[xp] Overstappen van professional naar home edition

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Gerardts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik wil graag overstappen van windows xp prof. naar xp home editon. Het probleem is alleen dat de installatie niet door kan gaan omdat er al een nieuwere versie van xp opstaat.

Een ander probleem is dat ik de harde schijf niet kan formatteren, hij is in gebruik, dat is uiteraard logisch. Maar als ik een bootcd heb gedownload en gebrand van http://www.ultimatebootcd.com start hij de laptop nog steeds niet in dos op.

Verder zijn er geen mogelijkheden in het scherm bij f8 om ook maar niets in de richting van windows opnieuw installeren of opstarten in dos.

Wie kan mij verder helpen om in dos te komen of om windows op eenvoudige manier te installeren?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De Windows CD is bootable. Dus gewoon van de CD de pc opstarten ipv de hardeschijf.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Gerardts
dreeke schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:54:
De Windows CD is bootable. Dus gewoon van de CD de pc opstarten ipv de hardeschijf.
Dat werkt dus niet, als ik de xp home of de xp prof in de laptop druk gebeurt er niks.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

In het BIOS instellen dat hij eerst van CD moet booten en dan pas van de hardeschijf.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Gerardts
dreeke schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:57:
In het BIOS instellen dat hij eerst van CD moet booten en dan pas van de hardeschijf.
Ook geprobeerd, werkt ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gerardts,

We verwachten hier op Got toch wel dat je voldoende basiskennis in huis hebt om een BIOS instelling als bootvolgorde te kunnen wijzigen.
Zelfs als je dat zelf nog nooit gedaan hebt, is er voldoende informatie over te vinden met de search.

Upgrade/Downgrade paden kun je ook achterhalen met wat zoekwerk en logisch nadenken.
Van XP Home naar Pro kan je wel upgraden, Pro naar Home niet, dat betekent dus een nieuwe installatie.

Omdat dit topic wel erg basic is en je dit makkelijk zelf moet kunnen oplossen met wat zoekwerk gaat je topic dan ook dicht, met het vriendelijke verzoek de Windows Clients - Policy nog eens goed door te nemen met betrekking tot het stuk vooronderzoek.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.