[Makkelijk] Back-ups maken op externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
In verband met verjaardag van me vader wil ik graag kado geven.

Hij wilt graag gevoel hebben dat de gegevens veilig zijn op externe harde schijf.
Daarnaast ook nog makkelijk.

Ik heb iets van Maxtor gezien, waarbij je op de knop op de externe harde schijf drukt, dan het automatisch back-up gemaakt wordt van de gegevens.

Ik kan niet automatisch doen, want de computer staat toch niet elke dag aan. Dus hij regelt het zelf.
OneTouch III Maxtor OneTouch™ III USB 2.0
Is dat wat voor mijn vader?

Of moet ik iets anders ergens zoeken?

Edit:

ik zie dat de externe harde schijven tegewnoordig over back-up software beschikt, maar ik wil vooral dat mijn vader gewoon op knop drukt i.p.v. via programma etc..

[ Voor 19% gewijzigd door Silver7 op 14-07-2007 15:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die knop zal ook gewoon een programma aansturen, je zult immers toch aan moeten geven wat je wilt backuppen enzo. Dus als die onetouch goedkoper is dan andere oplossingen zou ik die nemen, anders gewoon een andere disk kopen.

• Silver7
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:01:
Die knop zal ook gewoon een programma aansturen, je zult immers toch aan moeten geven wat je wilt backuppen enzo. Dus als die onetouch goedkoper is dan andere oplossingen zou ik die nemen, anders gewoon een andere disk kopen.
Het gaat in ieder geval om de functie: - OTB functie (One Touch Back)

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 20:05
One Touch Backup van maxtor is gewoon een programma wat gestart wordt door die knop op de externe hd. Zie http://cc.uoregon.edu/cnews/spring2004/onetouch.html voor een review(tje).

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Silver7
CrisT schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:18:
One Touch Backup van maxtor is gewoon een programma wat gestart wordt door die knop op de externe hd. Zie http://cc.uoregon.edu/cnews/spring2004/onetouch.html voor een review(tje).
Dat klopt. Maar dat is wat ik wil voor me vader.

Het eerst in te stellen back-up taak van het programma, waarna je alleen maar op de knop hoeft in te drukken dat de back-up gemaakt wordt i.p.v. via een programma.

Zo had ik begrepen over die fysieke knop...

Kick...

• Silver7
Voor laatste keer KICK met informatie..
Western Digital My Book Premium ES Edition 320GB (7200rpm, USB 2.0 & eSATA, 8MB)
Ik ga deze kopen. Ik stel alles goed in en maak de handleiding voor mijn vader.

Dat fysieke knop wordt alleen bedoeld om programma te starten en dat je zelf de stappen moet ondernemen.
Pagina: 1