Toon posts:

Router / NAT vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat mijn oude router (D-Link 524) vaak connectie verloor heb ik deze donderdag vervangen door een Sitecom Wl-153 MIMO XR. Het signaal is nu vele malen beter, maar heb er een ander probleem voor terug gekregen. Al jaren speel ik probleemloos C&C generals zero hour online, maar sinds de nieuwe router het connecten met andere gebruiker niet meer mogelijk. Voor de duidelijkheid, in kom wel gewoon de gamelobby etc, het gaat pas fout wanneer er daadwerkelijk een game wordt gestart.

Nu heb ik door de routerinstellingen gesnuffeld en het volgende gevonden:

Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections, specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field,select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic.

Nu zegt mij dit maar bar weinig en dacht: Ach dan schakelen we toch de NAT helemaal uit. Echter wanneer ik de NAT uitschakel krijg ik geen eens connectie met internet.

Het plaatje is als volgt:

modem ---> router --- wireless ---> PC

Iemand een idee? Reacties aub niet too much techtalk want het betreft hier een netwerk leek.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet dus een aantal poorten open zetten op je router. Hier staat welke poorten: http://www.gameconfig.co.uk/showdetail.asp?id=10

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SpamLame
  • Laatst online: 21:44

SpamLame

niks

Als eens gezocht op NAT problemen met C&C?

Geef je alvast een link, http://www.d-silence.com/feature.php?id=244
Wellicht dat je dat ooit in je oude router hebt laten doen (of zelf gedaan of UPNP) en dat dat in de nieuwe niet gedaan is.

[ Voor 0% gewijzigd door SpamLame op 14-07-2007 11:39 . Reden: damn spuit 11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt zo ver was ik ook nog gekomen: Maar ik kan niet simpelweg poortal invullen die ik kan openzetten. Het vraagt het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.active-sport.nl/triggerport.jpg

Any clue ?

• SpamLame

SpamLame

niks

blz 37 van de full manual op http://www.sitecom.com/ma...bgroupid=39&productid=510
betreft portforwarding, lees dat eerst eens door dan.

Wil je weten wat de trigger port etc inhoud dat vind je dat op blz40 van hetzelfde manual

Mogelijk heb je problemen met het openen van het pdf bestand, ik wel iig.
Save link as .pdf en dan openen in acrobat werkte voor mij wel

[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 14-07-2007 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK ik quote van de manual:

Trigger Port.
This is the out going (Outbound) range of port numbers for this particular application.

Public Port
Enter the In-coming (Inbound) port or port range for this type of application (e.g. 2300-2400, 47624)

So wtf does that mean? Zoals ik al zei, dit soort informatie zegt me niks!

En ik blijf het vreemd vinden dat ik dit soort instellingen bij de D-Link router nooit heb hoeven maken. En ook die heb ik zelf geinstalleerd met zeer beperkte kennis van netwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Die poorten genoemd op http://www.gameconfig.co.uk/showdetail.asp?id=10

Zijn dat dan de trigger ports of public ports ?

• SpamLame

SpamLame

niks

Is niet erg dat je een "leek" bent, maar dat ontslaat je niet van het doen van eigen onderzoek.
Dat wordt wel van je verwacht als GOT user en aangezien dit een Tech forum is ontkom je niet aan de techtalk zoals jij dat noemt. Los van het feit dat al die technieken een technaam hebben.
Lezen van Het Grote Poortmappingsverhaal was al een goede start geweest.
Opsnorren van de user guide en de vermelding daarvan zie ik je Topicstart niet terug bijvoorbeeld.
Wat je allemaal geprobeerd hebt, niet NAT uit zetten, maar wat gebeurt er nu als ik iets invul.
Of het feit dat in de kopjes bij de hoofdstukken die ik je gegeven heb, expliciet vermeld staat waarvoor je het toe kan passen gedaan.

Verder is er een edit knopje zodat je je post editen kan ipv 2 keer achter elkaar posten

Goed dat gezgd hebbende zijn er 2 dingen:

1- Trigger ports zijn de outgoing porten waarop de Sitecom "luistert".
Vind daar verkeer plaats dan zet hij de inbound porten open. Anders gezegd dynamisch portforwarden.

Dus voor jou houd dat in dat de triggerport de uitgaande port(range) is waarnaar C&C communiceert.
Dit werkt on demand ofwel als jij C&C opstart detecteert de router dat en zet de bijbehorende porten op die jij geconfigureerd hebt.

2- Port forwarding zijn de inbound porten doormappen naar een interne computer op dezelfde of andere porten. Dit doe je eenmalig en is dan actief totdat jij het veranderd of uitzet.

Of te wel beide kan, welke je doet moet je zelf bepalen, makkelijkste is portforwarding omdat je dan alleen met inbound te maken hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:36:
Die poorten genoemd op http://www.gameconfig.co.uk/showdetail.asp?id=10

Zijn dat dan de trigger ports of public ports ?
Zoals ik het lees zijn dat de porten(of ranges) die je moet forwarden naar jou PC.

[ Voor 61% gewijzigd door SpamLame op 14-07-2007 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
@SpamLame:

Ik begrijp wat je zeggen wil alleen indien je niet weet wat je zoekt wordt het al snel moeilijk. Persoonlijk was het niet in me opgekomen om op "poortmapping" te zoeken. Het is een link die jij ligt aangezien jij op basis van mijn omschrijving weet waar de waarschijnlijke oorzaak ligt. Inmiddels heb ik de documentatie doorgelezen en is me ineens een boel duidelijk. Zo zie je maar, als je eenmaal weet naar welke info je op zoek moet gaan heb je het grootste deel van je probleem al opgelost.

Enfin, het 'forwarden' van de genoemde poorten heeft inderdaad mijn probleem opgelost. Mijn dank hiervoor.

Tevens verklaard het feit dat mijn PC in de vorige router config in de DMZ zat waarschijnlijk ook waarom ik dergelijke instellingen nooit heb hoeven maken.

Thanks once more!

• SpamLame

SpamLame

niks

Klopt als je PC in een DMZ staat worden feitelijk alle porten geforward naar 1 ipadres.
Werkt snel alleen moet je dan iig een firewall gaan draaien op die pc.

Mooi dat het nu werkt en ja als je naar iets zoekt waarvan je de naam niet weet, dan wordt het niet echt makkelijk.
Ondanks dat en het "leek" zijn, ben je er, na een duwtje in de richting,toch mooi zelf uitgekomen met de manual.

[ Voor 35% gewijzigd door SpamLame op 15-07-2007 22:31 ]

Pagina: 1