Toon posts:

[2003] Dir/File security

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds recent een windows 2003 server als dedicated. Installeren van firewall, apache en php zijn probleemloos gegaan. Nu ben ik recent begonnen met CVS en een FTP server te installeren. Dit is gelukt, ik kan connecten op beide maar .. Telkens ik een bestand probleem te comitten op men CVS mislukt hij omdat hij de rechten niet heeft om te schrijven. Men FTP laat dan weer geen bestanden zien wat natuurlijk komt doordat hij niet mag lezen.

Kan iemand me naar een tutorial wijzen of me uitleggen wat ik fout doe ?

Verwijderd

Topicstarter
User toegevoegd met adminrechten, filezilla server service doen starten onder die user account. -> Nog steeds empty directory. Alle rechten van filezilla staan ook goed (voor ftp account).

Map of bestand aanmaken lukt ook niet :
code:
1
2
Opdracht:   MKD /test/
Antwoord:   550 Can't create directory. Permission denied

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 21:53 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

En welke permissions heeft de "IUSR" op je folder? (Via Explorer, niet je FTP-user-permissions window van FileZilla)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Zit je achter een firewall wellicht? Er zijn firewalls (de grotere met name) die ftp verkeer daar al "in de gaten houden".

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Beetje zitten rondkijken op google en ben toevallig de schuldige tegengekomen. Kennelijk filtert men firewall (Comodo) de filelisting eruit.

De oplossing voor mensen met zelfde probleem in de toekomst :

Comodo firewall openen -> Toepassings monitor -> Rechterklik "FileZilla Server" -> Bewerk -> Varia -> Sla geavenceerde veiligheidscontrole over -> Aanvinken!

Bedankt voor de hulp Rob en de gouden tip van paella