Xbox op een monitor met X2VGA2

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Topicstarter
Goedenavond tweakers, ik zit hier met een probleem.

Wist niet in welk subforum hij moest daarom dus maar even hier.

Ik heb een van de week een apparaat binnen gekregen, namelijk de X2vga2 . Daarmee kan je je xbox aansluiten en spelen via de monitor. Als monitor gebruik ik een Dell E228WFP(samsung 205BW ook geprobeerd maar zelfde probleem). Na alles aangesloten te hebben, werkt het niet helemaal naar behoren.
Ik krijg constant een melding op mijn monitor dat de input niet de goede resolutie heeft.
pic:
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6apnwcj.jpg
Ik kan voor de rest alles doen, tijdens het spelen ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4r1pezd.jpg (slechte flits ja :') )

Naar mijn mening moet ik de resolutie van de xbox veranderen, maar ik ben alle opties in het systeem al langs gegaan maar niet iets gevonden wat direct de resolutie Kan veranderen. Er zijn zat opties om te switchen van ntsc naar pal en 720p of 1080i aan te zetten maar daarmee is niet het probleem weg. Als ik naar NTSC switch krijg ik trouwens een nog slechter beeld (kan evt foto ervan maken en ik heb nog dezelfde melding)
Met de knoppen op de monitor zelf kom ik ook niet verder. Het enige wat ik ermee kan is switchen tussen xbox beeld en pc beeld en als ik op de andere knoppen druk gebeurd er helemaal niets.
Mocht er hier iemand een zelfde apparaat hebben waar het wel werkt, hoe heb je dat geflikt :P

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 16:05
Je zal je adapter moeten aanpassen, zodat hij een resolutie uitstuurt die je monitor wel aankan

https://f1nerd.nl

• Marrruuuk

Marrruuuk

Topicstarter
ymoona schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:55:
Je zal je adapter moeten aanpassen, zodat hij een resolutie uitstuurt die je monitor wel aankan
Adapter als in Xbox ja.
Ik heb trouwens een foutje in de startpost gemaakt.
Als ik switch van Pal naar NTSC is de melding weldegelijk weg. Maar over de kwaliteit moeten we het niet hebben :X

pic
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/62fcylt.jpg

Edit: oke ik ben nu in ieder geval zover dat het beeld normaal is (ik had gewoon zelf meer moeten proberen :') nu nog strak beeld ipv de blokjes

[ Voor 14% gewijzigd door Marrruuuk op 14-07-2007 20:24 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je monitor is 1680x1050, dat is een resolutie die je mi niet uit een xbox kan krijgen, daarom geeft je monitor een melding. Ik weet niet in hoeverre die adapter van je nog iets omzet? 720p heb je een resolutie van 1280x720 nodig, 1080 = 1920x1080. Toch moet het wel kunnen als je hem op 720p PAL instelt, zodat de monitor moet upscalen. Alleen zul je dan in het menu van de monitor die melding uit moeten kunnen zetten (lijkt me vreemd als dat niet kan).

• Marrruuuk

Marrruuuk

Topicstarter
wagenveld schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:22:
Je monitor is 1680x1050, dat is een resolutie die je mi niet uit een xbox kan krijgen, daarom geeft je monitor een melding. Ik weet niet in hoeverre die adapter van je nog iets omzet? 720p heb je een resolutie van 1280x720 nodig, 1080 = 1920x1080. Toch moet het wel kunnen als je hem op 720p PAL instelt, zodat de monitor moet upscalen. Alleen zul je dan in het menu van de monitor die melding uit moeten kunnen zetten (lijkt me vreemd als dat niet kan).
nja kijk he, vanaf mn xbox ga ik met een componenten kabel naar die x2vga(rgb aansluiting) daarvandaan ga ik met een vga kabel naar mn monitor, volgens mij zet hij helemaal niets om en stuurt hij alleen het beeld door. Als ik nu mijn xbox opstart zie ik het MS opstartscherm in 480p en als ik in mn eigen dashboard kom is het 1080i. Als ik dan een game opstart gaat hij weer terug naar 480p.

In mn eigen dashboard heb ik de volgende opties:
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/6gmz4g3.jpg
In het MS Dashboard zijn er 4 opties, Widescreen, 480p, 720p en 1080i, deze staan allemaal aan.
Ik blijf het raar vinden dat de output naar mn monitor er stukken slechter uitziet dan de gewone aansluiting naar mijn oude crt televisie.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Edit: oke ik ben nu in ieder geval zover dat het beeld normaal is (ik had gewoon zelf meer moeten proberen :') nu nog strak beeld ipv de blokjes
De melding is nu dus weg?
Delivers crystal clear 480p, 720p, 1080i and 1080p displays on standard VGA monitors.
Dus de monitor moet die resoluties kunnen weergeven. Jouw monitor kan dat niet (native), en daarom krijg je die melding. Dat het beeld lelijker is komt omdat de meeste LCD's niet best kunnen upscalen (input 720p > output 1680x1050). Ik denk dat het pas echt leuk wordt als je een Full HD monitor aansluit (1080p), maar ook daarop zal 720p er minder uit zien.
Pagina: 1