Toon posts:

Windows laat me niet mijn native reso kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist een samsung 931 BW binnengekregen. Ik heb de bijgeleverde monitor drivers meteen geinstalleerd. Nu staat de resolutie bij windows op 1024x768, maar de native resolutie van mijn samsung is 1400x900. Nu kan ik dus niet mijn native resolutie kiezen bij windows. Ik heb ''hide modes that this display cannot display'' uitgevinkt en nu kan ik wel 1280x1024 en 1600x1200 kiezen ,maar 1400x900 kan ik nog steeds niet kiezen. Ik heb ook al de laatste drivers voor mijn onboard videokaart geinstalleerd (hier)

Dit zijn mijn specs:
AMD Athlon xp 2400+
mobo: VIA VT8379 Unichrome KM400
704MB geheugen
onboard videokaart: VIA/S3G Unichrome IGP (64 MB)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb andere topic op GoT hierover gevonden maar ik kan nog steeds geen oplossing weten.

Alvast bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Laatste nief drivers van je beeldkaart installeren, en die van je Samson scherm ook.

En dan eventueel met powerstrip proberen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

het is toch 1440x900 :S

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:48:
Laatste nief drivers van je beeldkaart installeren, en die van je Samson scherm ook.

En dan eventueel met powerstrip proberen.
Ik heb al de nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn videokaart. Ik heb de drivers voor de monitor geinstalleerd die bijgeleverd waren op de cd. Is er mischien een nieuwere driver te downloaden? Ik kon niks vinden op google.
Ik moet dus met powerstrip een custom resolutie maken. Helaas lukt het mij niet. Als ik display profiles> configure > advanced timing options doe, kan ik nergens een custom resolutie maken.

@crysis NL

Ja sorry, je hebt gelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 16:37 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 00:37
Dan ondersteunt je videokaart het (standaart) niet.

Wellicht dat je dit kunt aanpassen in de *.inf-files, of een programma als Powerstrip kunt gebruiken om de resolutie te forceren.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-07 09:43

Just_I

What did you just say?

Ik denk dat een goedkoop videokaartje de beste oplossing is.
Als je trouwens op google een paar gerichte trefwoorden intikt had je inmiddels ook al kunnen weten dat je videokaart 1440*900 pixels resolutie niet ondersteund ;)

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
koop voor 30 euro een videokaart, en dan op zijn native..

weet niet of je (als hij het echt niet ondersteund zoals Just_l zegt) hem dan met powerstrip wel kan pushen om hem op die native te laten draaien, maarja hij kan het niks voor niks niet ondersteunen dus zou dat niet doen

Verwijderd

als je een kaart koopt
neem dan nvidia.
kan in hun eigen software gewoon je resolutie bij voegen

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:35:
als je een kaart koopt
neem dan nvidia.
kan in hun eigen software gewoon je resolutie bij voegen
En dat zou bij ATI niet kunnen omdat...

ATI's ondersteunen die resolutie ook gewoon hoor, wrom moet ie per se nVidia nemen?
Pagina: 1