Mijn vriendin heeft een email account voor haar werk via een imap server. Nu wil het geval dat ze tijdelijk geen aanstelling heeft (2 weken). Om deze reden gaat haar account verdwijnen terwijl ze alle info 2 weken later weer nodig heeft.
Nu wil ik alle email voor haar backuppen. Doel een heldere mapstructuur net als in een mailprogramma met directories in plaats van mappen en elke email in een .eml of .emf bestand.
Programma's die ik gevonden hebbeb die dit kunnen:
Aid4mail (demo doe maximaal 50 emails per folder)
Mail to file (demo doet max 50 mailtjes)
ExpresArchiver
DBXtract (gratis, maar elke subfolder, wat er veel zijn, moet je apart doen)
Recovery toolbox (demo, doet max 5 mailtjes per folder)
messagesave (demo ook sterk gelimiteerd)
Zoals tussen haakjes aangegeven. Programma's zijn als demo versie te sterk gelimiteerd. Met andere woorden. Kent iemand een gratis /opensourcer/ freeware manier om de emails te backuppen. Met outlook heb ik al een pst bestand maar het VOLLEDIG omzetten naar .eml of emf is nog niet gelukt. 50 dollar betalen voor een eenmalige actie vind ik wat overdreven. Daarbij zijn die programma's vaak veel uitgebreider dan ik nodig heb.
Heb ook al gekeken naar andere mail clients maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Nu wil ik alle email voor haar backuppen. Doel een heldere mapstructuur net als in een mailprogramma met directories in plaats van mappen en elke email in een .eml of .emf bestand.
Programma's die ik gevonden hebbeb die dit kunnen:
Aid4mail (demo doe maximaal 50 emails per folder)
Mail to file (demo doet max 50 mailtjes)
ExpresArchiver
DBXtract (gratis, maar elke subfolder, wat er veel zijn, moet je apart doen)
Recovery toolbox (demo, doet max 5 mailtjes per folder)
messagesave (demo ook sterk gelimiteerd)
Zoals tussen haakjes aangegeven. Programma's zijn als demo versie te sterk gelimiteerd. Met andere woorden. Kent iemand een gratis /opensourcer/ freeware manier om de emails te backuppen. Met outlook heb ik al een pst bestand maar het VOLLEDIG omzetten naar .eml of emf is nog niet gelukt. 50 dollar betalen voor een eenmalige actie vind ik wat overdreven. Daarbij zijn die programma's vaak veel uitgebreider dan ik nodig heb.
Heb ook al gekeken naar andere mail clients maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 14-07-2007 18:31 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64