoon wat probleempjes met connecteren naar zen wifi router, dit ligt in dit geval gewoon aan de configuratie van de pc of router.
Nee, dat is het niet.
Het is het gebruik van het MAC adres (of een ander systeem) door kabel ISP's om te voorkomen dat je meerdere computers aansluit (wat tegenwoordig overigens gewoon mag).
Overbodige configuratie dus, en zoals je ziet bij TS: vervelend!
En hij is niet de enige die erdoor in de war raakt.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Afdak schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:11:
[...]
Het is het gebruik van het MAC adres (of een ander systeem) door kabel ISP's om te voorkomen dat je meerdere computers aansluit (wat tegenwoordig overigens gewoon mag).
Ja, maar niet direct aan je kabelmodem. Da's namelijk in essentie gewoon een bridge tussen DOCSIS en Ethernet. Dus dan zou je meerdere IP-adressen kunnen krijgen en dat willen ze niet. Dus staan ze maar één machine toe, en dat mag een router zijn, die direct aan het kabelmodem hangt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit probleem al regelmatig voorbij is gekomen en het probleem nu is opgelost, gaat dit topic op slot. Discussies over of het koppelen van een MAC adres aan het modem prehistorisch is, kan gevoerd worden in Internetproviders en Hosting.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.