Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] Sessietijd resetten lijkt niet altijd te werken

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51
Sinds de userbase merge met de fp heb ik een terugkerend iets. (Wil het geen probleem noemen, het hindert mij niet)

Als ik op de datum klik om m'n sessietijd te resetten dan gebeurd dit niet altijd. De pagina wordt wel ververst maar de sessie niet (lampjes blijven branden en de laatste sessie datum veranderd niet). Meestal is het opgelost door nog een keer te klikken maar soms moet ik meerdere keren klikken.

Het is dus pas vanaf de merge.
Ik ben kort daarna overgestapt op IE7 maar weet niet meer of dit ook met IE6 het geval was.

WindowsXP Pro SP2
IE7 (IE6 ook?)
forum template: silver (stylesheet: blue)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Geen last van een hardnekkige cache of toevallig de instelling 'Gebruik HTTP 304-headers?' aan staan ?

Daardoor zou het kunnen dat de pagina in plaats vanaf de servers van tweakers uit de browsercache gehaald wordt en er dus niets aan de pagina veranderd.

De oorzaak kan natuurlijk op vele plaatsen zitten, browsercache, proxycache of react die de 403 headers niet correct meegeeft. Een reset hoort iig geen 403 te geven.

• NitroX infinity
HTTP 304-Headers instelling staat uit, ik zit niet achter een proxy en ik ben er voor het meerendeel zeker van dat het ook niet aan m'n cache ligt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan je het wel reproduceren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NitroX infinity
Zoals ik al zei, het is een terugkerend iets. Op commando wil niet maar minimaal 1 keer per dag gebeurd het wel.

• NitroX infinity
Na een herinstallatie (ongerelateerd hieraan, nieuw proc, mobo, mem) is het nog steeds aanwezig.
Is er al wat meer bekend (client-side/server-side?)?

[ Voor 10% gewijzigd door NitroX infinity op 07-08-2007 13:51 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb hier echt nooit last van en ik schijn hier toch wel vaak rond te hangen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NitroX infinity
Ik zou toch niet de enige zijn die hier last van heeft?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Blijkbaar wel, het enige wat ik me kan voorstellen is dat er iets proxy-achtigs tussenzit wat plaatjes loopt te cachen terwij wij aangeven dat dat niet mag.
Heb je het al geprobeerd met een browser als FF of Opera?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• NitroX infinity
Ik heb niet veel verstand van dit spul maar het cachen van plaatjes zou toch geen invloed moeten hebben op het resetten van een sessietijd?

En nee, ik heb geen andere browser geprobeerd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het is meer een race-condition; wanneer de nieuwe sessie-tijd precies overeenkomt met de last-modified van de pagina waarnaar je geredirect wordt dan krijg je alsnog een 304 terug en dus rode lampjes

Intentionally left blank

• NitroX infinity
Wat bepaald de tijd van die last-modified dan?

[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 07-08-2007 15:49 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NitroX infinity schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:49:
Wat bepaald de tijd van die last-modified dan?
De tijd van de laatste post in een topic, het laatste topic in een forum etcetera.

Intentionally left blank

• NitroX infinity
Dan komt het wel erg vaak voor dat ik in dezelfde milliseconde (ik neem aan dat het in milliseconden gaat?) als de laatste verandering op het forum op de reset sessietijd link klik :|

En dat lijkt mij een statistische onmogelijkheid.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Die timestamp is in seconden, niet in milliseconden

Intentionally left blank

Pagina: 1