Toon posts:

SATA DISK probeem XP install - laptop GEEN floppy

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zitten zoeken op het forum maar kan het antwoord niet vinden;

Ik wil xp installeren op een laptop met SATA disk, hij herkend de schijf niet omdat hij die SATA drivers moet hebben. Maar in die laptop zit geen Diskette/floppy station en ik hb geen extern station.
Hier moet toch een oplossing voor zijn? Of moet ik die HD gaan uitbouwen en op een laptop met sata en diskette station gaan installeren?

Dank alvast!! :)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:46

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Externe floppydrive (Usb)?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met Nlite de goede drivers in de XP-cd integreren. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:05:
Hallo,

Ik heb zitten zoeken op het forum maar kan het antwoord niet vinden;

Ik wil xp installeren op een laptop met SATA disk, hij herkend de schijf niet omdat hij die SATA drivers moet hebben. Maar in die laptop zit geen Diskette/floppy station en ik heb geen extern station. Hier moet toch een oplossing voor zijn? Of moet ik die HD gaan uitbouwen en op een laptop met sata en diskette station gaan installeren?

Dank alvast!! :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

SATA drivers slipstreamen in de windows cd. Google even op nlite, die kan het een en ander voor je automatiseren als ik het goed onthouden heb.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:07:
Met Nlite de goede drivers in de XP-cd integreren. ;)
Misschien dat dat nog echt zou kunnen werken ook ja,.. maar ik vind het echt slecht van MS dit. Dit komt toch veel vaker voor zou je zeggen? Welke laptop heeft nou nog een diskette-station?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-01 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hehe, ik had hetzelfde met mijn laptop. Nieuwe install, driver op USB stick, BIOS emuleert dan floppy voor stick, laadt drivers prima, kan formatteren, wil hij bestanden overzetten, plaats floppy in drive A: met de driver en druk op enter indien gereed. Druk op enter, gebeurt niets terwijl de stick er nog steeds inzat. Dan maar met nLite erin gebakken. Er zijn voor dit soort zaken maar 2 oplossingen, externe floppy drive of integreren. Eerste heb je niet, dus kom je automatisch bij oplossing 2.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:09:
Misschien dat dat nog echt zou kunnen werken ook ja,.. maar ik vind het echt slecht van MS dit. Dit komt toch veel vaker voor zou je zeggen? Welke laptop heeft nou nog een diskette-station?
Ten eerste waren er ten tijde van het ontwerp van de textmode setup geen USB storage drivers, en geen sata drives.
Ten tweede worden de meeste laptops pre-installed aangeleverd.
Ten derde is dit een punt wat wel degelijk op is gepakt aangezien je nu met Vista wel de mogelijkheid hebt om met USB stick de drivers te installeren. Een dergelijke major design change kan je niet zomaar even "backporten" naar een al 5 jaar bestaand besturingssysteem.

Omdat dit nou niet echt een weinig voorkomende vraag is die je makkelijk met de search had kunnen oplossen gaat deze dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.