Na enig google werk en nog een boek over SQL doorgelezen te hebben kom ik maar niet tot een oplossing van het volgende probleem.
Ik heb een aantal user id's waardes waarvan de dummy waarde verhoogd moet worden. Dit moet zovaak gebeuren als het user id's voorkomt in de IN.
De query waar het over gaat:
Het nadeel van deze setup is dat er user_dummy van user ID 1 maar 1x wordt verhoogd en niet 2x wat wel de bedoeling was met deze query. Is er een manier zodat SQL geen soort van "DISTINCT" uitvoert op de WHERE IN?
Ik heb een aantal user id's waardes waarvan de dummy waarde verhoogd moet worden. Dit moet zovaak gebeuren als het user id's voorkomt in de IN.
De query waar het over gaat:
SQL:
1
2
3
4
5
6
| UPDATE user SET user_dummy = user_dummy + 1 WHERE user_id IN (1,1,2); |
Het nadeel van deze setup is dat er user_dummy van user ID 1 maar 1x wordt verhoogd en niet 2x wat wel de bedoeling was met deze query. Is er een manier zodat SQL geen soort van "DISTINCT" uitvoert op de WHERE IN?
offtopic:
Waarom niet een lus maken die de userID uitleest die geupdate moeten worden en dan steeds een update doen?
Dit omdat ik de server belasting zo mimimaal mogelijk wil houden.
Waarom niet een lus maken die de userID uitleest die geupdate moeten worden en dan steeds een update doen?
Dit omdat ik de server belasting zo mimimaal mogelijk wil houden.
[ Voor 0% gewijzigd door Facer op 14-07-2007 16:42 . Reden: Typo ]