fout bij opstarten: Check your pc and signal cable

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 21:18
Ik probeerde mijn pc aan te zetten (die een week niet is aangeweest) en ik kreeg deze foutmelding meteen tijdens het opstarten:

Self test
Check your pc and signal cable
Monitor is working

Dit zie ik ongeveer na 2 seconden, in verschillende kleuren. De pc lijkt wel gewoon normaal op te starten, fans doen het wel, geen rare lichtjes/biepjes, HD lijkt te draaien. Maar ik krijg hem verder niet meer aan de praat. Heb een andere monitor gebruikt, zelfde foutmelding. Heb 2 videokaarten, 1 onboard en 1 extern. Heb de externe eruit gehaald, en de onboard gebruikt, zelfde foutmelding. Misschien moet ik hem in de bios op onboard zetten, maar ik kan dus niet in de bios komen. Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Misschien BIOS een flashen met jumpertje?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Rainmaker schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:20:
Resetten/Clearen lijkt me makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rainmaker schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:20:
Biossen kun je niet flashen met een jumpertje. Wat je kunt doen is een CMOS reset, maar dat is slechts 1 van de dingen die je kunt doen.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dit probleem heeft waarschijnlijk niet met je monitor te maken, maar is dat gewoon een gevolg van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:00
*Hier stond onzin...

[ Voor 85% gewijzigd door Supremes op 14-07-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:22:

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Dit probleem heeft waarschijnlijk niet met je monitor te maken, maar is dat gewoon een gevolg van je probleem.
daar zeg je me wel wat.. paar maanden terug wou deze pc ineens helemaal niet meer opstarten. Hij gaf toen wat biepjes en de lichtjes stonden op rood. Het leek toen op een voedingprobleem. Wou hem toen al bijna naar de computer zaak brengen om te testen.. toen toch nog 1x opgestart en in eens deed hij weer normaal. :? Heel raar dus. Dus wellicht iets met de voeding of iets in die trent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-Gabriel- schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:36:
Dus wellicht iets met de voeding of iets in die trent?
Neem de troubleshooter door en je weet het. Er is zo echt niets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
Op internet vind ik wel wat mensen die dit probleem ook hebben, maar verder geen oplossingen. Hier nog een post van iemand met het zelfde:
Hi everyone,

Anytime I start my computer, I get this message:

Self Test G

Check Your PC
R
And Signal Cable

Monitor is Working B

I've done some internet searches to figure out what it is, but I've ran out of options.

Here's what I've tried so far, from different solutions I've found online:

Switched the monitors
Switched the monitor cables
Switched the power supply cords
Checked the cords a hundred times
I have an onboard video, so it's not a video card problem
Tried the monitor on another computer, so it's not the monitor
Took out a battery on the motherboard and put it back in after waiting awhile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-Gabriel- schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:41:
Op internet vind ik wel wat mensen die dit probleem ook hebben, maar verder geen oplossingen. Hier nog een post van iemand met het zelfde:

[...]
Maar dat je monitor geen beeld geeft is niet je probleem.
Het probleem is dat je systeem niet wil opstarten, dat je geen beeld krijgt is daar een logisch gevolg van. Dus, neem die troubleshooter stap voor stap door en je weet welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
Terw je hebt wel gelijk, als ik het originele beelscherm aandruk zonder de kabel uberhaupt in een pc te hebben geplugd, geeft die al het beeld "check your pc and signal cable". De pc wil dus gewoon niet opstarten. Maar ik heb die opstartprobleem FAQ grondig doorgenomen, maar hoezo denk je dat het dan zoveel makkelijker is? Het kunnen honderden problemen zijn. ;(

edit: hij geeft geen piepjes tijdens opstarten. Dit had ik verkeerd. De fans gaan wel aan

[ Voor 11% gewijzigd door -Gabriel- op 14-07-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
Oke heb de batterij van de bios vervangen, hielp ook niets. Haal dit dan van een site:
If after following all the above steps you continue to experience the same error when your computer starts and/or your computer is still unable to keep the stored values it's likely that you're experiencing a more serious issues. Most likely causes are bad power supply or bad motherboard.
Ik ga de voeding dan maar eens vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gabriel-
btw, kan een mod dit naar het juiste subforum verplaatsen, en eventueel de TT veranderen? Het heeft niets met beeldscherm te maken namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

-Gabriel- schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:35:
Terw je hebt wel gelijk, als ik het originele beelscherm aandruk zonder de kabel uberhaupt in een pc te hebben geplugd, geeft die al het beeld "check your pc and signal cable". De pc wil dus gewoon niet opstarten. Maar ik heb die opstartprobleem FAQ grondig doorgenomen, maar hoezo denk je dat het dan zoveel makkelijker is? Het kunnen honderden problemen zijn. ;(
Het kunnen idd honderden problemen zijn. Als je de troubleshooter inderdaad had doorgenomen dan was je erachter gekomen welk onderdeel het gezeur oplevert.
De troubleshooter is niet iets dat je eventjes moet doorlezen, het is een stappenplan wat je van voor af aan moet doorlopen om op die manier het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Gewoon stap voor stap dingen uitproberen en dus uitsluiten. Het kan inderdaad tig dingen zijn, maar aan je monitor ligt het dus duidelijk niet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.