Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE7]Bepaalde afbeeldingen worden niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
Ik ben bezig een programma te maken om taken in te voeren op een tijdsbalk, zegmaar voor projectmanagement. De taken kunnen uitgeklapt worden om zo de sub-taken te laten zien

zie hier (is nog niet klaar ;)) http://4aal.nl/planner

het probleem is dat sommige afbeeldingen in IE7 niet worden weergegeven (zie het witte 'uitklap' driehoekje op de blauwe balk), pas als ik het plaatje selecteer of erop klik wordt ie ineens zichtbaar.. dit probleem doet zich alleen bij IE7 voor..

het gaat hier gewoon om tabelletjes die absoluut gepositioneerd worden weergegeven op een tijdslijn..

Ik ben al tijden aan het zoeken naar een oplossing maar ik heb geen flauw idee waar het probleem kan zitten en wat er aan te doen valt.. Ik heb ook al geprobeerd:
- ander bestandsformaat van plaatje (gif/png)
- in plaats van een plaatje een divje met achtergrond gebruiken

maar zonder resultaat

even screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/planner_fout1.jpg
in de gele circel hoort het plaatje te staan

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/temp/planner_fout2.jpg
na selecteren verschijnt ie ineens..

[ Voor 16% gewijzigd door plakbandrol op 14-07-2007 17:42 ]

Verwijderd

plakbandrol schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:34:
...

Ik heb ook al geprobeerd:
- ander bestandsformaat van plaatje (gif/png)
- in plaats van een plaatje een divje met achtergrond gebruiken

maar zonder resultaat

...
Je hebt dus geprobeerd om de volgende div van een achtergrond te voorzien met het plaatje?

HTML:
1
<div id="task_text_5">Test [15 - 1]</div>

Ik zou het volgende nog proberen:

HTML:
1
<div id="task_text_5"><a href="#">Test [15 - 1]</a></div>

Met de volgende css:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#task_text_5 a{
  display: block;
  width: XXXpx;
  background: url(jepijltje);
  background-position: XXpx XXpx
}

#task_text_5 a.alt{
  background: url(uitgeklaptepijltje);
}

Kan het overigens niet komen door de transparantie die je hebt ingesteld op de afbeelding?

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 22:02
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:34:
[...]

Je hebt dus geprobeerd om de volgende div van een achtergrond te voorzien met het plaatje?
Nee, toen had ik een apart divje ernaast gemaakt, maar dat hielp niet, dus het is nu weer een gewoon plaatje
Kan het overigens niet komen door de transparantie die je hebt ingesteld op de afbeelding?
Dat dacht ik ook, dus ik heb nu jpg'tjes gemaakt voor elke kleur, maar zonder resultaat

iemand anders had ook ie7 en had geen last van dit probleem, dus misschien is het een lokaal probleem

Verwijderd

plakbandrol schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:05:
iemand anders had ook ie7 en had geen last van dit probleem, dus misschien is het een lokaal probleem
Oh, dan klinkt het eerder of er een andere versie van ie7 draait of iets dergelijks?