[Vista HP] Toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan Golfkarton
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik heb twee pc's met Vista HP (w.o. een laptop is die draadloos verbinding heeft met Livebox). Bepaalde mappen heb ik 'gedeeld' en die worden ook door elkaar herkend, maar ik kan ze niet openen en krijg de volgende melding:

\\Pc_naam\d is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Toegang geweigerd.

Nog een paar feiten
- Pc's hebben dezelfde werkgroepnaam (die ze standaard van Vista krijgen)
- Gebruikers staan op "volledig beheer" en ik heb geen aparte acounts aangemaakt
- Firewall uitschakelen helpt ook niet
- "Openbare mappen delen"is ingeschakeld
- "Bestanden delen" idem
- "Met wachtwoord beveiligd delen" uitgeschakeld
- Op de laptop heb ik gewoon (draadloos) internet
- De desktop is met LAN-kable verbonden met Lifebox
- Ik kan via Verkenner > Netwerk > [naam pc] wel de eigen mappen openen (maar niet die van de andere pc achter het netwerk).

Hoe kan je de gedeelte mappen openenen?!
JG

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Welke IP adressen hebben de computers gekregen? Misschien zitten ze niet in het zelfde subnet.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Jan Golfkarton
De IP adressen eindigen op 10 en 11 wat volgens mij normaal is. De subnetmaskers zijn hetzelfde.
JG.

• Jan Golfkarton
Ik ben er uit: het had toch met het "Delen" te maken.
Overigens krijg ik nu het Alleen-Lezen vinkje niet weg. Het lijkt in 1e instantie te lukken, maar als ik opnieuw naar Eigenschappen ga, staat 't er weer.
JG.

Verwijderd

Jan Golfkarton schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:28:
Ik ben er uit: het had toch met het "Delen" te maken.
Overigens krijg ik nu het Alleen-Lezen vinkje niet weg. Het lijkt in 1e instantie te lukken, maar als ik opnieuw naar Eigenschappen ga, staat 't er weer.
JG.
Jan kun je nog even uitleggen wat nu de oplossing precies is, ik heb namelijk hetzelfde probleem/melding.

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Edit: verkeerd gelezen...

"Met wachtwoord beveiligd delen" uitgeschakeld, probeer deze is in te schakelen...

[ Voor 66% gewijzigd door bassie91 op 23-08-2007 20:09 ]

Pagina: 1