Problemen met opstarten nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• erikvanzon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-01 09:10
Hallo,

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc binnen gekregen van Paradigit, nu zit ik alleen met het volgende.
Zo'n twee van de drie keer als ik mijn pc aanzet krijg ik geen beeld op m'n scherm, noch hoor ik windows opstarten of zelfs het opstart piepje van de computer zelf, ook al hoor ik de pc wel draaien. Meestal als ik dan de aan/uit knop langere tijd indruk om uit te zetten en hem dan weer opstart doet de pc het weer gewoon, maar ik kreeg net ook de foutmelding dat het overclocken was mislukt, terwijl ik de pc nog niet eens heb opengeschroeft. Ik heb zelf verder niet zo heel veel verstand van pc's, dus misschien kunnen jullie helpen met de oplossing van dit probleem?

Het gaat om een
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.60 GHz
Moederbord: NVIDIA® nForce 570 SLI MCP - K9N SLI
Geheugen: 2047 MB
Videokaart: XFX NVIDIA GeGorce 7900 GS
Besturingsstysteem: Windows Vista 32 bits

Bij voorbaat dank,

Erik van Zon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door om te achterhalen welk onderdeel het probleem geeft.

• erikvanzon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-01 09:10
Die faq heb ik idd al doorgelezen, maar naar mijn idee staat er weinig tussen wat kan veroorzaken dat de pc de ene keer wel opstart en de andere keer niet... vooral als de pc net uit de winkel komt.

Erik

Verwijderd

is wel raar,normaal doet een bedrijf niet eens aan overcloken lijkt me,maar dit probleem heb ik dus ook met overcloken gewoon een kwestie van even terug zetten in default settings,als je weet hoe dat moet,anders zou ik even Paradigit bellen

Verwijderd

Als er staat overclocken mislukt is het toch logisch? Ga even naar je BIOS en zet de settings terug.. of probeer desnoods Default Settings te loaden. Als dat niet lukt heb je wel een probleem.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:48:
Als er staat overclocken mislukt is het toch logisch? Ga even naar je BIOS en zet de settings terug.. of probeer desnoods Default Settings te loaden. Als dat niet lukt heb je wel een probleem.
Heel veel bordjes geven deze melding als de voorgaande bootpoging niet succesvol afgerond is, hoeft op zich helemaal niks met overclocken te maken te hebben.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort topics horen niet in CSL thuis.
Masturberik schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:05:
Die faq heb ik idd al doorgelezen, maar naar mijn idee staat er weinig tussen wat kan veroorzaken dat de pc de ene keer wel opstart en de andere keer niet... vooral als de pc net uit de winkel komt.
'Naar jouw idee'. Bepaalde problemen kunnen veroorzaakt worden door iets waarvan men in eerste instantie niet zou denken dat, dát nu net het probleem zou zijn. M.a.w.: Probeer gewoon alles, niet geschoten is altijd mis ;).

Heb je overigens geen garantie van Paradigit? Je hebt het systeem immers daar gekocht :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.