Toon posts:

Videokaart naar Component Video Ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil mijn PC gaan aansluiten op de Component Video (YPbPr) ingang van mijn TV (Samsung LE23R51B). Is dit mogelijk? En welke AGP-videokaarten ondersteunen dit?

Grtz...

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Er bestaan wel VGA naar component kabels. Een afbeelding hiervan zie je hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/Product/CALVCA32.JPG
Deze kan je volgens mij bij iedere elektronica zaak kopen. En des noods ook nog wel bij de plaatselijke radio-shack, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Wouter,

Bedankt voor je tip. Maar deze optie heb ik al geprobeerd. Werkt jammer genoeg niet!

Deze kabels schijnen alleen geschikt te zijn voor gebruik met videokaarten waarvan de VGA aansluiting al is uitgerust met een YPrPb uitgangssignaal. Mijn ATI Radeon 7000 heeft deze optie jammer genoeg niet.
Als iemand mij kan vertellen welke AGP-videokaart wél is uitgerust met een VGA-uitgang met YPrPb-signaal ben ik al goed geholpen.
Ik weet dat er electronische converters te koop zijn om het VGA-signaal om te buigen naar een YPrPb-signaal (zie afbeelding hieronder), maar dat vind ik nogal een omslachtige oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.ramelectronics.net/assets/images/audio-authority/9a60_l.jpg

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
waarom niet gewoon met vga aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Matthijs,

Bedankt voor je reply.

Zo is mijn PC inderdaad momenteel aangesloten op mijn TV! Maar de VGA-ingang van mijn TV ondersteund maar een resolutie van 1024x768. Ik denk dat de beeldkwaliteit er aanzienlijk op vooruit zal gaan als ik een videokaart met een hogere resolutie kan aansluiten op de YPrPb ingang.

Door deze beperking in resolutie kan ik de VGA-ingang ook niet als breedbeeld instellen. Dat vind ik ook een gebrek.

Verder wil ik graag mijn video-signalen (DVD + PC) verzamelen op mijn receiver. Ik wil mijn PC aansluiten op een YPrPb ingang van mijn receiver en hetzelfde doen met mijn DVD-speler.

Dat heeft als gevolg dat ik op mijn TV maar één kanaal hoef te gebruiken (de YPrPb-ingang). Bronkeuze voor zowel audio als video kan ik dan immers op mijn receiver doen.

Ideeën??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt gewoon een 1366x768 TV, dus die resolutie moet je kunnen instellen als je hem via VGA aansluit. Probeer eens een custom resolutie aan te maken, als deze er niet standaard tussenstaat.

(Btw, mijn x1950pro heeft component uit, maar dat hebben heel veel videokaarten tegenwoordig. Kijk eens wat beter rond :) )

Verwijderd

Topicstarter
Afgaande op de specs van mijn TV, klopt het allemaal precies wat je schrijft!
Alleen als ik in het menu [Beeld] de instelling van mijn VGA-ingang wijzig naar Breedbeeld dan wordt het beeld dus gestretched. Dan zou ik dus vervolgens mijn beeldinstellingen op de PC moeten wijzigen naar een resolutie van 1360x768. Klinkt logisch!! Maar om de een of andere vreemde reden krijg ik dan een vreemd knipperend resultaat waar niet naar te kijken valt!

Met je tip op die x150pro, ben ik echter wel goed geholpen. Ik ga weer eens voor een videokaart op pad! Ik zal t.z.t. wel ff posten welke kaart ik uiteindelijk gekocht heb.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:03:
Afgaande op de specs van mijn TV, klopt het allemaal precies wat je schrijft!
Alleen als ik in het menu [Beeld] de instelling van mijn VGA-ingang wijzig naar Breedbeeld dan wordt het beeld dus gestretched. Dan zou ik dus vervolgens mijn beeldinstellingen op de PC moeten wijzigen naar een resolutie van 1360x768. Klinkt logisch!! Maar om de een of andere vreemde reden krijg ik dan een vreemd knipperend resultaat waar niet naar te kijken valt!

Met je tip op die x150pro, ben ik echter wel goed geholpen. Ik ga weer eens voor een videokaart op pad! Ik zal t.z.t. wel ff posten welke kaart ik uiteindelijk gekocht heb.
Even over het bovenste, je hoeft niet specifiek je TV op breedbeeld te zetten, zodra je TV 1366x768 herkent als input, pakt ie deze op (en dat is dus breedbeeld). Staat je refreshrate niet te hoog? Zet deze gewoon eens op 60, en probeer het dan nog eens? Het moét gewoon lukken :)
Pagina: 1