Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] ObsoleteAttribute of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:

Ik ben (als studieproject zeg maar) een (web)applicatie aan 't maken in C#/ASP.NET. Nu probeer ik veel te doen door trial-and-error, gewoon een beetje uitproberen zeg maar. Ik wil echter methoden waarvan ik WEET dat het niet de oplossing is die ik uiteindelijk wil aanmerken met een attribute, waardoor ik een warning krijg in m'n compiler. Op die manier wil ik achteraf gemakkelijk kunnen zien welke methoden nog aan gewerkt moet worden.

Een situatie die ik me hierbij kan voorstellen is als ik business code (opzettelijk) in een verkeerde class implementeer, om dingen makkelijk te kunnen uitproberen zonder een uitgebreide structuur op te zetten.

Nu zat ik te denken aan de Obsolete attribute, zodat de compiler een warning genereert. Echter is dit uit puristisch oogpunt natuurlijk niet het mooist ;-) Ik vroeg me af of iemand een idee heeft hoe ik dit zou kunnen aanpakken... Is er een mogelijkheid om zelf een attribuut aan te maken die OOK een compiler warning genereert? Ik heb er zelf eigenlijk weinig over kunnen vinden op google :(

Alvast bedankt voor de eventuele moeite!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Misschien is "#warning" iets voor jou?

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Topicstarter
eek schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:00:
Misschien is "#warning" iets voor jou?
Hmm, dat is inderdaad een goeie oplossing! Dat ik hier niet aan gedacht heb :( In ieder geval bedankt :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Als je Visual Web Developer gebruikt (in mijn ogen het handistge om een C# .Net 2.0 Web app te maken )

Of als je enige andere MS Visual Studio (express) product gebruikt kun je ook een soort van bookmarks maken, die kun je dan 1 voor 1 doorlopen doormiddel van de IDE en zo al je nog niet af functies zien, commentje erbij en huppa.

natuurlijk is #warning zoals eek beschreef al precies wat je vroeg, maar misschien heb je hier ook wat aan! verder lekker door gaan met trial en error, beetje spelen met een boek in de buurt vind ik zelf altijd de leukste/beste manier om een taal te leren :)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
therat10430 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:27:
...
natuurlijk is #warning zoals eek beschreef al precies wat je vroeg, maar misschien heb je hier ook wat aan! verder lekker door gaan met trial en error, beetje spelen met een boek in de buurt vind ik zelf altijd de leukste/beste manier om een taal te leren :)
Da's inderdaad een fijne manier om te leren, stuk beter dan een beetje droog theorie lezen. Ik heb (naar mijn mening) wel 'redelijk' ervaring met programmeren in .NET, en dan met name C#, maar dan vooral op het gebied van alleen programmeren, niet onderhouden.
Ik ben ook regelmatig apps tegengekomen (die niet van mijn hand waren) waar totaal geen touw aan vast te knopen viel. Dat kwam dan puur door slecht gebruik van de taal en slechte documentatie, hier en daar wat opgeleukt met code die allemaal op één regel geplempt is ;-)

Om even on-topic te blijven... Ik zou ook een eigen attribute kunnen maken, die toekennen aan bepaalde delen van de code (methods, classes, etc.) en dan met een extern programma m'n assemblies inladen en een soort report genereren adhv die attributen. Is wel veel meer werk, maar dan kan ik denk ik wel makkelijker veel informatie opslaan. De vraag is alleen of ik wel zoveel informatie nodig heb.... *back to the drawing board!*

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:56:
Op die manier wil ik achteraf gemakkelijk kunnen zien welke methoden nog aan gewerkt moet worden.
Geen compile warning, maar wat denk je van een TODO:

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:42:
[...]

Geen compile warning, maar wat denk je van een TODO:
offtopic:
Je linkje doet het niet. Hier een werkende link naar MSDN, en blijkbaar kan je ook HACK gebruiken 8)7

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Pagina: 1