Van P2 naar P3?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Er staat hier een Dell Precision 410 met een dual 440BX moederboard waar een enkele P2-400 inzit. Nou had ik toevallig een P3-800 Slot1 met 100MHz FSB liggen (eigenlijk uit een dual gehaald om even te testen :)) en die had ik erin gestopt in plaats van de P2-400. Maar met die P3 start de PC niet op. Ik heb wel de allernieuwste FlashBIOS van Dell geinstalleerd.

Wat ik me alleen afvraag: een Slot1 P3 met 100MHz FSB zou het toch moeten doen op een 440BX bord? Ding heeft wel alleen jumpers tot 450MHz, maar dat zou geen probleem moeten zijn met de gelockte multiplier van de P3. Wat denken jullie?

Verwijderd

ikzelf heb een p3-800 op een Abit BE6-2
dat is dus ook een 440BX-chipset....

tja normaal gesproken zou het moeten werken, maar als je al aangeeft dat het mainboard eigenlijk maar tot 450mhz ondersteund, is het denk ik einde verhaal...

heb je al contact opgenomen met Dell zelf?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Het kan waarschijnlijk wel. de multiplier is immer in de processor vast gezet. Check echter wel ff of je bios ook de Coppermine core ondersteund.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Hmm Coppermine support, daar zou het hem inderdaad in kunnen zitten. Het enige dat Dell in de releasenotes van die FlashBIOS heeft staan is "Added support for Pentium III Processors", maar dat zegt natuurlijk niet genoeg, kan ook alleen Katmai zijn :(

Verwijderd

Ik heb zelf een ASUS P2B. En daarvan weet ik dat de Coppermine PIII ook pas vanaf een bepaalde revisie van het mainbord wordt ondersteund.

Je zult dus even bij DELL te raden moeten gaan. Misschien is er iets op hun website te vinden.

Verwijderd

Ik heb een Dell Dimension XPS R350
met een 440BX Chipset op mobo, kan ik dan ook zo'n p3 in m'n Slot 1 stoppen [en doet ie het dan]

Alvast bedankt.
Pagina: 1