E-mail archiveren naar .eml of .emf

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:19
Mijn vriendin heeft een email account voor haar werk via een imap server. Nu wil het geval dat ze tijdelijk geen aanstelling heeft (2 weken). Om deze reden gaat haar account verdwijnen terwijl ze alle info 2 weken later weer nodig heeft.

Nu wil ik alle email voor haar backuppen. Doel een heldere mapstructuur net als in een mailprogramma met directories in plaats van mappen en elke email in een .eml of .emf bestand.

Programma's die ik gevonden hebbeb die dit kunnen:
Aid4mail (demo doe maximaal 50 emails per folder)
Mail to file (demo doet max 50 mailtjes)
ExpresArchiver
DBXtract (gratis, maar elke subfolder, wat er veel zijn, moet je apart doen)
Recovery toolbox (demo, doet max 5 mailtjes per folder)
messagesave (demo ook sterk gelimiteerd)

Zoals tussen haakjes aangegeven. Programma's zijn als demo versie te sterk gelimiteerd. Met andere woorden. Kent iemand een gratis /opensourcer/ freeware manier om de emails te backuppen. Met outlook heb ik al een pst bestand maar het VOLLEDIG omzetten naar .eml of emf is nog niet gelukt. 50 dollar betalen voor een eenmalige actie vind ik wat overdreven. Daarbij zijn die programma's vaak veel uitgebreider dan ik nodig heb.

Heb ook al gekeken naar andere mail clients maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 14-07-2007 18:31 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Weinig reactie, wat ook logisch is omdat je het in Client Software Algemeen vraagt. CSA -> OFF

Ik zou wat regelen met de beheerders, zoals dat ze alleen even het wachtwoord aanpassen en later weer vrijgeven.

En waarom niet gewoon alles inladen in Outlook (of als gratis: Thunderbird), waarom perse losse files?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:19
Kwam erachter dat je in outlook alles kan selecteren en dan eruit kan slepen naar verkenner. Dan maakt ie een .msg kopie op de hardeschijf. Toch maar even handmatig mappen gemaakt. was 30 minuutjes werk. Mocht ze ze weer willen importeren, dan werkt de andere kant uit slepen ook.

De reden waarom ik die bestanden los wilde hebben is het overzicht. 1 grote file backuppen betekent ook 1 grote file inladen in mail programma, terwijl je meestal maar 1 email terug wil halen. Helaas geen gratis alternatief voor aid4mail gevonden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je bent al klaar maar misschien voor een volgende keer: je kunt ook prima een enkel mailtje importeren / slepen vanuit een backup pst bestand: open de pst en slepen maar :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)