Toon posts:

Wifi valt uit bij dichtklappen....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag ieder..

mijn probleem is als volgt en is toch ook redelijk irritant:

Waarneer ik op mijn laptop wat download en dan mijn laptop dichtklap valt na ong. een minuutje of 10 de verbinding uit(wat ik later terugzie aangezien hij niks gedownload heeft dan.

Mijn specs zijn als volgt, ik gebruik een Sony VGN-C2S/H met daarin een intellpro wireless wifi kaart, en windows vista HP. Mijn energie instelling zijn dat als ik hem dichtklap er geen actie wordt ondernomen. Nu vraag ik mij af of het komt door de antenne's die dan te weinig bereik hebben, of wordt die wifi uitgeschakelt als zogenaamde energie instelling( alleen zou ik niet weten waar dat in te stellen is)

Word het probleem anders verholpen door een usb wifi kaartje te gebruiken?

Hartelijk dank voor de hulp.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Energie-instellingen op de wifi-kaart checken, via apparaatbeheer. Vinkje weghalen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je de klep opentrekt, is de laptop dan meteen bruikbaar, of is hij toch bezig nog net ff aan te springen ?
Als je de laptop op dezelfde manier voor dezelfde periode alleen laat, maar dan met de klep open, dan houd je wel je netwerkverbinding ?
Wellicht dat er nog andere power saving settings iets na 10 minuten gaat doen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:09:
Als je de klep opentrekt, is de laptop dan meteen bruikbaar, of is hij toch bezig nog net ff aan te springen ?
Als je de laptop op dezelfde manier voor dezelfde periode alleen laat, maar dan met de klep open, dan houd je wel je netwerkverbinding ?
Wellicht dat er nog andere power saving settings iets na 10 minuten gaat doen ?
hij staat ingesteld op maximale prestaties, waarbij hij als ik de klep opendoe hij meteen bruikbaar is.
Wanneer ik hem voor ong, 10 min openlaat dan houd hij wel verbinding.

Het nadeel is dus, dat ik de klep dicht wil hebben omdat ik snachts download en ik anders me kamer vol licht heb van dat scherm, wat niet uitspring.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 20:52
De meeste laptops springen in standby bij het dichtklappen van het scherm.
Een alternatief is om de laptop open te laten, en alleen het scherm uit te zetten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:18:
[...]

hij staat ingesteld op maximale prestaties, waarbij hij als ik de klep opendoe hij meteen bruikbaar is.
Wanneer ik hem voor ong, 10 min openlaat dan houd hij wel verbinding.

Het nadeel is dus, dat ik de klep dicht wil hebben omdat ik snachts download en ik anders me kamer vol licht heb van dat scherm, wat niet uitspring.
Uhm...dan stel je toch gewoon in bij schermbeveiliging dat je scherm na 2 minuten uit gaat 8)7
Dit kun je gewoon bij energie doen.

Verwijderd

Mocht je de instelling voor de wlan niet vinden, kun je echter wél de monitor op stanby laten gaan. Hierdoor gaat de HD niet uit of de hele pc in slaapstand.....

-- Piet, we waren evensnel :P --

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:22:
[...]

Uhm...dan stel je toch gewoon in bij schermbeveiliging dat je scherm na 2 minuten uit gaat 8)7
Dit kun je gewoon bij energie doen.
dat lukt dus niet...het scherm blijft gewoon aan...

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 14:04
Met een bepaalde functietoets (Fn + ?) kan je op de meeste laptops ook de achtergrondverlichting van het scherm uitzetten, dan kan je hem dus laten open staan!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 14:33

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:26:
[...]

dat lukt dus niet...het scherm blijft gewoon aan...
Je kan mij niet wijsmaken dat je niet het scherm uit kan laten schakelen na 1 minuut in Energiebeheer. Anders is er sowieso iets mis met je installatie.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Al gereboot ?
Mijn HP laptop doet ook behoorlijk vaag op het gebied van powersavings als ik hem enkele weken aan heb staan en vaak in sleep heb gehad (icm Vista).
Een reboot brengt dan alles weer in het gareel.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:59:
[...]

Je kan mij niet wijsmaken dat je niet het scherm uit kan laten schakelen na 1 minuut in Energiebeheer. Anders is er sowieso iets mis met je installatie.
ben er inmiddels achter dat wanneer ik een usb aparaat heb aangesloten hij niet uitspringt en aangezien ik altijd een usb muis gebruik was dat dus de oorzaak..

wel vreemd vindt ik dat.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:54:
[...]

ben er inmiddels achter dat wanneer ik een usb aparaat heb aangesloten hij niet uitspringt en aangezien ik altijd een usb muis gebruik was dat dus de oorzaak..

wel vreemd vindt ik dat.
Als je winxp hebt kan je als schermbeveliging ook leeg doen, dan wordt het beeld ook zwart. :Y)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ibmos2warp schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:05:
[...]

Als je winxp hebt kan je als schermbeveliging ook leeg doen, dan wordt het beeld ook zwart. :Y)
Maar dan blijft je backlight wel aan.
En zelfs met een zwarte achtergrond geeft dat veel licht.

Ik geloof dat die tip nuttig zou zijn bij een LED scherm zoals de MacBook Pro dat tegenwoordig heeft ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:54:
[...]

wel vreemd vindt ik dat.
Als het een optische muis is, op een ietwat reflecterende ondergrond, detecteert het systeem beweging. Dat is wat ik ervan denk :)

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:30
_-_bram_-_ schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:56:
Met een bepaalde functietoets (Fn + ?) kan je op de meeste laptops ook de achtergrondverlichting van het scherm uitzetten, dan kan je hem dus laten open staan!
Lekker goed voor je TFT, dat zou ik dus niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een laser mouse(microsoft laser mouse 6000) op een mdf bureau...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:04:
Het is een laser mouse(microsoft laser mouse 6000) op een mdf bureau...
Waarom moeilijk doen? Unplug de muis voor je naar bed gaat...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21

Klippy

Still Game

Exception schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:04:
[...]

Lekker goed voor je TFT, dat zou ik dus niet doen.
En het verschil met dichtkleppen is... ?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1