Multimedia/Game PC max € 1.500,00

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:36
Multimedia/Game PC max € 1.500,00

Hallo mensen,

Ik ben een trouwe bezoeker van Tweakers.net en dus ook op GoT Ik heb al veel gelezen en gepost op het forum, maar nu heb net iets meer advies en informatie nodig waarom ik ook dit uitgebreide topic heb gemaakt. Ik heb naar eerst lang vooronderzoek (naar mijn mening) de juiste configuratie samengesteld, maar weet natuurlijk niet of ik hier verstandig aan doe om deze afzonderlijke componenten in mijn nieuwe pc te plaatsen.

Het systeem moet echt een alleskunner zijn en dus heel wat kracht in his moeten hebben. Ik doe er werkelijk alles mee, van games tot video bewerking en van muziek luisteren tot films kijken. Waar ik deze pc ook voor ga gebruiken is voor mijn te volgen HBO opleiding (TI). Ik zal dus waarschijnlijk veel met virtuele netwerken gaan werken zoals VMWARE omdat ik (nog) niet over een server beschik. Natuurlijk moet ik met deze machine ook een aantal jaren vooruit kunnen, daarom ook de wat duurdere componenten.

Mijn budget wat ik voor deze nieuwe pc heb beraamd is +- 1500 euro voor alleen de PC zelf met eventuele een nieuwe printer, maar dat laatste hoeft niet mocht er te weinig budget zijn. Monitor, toetsenbord, muis & speakerset ga ik morgenavond (Zondag 15-07-2007) bestellen, omdat ik naar het lezen van verschillende reviews vrij zeker van mijn keuzes ben.

Wat betreft het overclocken, daar ben ik niet zo voorstander van, maar als iemand mij kan overtuigen wat de voordelen kunnen zijn dan sta ik daar uiteraard open voor.

Tot slot sta ik voor elk commentaar open als je het maar goed onderbouwd zo dat ik er ook wat mee kan.

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking en commentaar/advies.

Dan volgt nu hieronder mijn samengestelde configuratie:

Wat ik reeds al heb besteld
Monitor Samsung 226BW, 22''WideTFT, 2ms, Zwart/Zilver (Reeds nieuw besteld)
Toetsenbord Logitech G15 Gaming Keyboard (Zwart) (Reeds nieuw besteld)
Muis Logitech MX Revolution (Zwart) (Reeds nieuw besteld)
Speakerset Logitech Z-5450 Speakerset, 5.1 THX (Reeds nieuw besteld)

Behuizing
Keuze Antec Behuizing Sonata III Zwart, 500 Watt
Waarom

Ik kan hier denk ik kort over zijn: Elke ANTEC kast is erg goed maar de sonata III een toppertje te zijn op het gebied van geluid en koeling. Ik denk dat een goede pc de basis legt bij een goede systeemkast, wat mensen vaak onderschatten hoe belangrijk dit is.

Winkel - PrijsAzerty - € 112.46

Voeding
KeuzeEr word een 500 wat ANTEC voeding bij de Antec Sonata III geleverd
Waarom

De standaard voeding lijkt mij ruim voldoende voor mijn gestelde eisen.

Winkel - Prijs Antec Antec Sonata III Zwart 500 Watt Voeding

Processor
Keuze Core 2 Duo E6850 3.0 GHz, 1333 MHz, 4 MB
Waarom

Mijn eerst keus was de E6600 omdat je hiervoor het meeste terug krijgt voor je geld, maar toen ik zag dat E6850 op de markt zal komen zo ronde de tijd dat ik een nieuwe pc wil gaan aanschaffen was ik meteen verkocht. Ook het feit dat je maar +- € 60 euro meer betaald en voor een hogere front side bus (1333 MHz) en een hogere kloksnelheid (3.0 GHz) draait was een groot pluspunt ten opzichte van E6600. Mij lijkt dit dus een goed keuze.

Ik hoor trouwens ook uit verschillende hoeken dat INTEL een prijsverlaging zal doorvoeren in Juli 2007, klopt dat? Dit zou voor mij de keuze van de processor nog kunnen beïnvloeden natuurlijk om bv. Voor een ‘’ Intel® Core™ 2 Quad Q6600 2400 MHz’’ te kiezen, mits die dan gunstig geprijsd is.

Winkel - PrijsAzerty - € 254.60
AlternatiefIntel Core 2 Duo E6600

Processor Koeler
Keuze Scythe Infinity
Waarom

Overal lees ik dat deze koeler geprezen word door de uitmuntende resultaten tegen een gering geluid en prijs. Het grote nadeel is wel dat die vrij vors is en moeilijk leverbaar. Een goed alternatief zou de Zalman CNPS9700NT Zijn, mar deze is ook een stukje duurder. Beide lijkt mij en goed keuze, maar toch gaat de voorkeur uit naar de Scythe Infinity.

Winkel - PrijsAzerty - € 38.21
Alternatief Zalman CNPS9700

Geheugen
Keuze Corsair TwinX XMS2 , 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Waarom

Ik vond het moeilijk kiezen, maar ben uiteindelijk door veel zoeken en reviews te hebben gelezen voor de Corsair TwinX XMS2 gegaan. Of dit de juiste keuze is ben ik me niet helemaal zeker van, maar daarom ook juist dit topic om hopelijk deze twijfels weg te kunnen nemen.

Winkel - PrijsAzerty - € 122.26
AlternatiefKingston HyperX (KHX6400D2K2/2G) 2048 MB

Hardeschijf
Keuze Seagate Barracuda 7200.10, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Waarom

Seagate staat bekend om zijn goede schijven en uitmuntende garantievoorwaarden en heb er zelf persoonlijk ook erg goede ervaring mee, dus was de keuze niet zo moeilijk. Ik weet dat er mogelijk wat prestatiewinst gehaald kan worden uit ander schijven, maar die maken vaak ook meer geluid en er zit vaak minder garantie op.

Winkel - PrijsAzerty - 2X € 96.26 = € 192,52

Moederbord
Keuze Deluxe Asus P5K Deluxe/WiFi-AP
Waarom

De reden waarom ik voor dit complete moederbord heb gekozen is omdat ik een bord wil hebben met alles er op en er aan en tevens goed voorbereid op de toekomst wil zijn. Ook speelde de maximale fornt side bus van 1333 MHz (om het maximale uit de processor te halen) en ondersteuning voor DDR3 geheugen mee voor de definitieve keuze. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er niet zeker van ben of dit de juiste keuze is, dus heeft u een beter alternatief laat het dan weten.

Winkel - PrijsAzerty - € 219.26

Videokaart
Keuze Asus EN8800GTS, 640 MB, GDDR3, PCI Express x16
Waarom

Ik wil een moderne krachtige kaart die directX 10 ondersteund en waar ik alle grafische geweld mee aan kan. Naar het lezen van verschillende discussies over deze kaart denk ik dat je het meeste terug krijgt voor je geld en het grote verschil tussen de 640 en de 740 MB DDR3 VRAM vond ik te groot, dik 200 euro.
Winkel - PrijsAzerty - € 384.32

DVD Speler/brander
Keuze NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart
Waarom

NEC heeft zeer goede branders die je makkelijk kunt flashen, dus was deze keuze ook niet zo heel moeilijk. Ik heb met dit merk al een aantal jaren goede ervaring en heb nog nooit wat mijn mijn huidige branders gehad.

Trouwens, of serial ata nu echt een voordeel bied betwijfel ik, maar heb toch door het geringe prijsverschil hiervoor gekozen.

Winkel - PrijsAzerty - 2X € 27.62 = 55,24

Geluidskaart
Keuze Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Waarom

Ik uiteraard uitgebreid onderzoek gedaan naar welke geluidskaart ik het beste in mijn nieuwe pc kan stoppen, daar kwamen eigen maar twee kaarten (voor een redelijk budget) naar voren. Mijn keuze is echter gevallen op de meer gepresen ‘’ Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic’’, maar eventueel als alternatief zou ik de ‘’Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer’’ kunnen nemen, maar ik merk dat de meeste gamers voor de XtremeMusic gaan i.p.v de XtremeGamer. Ik kan het verschil eigenlijk ook niet echt vinden tussen deze twee kaarten. Gezien dat ik niet 100% game gericht ben heb ik voor deze kaart gekozen.

Winkel - PrijsAzerty - € 68.98

Totaal:€ 1325,59,- (verzendkosten komen er nog bij)

Vragen
  1. Behuizing: Is het nodig om extra FANS in de kast te bouwen of zijn de standaard FANS voldoende? Tevens hoor ik uit verschillende hoeken dat de videokaart (Asus EN8800GTS) niet in elke kast past, gaat dat met de Antec Behuizing Sonata III wel goed, wie heeft daar ervaring mee?
  2. Moederbord: Zit ik met mijn huidige keuze (Deluxe Asus P5K Deluxe/WiFi-AP) goed of moet ik voor een andere gaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier som de weg een beetje in kwijt was, je hebt zo veel verschillende borden met de bijbehorende functies.
  3. Processor: Ik ben persoonlijk van mening dat ik de E6850 op dit moment van schrijven het beste af ben. Wat misschien wel interessant zou worden is de prijsverlaging die INTEL (volgens velen) eind deze maand zal doorvoeren. Is het dan verstandig om bv. voor een Core™ 2 Quad Q6600 2400 MHz te gaan, heb je überhaupt wel wat aan die 4 kernen met de huidige software? Ik betwijfel het voordeel wat je er mee zou hebben!
  4. Geheugen: Gezien de timing en prijs denk ik dat ik met mijn huidige keuze wel goed zit. Mocht je een beter alternatief hebben, dan hoor ik dat graag.
  5. Geluidskaart: Weet iemand het verschil tussen de Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic en de Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGame is? Ik kan het verschil tot nu toe nog niet echt onderscheiden, maar lees wel overal dat iedereen voor de Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic gaat. Ik zie wel dat de Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGame bijna 20 euro goedkoper is. Welke kaart kan ik het beste kiezen?
  6. Speakers: Deze speakers bestel ik dit weekend a zoals in het begin van het topic valt te lezen. Ik twijfel ik nog licht tussen de LogitecH Z5450 e de Logitech Z-5500, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Logitech Z-5450 omdat de twee rear speakers wireless zijn wat natuurlijk erg handig is, je hoeft tenslotte geen kabels te trekken. Ik ben er voor 70% zkeer van dat ik voor de Logitech Z-5450 moet gaan, maar sta natuurlijk ook hier open voor bruikbaar advies.
  7. Toetsenbord & Muis: Ik wou eerst gaan voor de Logitech MX5000 set, maar naar grondig onderzoek en het lezen van reviews ga ik toch voor de combinatie: Logitech G15 Gaming Keyboard en de Logitech MX Revolution Muis. Volgens kun je op dit moment geen beter keuze maken? Heb je een beter alternatief, laat het dan gerust weten.
    Ik bestel alle randapparatuur (Monitor, Toetsenbord, Muis & Speakers) morgenavond (Zondag 15-07-2007).

Alvast bedankt

Dit moet mijn ‘’ultieme’’ pc dan worden! Of het allemaal de juiste keuze is hoop ik doormidden van dit topic antwoord op te krijgen. Ik neem aan dat ik niet de enigste ben die een dergelijk system heeft samengesteld en dat dit forum juist is bedoeld om ervaring uit te wisselen. Het is en heel groot bedrag voor mij en heb erf lang voor moeten werken, dus wil dan ook de juiste keuzes maken.

Als laatste wil ik er nog aan toevoegen, dat ik mij bewust ben dat ik nog wat kan besparen op de aanschaf van alle losse componenten. Ik heb nog niet uitgezocht waar het allemaal het goedkoopste is, maar wil eigenlijk nu eerst de juiste keuzes maken en later vraag ik her en der wel offertes aan.

Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie advies en informatie!

Groeten,

Vjenne-ICT

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik kan niet op alle vragen antwoord geven, maar ik zal proberen mijn best te doen:

1: De 8800GTS zal makkelijk gaan passen in deze kast, daar hoef je in elk geval niet bang voor te zijn. Voor een goede airflow kan het wellicht wel belangrijk zijn om nog een 120x120mm fan te plaatsen als intake aan de voorkant.

2: Het enige wat ik weet is dat de Gigabyte P35 series solid caps gebruiken en hoogwaardig materiaal voor het moederbord (wat er onder andere voor zorgt dat deze koeler zijn). Welke je dan moet kiezen is niet aan mij om te zeggen, maar ik zou hier eens naar kijken.

4: Als je wilt gaan overclocken is het slim om 800Mhz geheugen te nemen, anders zou ik gewoon voor PC5300 (667mhz) gaan. Dit is vanwege de 1:1 verhouding met de FSB van de 6850 ideaal, en anders zou ik alsnog voor PC5300 gaan i.c.m. een E6600 en die dan tot de 3Ghz tillen.

5: Voor zover ik weet heeft de ExtremeMusic wel de X-Fi chip aan boord, en is dit bij de ExtremeGamer niet het geval. De X-Fi chip ontlast de CPU voor het audio gedeelte, en zou ik dus voor de ExtremeMusic gaan.

7: Voor het keyboard is een G15 een logische keus, alhoewel de meerprijs voor dat stomme LCD schermpje wellicht teveel is, en dus een G11 ook genoeg comfort biedt. Persoonlijk ben ik zeer te spreken over de G5 muis, maar een Revolution zal wellicht voor lang gebruik iets beter in de hand liggen.

Hoop dat dit een beetje helpt in je keuze :)

P.S: Wat een ideale topicstart, zou wellicht eens als voorbeeld kunnen dienen!

Verwijderd

Seagate staat bekend om zijn goede schijven en uitmuntende garantievoorwaarden en heb er zelf persoonlijk ook erg goede ervaring mee, dus was de keuze niet zo moeilijk. Ik weet dat er mogelijk wat prestatiewinst gehaald kan worden uit ander schijven, maar die maken vaak ook meer geluid en er zit vaak minder garantie op.
Seagate is juist die harde schijf die ietsje beter presteert tegen meer geluidsproductie. Als je voor zo weinig mogelijk geluid met goede snelheid wilt, moet je samsung spinpoint t166 500gb halen.

1. Deze zou passen in de Sonata III volgens sommigen. Er past overigens maar een 120mm fan in, en die is al standaard meegeleverd, maar ik zou die toch vervangen met Nexus real silent 120mm die stil is en iets beter presteert.
2. Hij lijkt me veelsteduur voor zijn specs. De Gigabyte P35-series is nu ook heel populair en die zijn Ultrade Durable 2 (zuiniger, koeler etc.). Als je per sé DDR3 ondersteuning wilt, kan je P35C-DS3R nemen, maar die heeft geen koperen koeling, geen firewire, wel goede raid. Beste prijs/prestatie hierin is P35-DS4. Die heeft zo ongeveer alles van een gemiddelde goede bord, behalve DDR3 ondersteuning.
3. De quad wordt ongeveer evenduur als die e6850 waarschijnlijk. MIsschien iets erboven. Voor gamen is het in ieder geval handiger om hoger geklokte dual te hebben, maar voor andere applicaties misschien niet. En een quad is iig meer toekomstgericht. Je kan misschien q6600 nemen en dan OC naar 3,0.
4. Is niet nodig zonder OC. PC5300 voldoet en is goedkoper (voldoet ook voor OC naar 3,0 vanuit een Q6600). Indien je gaat voor E6850 zou ik toch wel deze nemen aangezien je dan een kleine marge vrijhoudt voor eventuele OC later als hij iets minder presteert, of gewoon meteen nu (je zou dan tot 3,6 kunnen gaan).
5. Ik had ergens gelezen dat de Gamer van één bepaald aspect de helft heeft van de Music en voor de rest precies hetzelfde was, alleen weet niet meer wat het was. Kan je misschien opzoeken.
6 & 7. nvt.

• Vjenne-ICT
De kop is er af! Heren mag ik jullie bedanken voor de bruikbare informatie/advies! Weten jullie toevallig ook wat over de prijsverlaging van INTEL die er aan zit te komen of is die inmiddels al doorgevoerd?

ps: topic ben ik ook lang mee bezig geweest, maar ziet er wel strak uit al zeg ik het zelf :)

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 16:04
Als je in de toekomst met vmware gaat werken, dan zou ik als ik jou was 4 GB bestellen.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Haribotje schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:22:
Als je in de toekomst met vmware gaat werken, dan zou ik als ik jou was 4 GB bestellen.
Dat is met de huidige geheugen prijzen wellicht wel slim, maar dan moet er op dat moment ook gelijk weer een 64bits OS aangeschaft worden, of de TS moet genoegen nemen met 3,2Gb maximaal geheugen.

Persoonlijk zou ik nu gewoon nog 2 latjes van 1Gb kopen, en op het moment dat 64Bit mainstream wordt dan opnieuw geheugen aanschaffen, in 2x2 Gb vorm.

EDIT: Ik weet dan ook niet hoeveel RAM een Windows XP VM machine toebedeelt krijgt, maar als je rekent op 500Mb voor je main OS, en dan +- 250Mb per VM, kan je er nog circa 6 draaien.
(Hierbij heb ik het natuurlijk over XP, Vista verbruikt helaas wel iets meer)

[ Voor 20% gewijzigd door hexagram op 14-07-2007 16:27 ]

Verwijderd

Voor de nieuwe processors staat de prijs min of meer al vast.. Bijv die e6850 die je hebt gekozen heeft vast een levertijd van 2 weken = na 22 juli (= prijsverlaging).

Voor de processors die al bestaan, sommige gaan End Of Life, anderen krijgen ook prijsverlaging, alleen die zijn niet bekend. De q6600 kost nu al 299 euro, misschien dat hij na 22 juli rond 250-270 gaat liggen, niet zeker.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
osc4r schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 15:49:
Ik kan niet op alle vragen antwoord geven, maar ik zal proberen mijn best te doen:

1: De 8800GTS zal makkelijk gaan passen in deze kast, daar hoef je in elk geval niet bang voor te zijn. Voor een goede airflow kan het wellicht wel belangrijk zijn om nog een 120x120mm fan te plaatsen als intake aan de voorkant.

knip knip knip

Hoop dat dit een beetje helpt in je keuze :)

P.S: Wat een ideale topicstart, zou wellicht eens als voorbeeld kunnen dienen!
Helemaal mee eens super topicstarter

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

er zijn een aantal dingen die ik anders zou doen met jou budget:

1. Vervang de Seagates door Western Digital schijven: ik hoor veel mensen de samsungs de hemel in prijzen maar die schijnen ontzettend veel last te hebben van vibraties...daarentegen hoor je over de WD's 500GB schijven dat ze ontzettend stil zijn

2. Je moederbord: de P5K deluxe is in mijn ogen te luxe. Als je toekomst gericht wilt zijn en gericht op prijs/kwaliteit kan ik je de Gigabyte GA-P35C-DS3R aanbevelen. Naast het feit dat Gigabyte ontzettend goede moederborden ontwerpt en als betrouwbaar en stabiel gezien kan worden beschikt het over 4 DDR2 geheugensloten en 2 DDR3 sloten. in tegenstelling tot de Deluxe kost dit mobo niet erg veel, reken op zo'n 130 euro. (Buiten dat past het door jou gekozen geheugen niet in de P5K3 Deluxe, tenminste dat is het moederbord waar ik op uit kom als ik je link aanklik)

3. Van het geld dat je overhoud van het goedkopere (maar zeker niet mindere) mobo, zou je kunnen overwegen toch voor een 8800 GTX te gaan. Deze kaart is nog steeds een stuk sneller dan de 640MB GTS. In de pricewatch is de GTX al voor 450 euro te krijgen, en dus zeker geen 200 euro duurder dan de GTS. Zeg maar een dikke 70 euro wat in mijn ogen niet echt veel is gezien de betere prestaties van de GTX.

4. Laat de geluidskaart voorlopig even achterwege en kijk eerst aan hoe het onboard geluid van de DS3R is. Zo hou je wat meer ruimte over in je budget.

5. De processor: gezien het feit dat je van plan bent virtuele netwerken te gaan draaien zou ik eerder kiezen voor een Q6600 die na de prijsverlagingen op 22 juli ongeveer 260 euro zal gaan kosten (op het moment zo'n 290 euro). als je veel programma's tegelijk open hebt staan zal je veel profijt hebben van de 4 cores. Buiten dat kan je deze processor in combinatie met de door jou gekozen Scythe Infinity vast wel tot 3Ghz overklocken. Op internet zijn zat tutorials te vinden voor beginnende overclockers dus zoek en lees je gek dan komt dat vast wel goed.

6. Geheugen: ik zou de corsairs laten zitten en gaan voor een 4GB PC5300 setje. Dan ben je verzekerd van ruimte tot 3Ghz overklock en heb je genoeg RAM om je zware programma's te draaien. Daarnaast is het geheugen nu nog steeds erg goed geprijst.

7. wat betreft speakers kan ik je niets over zeggen, dit is persoonlijker imo. Ik maak gebruik van een Logitech Z-4 setje omdat surround sound in mijn kleine kamertje weinig nut heeft, danwel weinig plaats voor de speakertjes. Ik vind de G15 pure onzin en marketing, zelf zou ik eerder voor een simpel Media Elite toetsenbordje gaan, gewoon puur het hoognodige (buiten de media keys uiteraard). ik heb de g15 bij een vriend van me gezien en ik vond het maar nutteloos dat schermpje, ook vind ik de G15 en G11 er een beetje fragiel en bling blingerig uitzien, maar dat is smaak.

that's all

The number one enemy of progress is question

• Vjenne-ICT
Mektheb schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:38:
[...]

Helemaal mee eens super topicstarter
Bedankt voor je complimenten, doet me goed :) !

• Vjenne-ICT
Guumuus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:54:
er zijn een aantal dingen die ik anders zou doen met jou budget:

1. Vervang de Seagates door Western Digital schijven: ik hoor veel mensen de samsungs de hemel in prijzen maar die schijnen ontzettend veel last te hebben van vibraties...daarentegen hoor je over de WD's 500GB schijven dat ze ontzettend stil zijn

2. Je moederbord: de P5K deluxe is in mijn ogen te luxe. Als je toekomst gericht wilt zijn en gericht op prijs/kwaliteit kan ik je de Gigabyte GA-P35C-DS3R aanbevelen. Naast het feit dat Gigabyte ontzettend goede moederborden ontwerpt en als betrouwbaar en stabiel gezien kan worden beschikt het over 4 DDR2 geheugensloten en 2 DDR3 sloten. in tegenstelling tot de Deluxe kost dit mobo niet erg veel, reken op zo'n 130 euro. (Buiten dat past het door jou gekozen geheugen niet in de P5K3 Deluxe, tenminste dat is het moederbord waar ik op uit kom als ik je link aanklik)

3. Van het geld dat je overhoud van het goedkopere (maar zeker niet mindere) mobo, zou je kunnen overwegen toch voor een 8800 GTX te gaan. Deze kaart is nog steeds een stuk sneller dan de 640MB GTS. In de pricewatch is de GTX al voor 450 euro te krijgen, en dus zeker geen 200 euro duurder dan de GTS. Zeg maar een dikke 70 euro wat in mijn ogen niet echt veel is gezien de betere prestaties van de GTX.

4. Laat de geluidskaart voorlopig even achterwege en kijk eerst aan hoe het onboard geluid van de DS3R is. Zo hou je wat meer ruimte over in je budget.

5. De processor: gezien het feit dat je van plan bent virtuele netwerken te gaan draaien zou ik eerder kiezen voor een Q6600 die na de prijsverlagingen op 22 juli ongeveer 260 euro zal gaan kosten (op het moment zo'n 290 euro). als je veel programma's tegelijk open hebt staan zal je veel profijt hebben van de 4 cores. Buiten dat kan je deze processor in combinatie met de door jou gekozen Scythe Infinity vast wel tot 3Ghz overklocken. Op internet zijn zat tutorials te vinden voor beginnende overclockers dus zoek en lees je gek dan komt dat vast wel goed.

6. Geheugen: ik zou de corsairs laten zitten en gaan voor een 4GB PC5300 setje. Dan ben je verzekerd van ruimte tot 3Ghz overklock en heb je genoeg RAM om je zware programma's te draaien. Daarnaast is het geheugen nu nog steeds erg goed geprijst.

7. wat betreft speakers kan ik je niets over zeggen, dit is persoonlijker imo. Ik maak gebruik van een Logitech Z-4 setje omdat surround sound in mijn kleine kamertje weinig nut heeft, danwel weinig plaats voor de speakertjes. Ik vind de G15 pure onzin en marketing, zelf zou ik eerder voor een simpel Media Elite toetsenbordje gaan, gewoon puur het hoognodige (buiten de media keys uiteraard). ik heb de g15 bij een vriend van me gezien en ik vond het maar nutteloos dat schermpje, ook vind ik de G15 en G11 er een beetje fragiel en bling blingerig uitzien, maar dat is smaak.

that's all
Allereerst bedankt voor je zeer uitgebreide antwoorden, hier heb ik wat aan, top _/-\o_ !

Zal ze per punt beargumenteren:

1. Ik weet het niet hoor, ik hoor zo vel verschillende verhalen dat ik het soms gewoon niet meer weet. Maar vind je optie zeker de moeite waard om te overwegen.

2. Hier heb je wel een heel sterk punt en heb dat bordje even bekeken en ziet er zeer geod uit. Ik weet ook dat Gigabyte erg goede borden maakt. Denk dat ik zeker deze overweeg, goed advies!

3. Hier heb je ook een punt, denk dat ik dit ook overweeg ja, maar dan moet het budget het wel toelaten.

4. Geluidskaart staat al vast, dat word een Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic.

5. Voor de prijs hoef ik het straks niet te laten, maar zie nog niet 100% de vooredelen van de Q6600??? Je hebt zkeer een punt met het VMWARE gebruik en dat zou dan ook de reden zijn dat ik er voor zou kiezen.

6. Waarom past mijn gekozen geheugen niet op het bord? 4 GB is ook zeker een optie! Hoe zat dat ook alweer met de FSB en het geheugen??? Kan iemand dat toelichten?

7. De rand apparatuur staat zo goed als vast, alleen het toetsenbord & muis twijfel ik nog over. Speakers ook nog en klein beetje tussen de Z-5450 en de Z-5500?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas, maar dit is niet conform met het nieuwe beleid. Zie: CSL Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.