Ik probeer 'n simpele forwarding voorelkaar te krijgen maar het lukt niet. Wat hulp zou welkom zijn, gezien 't feit dat mijn kennis van iptables minimaal is
Ik wil graag dat alle verkeer dat via eth0 op poort 80 binnenkomt geforward wordt naar 'n pc binnen mijn interne netwerk (laten we zeggen 192.168.1.30), ook op poort 80. Voorheen kwam poort 80 uit op de zelfde machine als waar 't iptables script draait, en dat ging goed.
Het lukt op zich met met deze iptables rule:
maar dan komen vervolgens ook alle http requests vanuit het 't interne netwerk op dat IP terecht, en da's uiteraard niet de bedoeling, want dat beperkt de algehele surfervaring die het net biedt.
Omdat ik dit puur op trail/error basis aan het uitvoeren ben, heb ik 't volgend ook maar geprobeerd, met het zelfde resultaat:
Iemand een idee?
dan beloof ik dat ik zeer binnenkort iptables ga leren...
Ik wil graag dat alle verkeer dat via eth0 op poort 80 binnenkomt geforward wordt naar 'n pc binnen mijn interne netwerk (laten we zeggen 192.168.1.30), ook op poort 80. Voorheen kwam poort 80 uit op de zelfde machine als waar 't iptables script draait, en dat ging goed.
Het lukt op zich met met deze iptables rule:
code:
1
| iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 80 -i eth0 -j DNAT --to-destination 192.168.1.30 |
maar dan komen vervolgens ook alle http requests vanuit het 't interne netwerk op dat IP terecht, en da's uiteraard niet de bedoeling, want dat beperkt de algehele surfervaring die het net biedt.
Omdat ik dit puur op trail/error basis aan het uitvoeren ben, heb ik 't volgend ook maar geprobeerd, met het zelfde resultaat:
code:
1
2
3
| iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp --dport 80 -j DNAT --to-destination 192.168.1.30 iptables -t nat -A POSTROUTING -p tcp --dport 80 -j SNAT --to-source 192.168.1.1 iptables -A FORWARD -m state --state NEW -p tcp -d 192.168.1.30 --dport 80 -j ACCEPT |
Iemand een idee?
dan beloof ik dat ik zeer binnenkort iptables ga leren...
"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"