Toon posts:

Via vbs of bat een registerwaarde aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik heb even gezocht naar de juiste hoek bij GoT om dit te vragen en ik denk dat ik hier wel ongeveer goed zit....
Ik wil via een batch file of evt een vbs scriptje, de volgende registerwaarde aanpassen:

In deze hoek van mijn register:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\
Wil ik de volgende DWORD waarde:
fDenyTSConnections
van 0 naar 1 en andersom kunnen omzetten.

Kan iemand mij zeggen hoe ik dat voor elkaar krijg? Het liefst iets van een voorbeeld, met een korte uitleg wat er in gebeurd. Het is namelijk erg moeilijk om iets gerichts op dit onderwerp te vinden op het internet..

Ik hoop dat iemand hier mij opweg kan helpen!

Greetz Richard

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan een export maken van een verandering in het register, als je dat voor zowel de waarde 0 en 1 doet, kan je dus gewoon de .reg bestanden uitvoeren. Deze kan je dan ook met een batch-bestand aanroepen (misschien wat overbodig natuurlijk, maar zo zou je ze in inlog-scripts kunnen meenemen).

Ey!! Macarena \o/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
reg.exe

zit gewoon in windows :)

reg.exe /? voor meer info

oh en btw, als de pc's in een domain hangen kan de remote desktop ook aanslingeren via een GPO ;) ... scheelt je scriptwerk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dit is eigenlijk gewoon een script request en tevens zo makkelijk te vinden met google: http://techtasks.com/code/viewbookcode/300

Zoek bv op: set registry value vbs

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, thnx voor de snelle reacties!

Eehm, dus ik zit nu even hier te kijken bij de link die Frash stuurde:
En dan kom ik dit tegen:
REGEDIT.EXE [ /L:system | /R:user ] /E exportfile "registry_key"

Maar dan snap ik niet wat ik precies bij die laatste 2 in moet vullen, moet ik bij registrykey alleen de inhoud invullen (dus 0 of 1). en bij exportfile dit: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\"?

Edit:
Dit zullen wel hele domme vragen zijn, vergeef me, ik ben echt een noob op dat gebied.. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blackspot:
Als ik dat script op die link van jou invul krijg ik een foutmelding:
http://esoteric.nl/wtf.jpg // link werkt weer

Ghehe ik snap d'r niks van :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik kom hier echt niet uit. Misschien is het van belang om te weten dat de machine op Vista draait. Misschien werkt het reg file'tje daarom niet. Maar ik weet verder absoluut niet waar ik mee bezig ben. Trouwens, ik kom er ook niet uit door te kijken naar cmd > reg /? in vista werkt een deel van die commando's namelijk niet. probeer maar eens reg add /? werkt niet reg query werkt echter wel weer.. 't Helpt allemaal niet mee. iemand nog een goeie tip voor me??

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het!!

Ik kon me nog herinneren dat ik ooit een reg file heb geladen om die shortcut arrows uit vista weg te mikken. Die heb ik weer gedownload en aangepast, dit werkt!:
==========================================================
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server]
"fDenyTSConnections"=dword:1
==========================================================

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even een simpel VBS voorbeeld, iets wat ik nog eens heb gemaakt om IE settings in te stellen:
VBScript:
1
2
Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\Cache\Content\CacheLimit", "10240", "REG_DWORD"

Lijkt mij duidelijk. Goed dat het gelukt is, maar dit kan uiteraard ook, direct in script vorm :). Je kan er ook een vraag van maken dmv een messagebox oid, moet je dan op MSDN verder kijken. Of gewoon 2 scripts hebben, 1 aan en 1 uit.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vriendelijk doch dringend verzoek om in het vervolg meer van de Edit functie gebruik te maken als je de laatste bent die gereageerd heeft.
3 posts in dezelfde minuut is een beetje overdone, en al helemaal voor een scriptrequest.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1