Logitech Z-5500 boxjes uitelkaar halen

Pagina: 1
Acties:

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 21:24
Gezien m'n boxjes op een andere manier wil vastzetten dan de prachtige standaar 'standaard' heb ik deze er dus afgeschroeft alleen dan blijft er een moertje lost in de box. Dus ik draai de voorste 4 schoeven los en trek even aan het voorste stuk en dit gaat niet lost. Voordat ik nu met alle macht eraan ga trekken en het stuk maak, weet iemand hoe je dit netjes los kan trekken.

Voorstestuk = grijze stuk waarin de speaker zit
Achterstestuk = zwarte platic geval :+

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sorry maar snap helemaal niets van je verhaal. Sambal Foto's bij?

Daarnaast vraag ik me af hoe je ze dan vast wil zetten (die dingen hebben al twee standen namelijk, horizontaal en verticaal) en waarom schroef je ze niet gewoon op een houten plankje/blokje?

[ Voor 57% gewijzigd door Sport_Life op 14-07-2007 20:07 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

als ik het goed gbegrijp wil die de box uit elkaar halen,om dat moertje te verwijderen wat er los in licht. :?

• roodhoedje
Inderdaad. Waar het dus om gaat is dat de sataliet(box) een v standaardje heeft. Maar dit stelt niet zoveel voor. Deze wil ik dus vervangen door een hogere. Nu heb ik alle schroeven los gemaakt maar kan ik de voorkant er dus niet vanaf halen.
plaatje

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Ik heb een keer creative boxjes uit elkaar gehaald en die zaten naast geschroefd ook nog gelijmd, dus als je eens voorzichtig kracht zet krijg je er mischien beweging in.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
Er was ooit een z-5500 topic, waarin als groote warning stond 'niet de pootjes eraf schroeven' ;)
Probleem is dat het moertje nu waarschijnlijk tegen je magneet aanzit en zeer irritant kan resoneren.

In mijn pogingen de speakers open te maken heb ik met een soldeerbout heel voorzichting het buitenste randje warm gemaakt. Vervolgens met stukje voor stukje los wrikken kun je hem eruit halen.

Bij mijn speaker is echter het frame licht verbogen (door het wrikken) maar gelukkig heeft dat geen invloed gehad op de werking (misschien wel geluid). Hoe dan ook, dit was mijn 'reserve' set aangezien ik van mijn 1e defecte set alleen maar de stekkers moest opsturen.
Misschien kun je een oproep doen naar iemand die ze ook nog over heeft ?

• roodhoedje
Hmm oke nouja dan gaan we dus even wrikken en dan zien we wel weer verder. Lekker lastig dat ze dan ook nog lijm gebruiken. Schroeven lijkt me ook wel voldoende 8)7

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
roodhoedje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:15:
Hmm oke nouja dan gaan we dus even wrikken en dan zien we wel weer verder. Lekker lastig dat ze dan ook nog lijm gebruiken. Schroeven lijkt me ook wel voldoende 8)7
Nou ik zou maar blij zijn dat ze lijm gebruiken. Dat is veel luchtdichter. In principe is lijm alleen ook wel voldoende. ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
Meestal worden de schroeven alleen gebruikt om de boel op zijn plek te houden totdat de lijm droog is.
Pagina: 1