Toon posts:

PC reageert niet meer op power switch

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, medetweakers

Ik heb gisteren mijn oude VGA koeler vervangen door een Zalman vf900 koelertje en heb hiervoor even mijn moederbord eruitgehaald om te kijken hoe hij erin moest met draden enzo.

Nadat ik alles eruit had gehaald en erin had gezet en alles te hadden aangesloten , drukte ik op de power button hoorde iets bij de voeding en vervolgens deed hij niets. Hij start niets op geen fans CPU... ik zie alleen en LED branden bij het moederbord. Ik kom ook niet eens tot een zwart scherm ofzo want hij gaat gewoon niet aan in zn geheel ! Plz help me .

Specs: Asus P5B mobo , Casemaster 450 W Voeding
Intel core2 duo met een Termaltake Ruby orb
7900Gt met Zalman vf900
1 Gb ram
verder als uitbreiding een soundcard

Alvsat bedankt

groeten Mike ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:32

Onbekend

...

En wat heb je verder geprobeerd?

Is er ergens kortsluiting ontstaan?
Heb je je power switch wel weer aangesloten?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Lijkt mij een geval van een te hoge peak spanning bij het opstarten

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

hmmm... ik zou haast "cool" zeggen... maar ik zit met het zelfde probleem...
ik heb een nieuwe PC gekocht, gister alles in elkaar gezet
asus p5b deluxe (zelfde)
intel core 2 duo E6600 (zelfde)
antec sonata 2 (450W)
sapphire ATi x1950 xt

hij deed het, stelde de bios in... (stond de kast nog open).

toen heb ik stekkers er weer uitgetrokken, zachtjes op tafel gezet(nergens tegenaan gestoten), klep eropgezet (Zachtjes) weer terug... toen deed hij het (loved the silence^^) zette ik m weer uit...

en de keer daarna dat ik m aan probeerde te zetten deed ie NIKS meer, de LED van mobo brandt idd..
maar hij doet echt niks... en naar mijn weten is er niks in de tussentijd mee gedaan(die 5 minuten tussen laatste keer dat hij het wel deed en dat ie niks meer deed)

heb alles zitten checken.. maar doet echt niks...

Daan

Verwijderd

Topicstarter
Stekkers heb ik gecheckt, stekker eruit gehaald.. ja verder weet k niet echt wat ik moet doen?

"Lijkt mij een geval van een te hoge peak spanning bij het opstarten"

Zou je mij kunnen vertellen wat dat is ? een hoge peak spanning, want het zou zo maar het goede kunnen zijn? Ik hoor het wel ! Ik ben pas weer om 5 uur vdaag terug voor een reply...

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
crack_en_hack schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:23:
Lijkt mij een geval van een te hoge peak spanning bij het opstarten
Ja, je moet die peak even doormoduleren naar de proxy.. echt wat een gelul...

En voor de TS, beginnen bij het begin maar weer, opstarten troubleshooter erbij pakken en alles eruit maaien en kijken hoe ver je komt.

edit: voor de ongeduldige huilie hieronder: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alles eruit halen is nodig om te zien waar het probleem ligt

[ Voor 17% gewijzigd door MrAngry op 14-07-2007 11:56 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

ik zit met smacht te wachten op een reactie NU! ^^

kheb ook alle stekker gecheckt, en te hoge peak spanning geen idee what it is

Verwijderd

alles eruit halen en er terug in zetten lijkt mij vrij nutteloos?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:55:
Nee, dan weet je dat je alles aansluit en kun je checken of alles nog goed is.

En gebruik ajb de edit knop als je iets toe te voegen hebt aan je vorige post.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik snap nog niet wat die hoge spannning is.
Is het misschien dat de voeding niet genoeg is voor die nieuwe koeler?
Of .. iets anders? uit die Troubelshooter van MRangry wordt ik ook niet veel wijzer. Er staan een paar problemen en oplossingen maar ik zie niet echt DE handleiding ofzoO?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:55:
Nee, want daarmee kun je het mobo testen. Uit de troubleshooter:
* Moederbord piept?BIOS Beep Codes - BIOS POST Codes en nog meer BIOS Beep Codes
* Of, het betrouwbaarst, kijk gewoon in de handleiding van het moederbord.
* Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.
* De meeste gezonde moederborden piepen eenmaal tijdens het opstarten ter indicatie dat alles in orde is. Asus borden piepen daarnaast ook nog een keer per gevonden USB apparaat. Dat zijn allemaal dus normale piepjes.
Oftewel, als het mobo niet foutmeldingen geeft als je bijvoorbeeld zonder geheugen probeert op te starten, weet je alweer wat meer.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Draadjes van de powerknop wel goed aangesloten op het moederbord? :+

Verwijderd

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:18:
Draadjes van de powerknop wel goed aangesloten op het moederbord? :+
ja die ziten wel goed , ik maak gebruik van zon Q connector ofzo,. zo'n wit blokje waarmee je die pennetjes erin propt.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:20:
[...]

ja die ziten wel goed , ik maak gebruik van zon Q connector ofzo,. zo'n wit blokje waarmee je die pennetjes erin propt.
Ja wil zelf ook wel eens de + en - omdraaien of zo iets dergelijks, resultaat: hd lampje of resetknop werkt niet. 8)7 werkt de pc overigens wel als je de voeding switch omzet, ong 10 sec wacht, voeding switch weer omzet en dan de pc start?

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-07-2007 18:23 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 14:48
ik neem aan dat jullie de pc wel ontladen hebben? (wilt soms helpen) Het beste kun je dan de voedingsstekker uit de pc halen, een paar keer op de aan/uit-knop drukken en dan de stekker er weer er in en dan aanzetten natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:22:
[...]

Ja wil zelf ook wel eens de + en - omdraaien of zo iets dergelijks, resultaat: hd lampje of resetknop werkt niet. 8)7 werkt de pc overigens wel als je de voeding switch omzet, ong 10 sec wacht, voeding switch weer omzet en dan de pc start?
Nee hij doet het helemaal niet :( , ook niet wat coossy nl vooRschreef.
Misschien is er een draadje niet goed of ligt het aan die PWR_switch stekker.. hoe kan ik die het beste testen? Want misschien is de knop vd pc brak ? :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:32:
[...]

hoe kan ik die het beste testen? Want misschien is de knop vd pc brak ? :/
Resetknop als powerknop aansluiten. Als hij dan wel wil werken is het je powerknop die defect is. (of gewoon ff schroevendraaier tussen de 2 pinnen duwen, dan gaat hij ook wel aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:37:
[...]

Resetknop als powerknop aansluiten. Als hij dan wel wil werken is het je powerknop die defect is. (of gewoon ff schroevendraaier tussen de 2 pinnen duwen, dan gaat hij ook wel aan.
Bedoel je tussen die 2 kleine pinnetjes op het meoderbord waar bij staat Power 12v?

! : Als ik de aan en uit knop indruk dan hoor ik een raar tikje in mn Voeding, die niet blijkt te reageren

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

heb je niet gewoon kortsluiting gemaakt op de vga card bij het monteren van de nieuwe koeler ? dit gebeurd wel vaker. De voeding schiet dan idd direct de beveiliging in. Dus ff de graka eruit en kijken wat hij dan doet als je op de powerbutton drukt.

Verwijderd

ik heb alle stekkers eruit gehaalt en 1 voor 1 zitten proberen wat het is..
of ik... .... m'n broer heeft het geprobeert ^^

hij zegt dat het waarschijnlijk of aan de voeding of aan mobo ligt... en dat ik het beste maandag naar dynabite toe kan gaan, wat waarschijnlijk tering lang gaat duren en geld kosten waar ik GEEN zin in heb...

powerswitch ook gemeten, doet het ook...
kheb helaas hier geen extra voeding om te testen...

wat voor voeding heb jij blizzn?

Verwijderd

Topicstarter
He danuss, Ik heb met mijn vader met een 12V meter gekeken of de stekkers van de voeding wel een signaal afgaven. dit bleek 1.5 V te zijn waar t 12 hoort te zijn..

Ik heb een Casemaster 450W,

Zou idd kunnen dat ik kortsluiting had, maar hoe krijg ik die Koeling dan uit die beveiliging Stuiter ?
Als ik dat weet dan zou ik m misschien kunnen fixxen *_*

Verwijderd

Ik heb de voeding die bij de Sonata II van Antec komt...

ik kan niet eens meten hoeveel uit de voeding komt, want dat gaat alleen als ie aanstaat... en ik krijg m niet eens aan 8-)

BALEN... miss dat er nog iemand komt met wat ideeën...

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
wat stuiter dus al zei...eerst je graka eruit en dan kijken of hij het doet...

het lampje op je mobo brand, dus je voeding geeft wel stroom af: cq, hij is niet helemaal dood...

probeer hem is op te starten met het minimum wat je nodig hebt, en vanaf daar opbouwen. Ook zou je kunnen kijken of het met je oude koeler wel werkt, dat er iets in je koeler mis is waardoor hij kortsluiting maakt..

**hoop niet dat je met het uit elkaar halen je mobo hebt geroosterd door statische elektriciteit**

Verwijderd

Topicstarter
darkpluisje schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:18:
wat stuiter dus al zei...eerst je graka eruit en dan kijken of hij het doet...

het lampje op je mobo brand, dus je voeding geeft wel stroom af: cq, hij is niet helemaal dood...

probeer hem is op te starten met het minimum wat je nodig hebt, en vanaf daar opbouwen. Ook zou je kunnen kijken of het met je oude koeler wel werkt, dat er iets in je koeler mis is waardoor hij kortsluiting maakt..

**hoop niet dat je met het uit elkaar halen je mobo hebt geroosterd door statische elektriciteit**
Ja dat laatste dat zou wel erg verzaakt zijn, maar wet iemand hoe ik dat kan testen?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 20:36:
[...]

Ja dat laatste dat zou wel erg verzaakt zijn, maar wet iemand hoe ik dat kan testen?
Niet om vervelend te doen hoor, maar LEES die troubleshooter eens door. Want ik heb het gevoel dat je dat nog steeds niet hebt gedaan.

Mocht ik mis zitten, zeg dan tenminste wat daaruit je al hebt gedaan en wat er niet aan werkte, anders is het voor ons ook maar gissen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Mensen raden inderdaad aan om jezelf te aarden/ontladen voor je met je pc gaat werken, ik let er zelf ook altijd heel erg op.

Maar om eerlijk te zijn: als je het een keer vergeet dan is het nog niet (altijd) te laat hoor, ik ken mensen die zichzelf helemaal niet ontladen voor ze hun videokaart/CPU/moederbord uit hun pc halen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het doorgelezen maar wordt er niet veel wijzer van want mijn moederbord krijgt geloof ik geen stroom , ik heb dus getest of mijn voeding wel of niet stuk was maar ik krijg alleen maar een respons van 1.5 V,. Ook branden er geem lichtjes of worden er beepjes gemaakt. Ik heb al geprobeerd om zonder videokaart te starten maar hij start sowieso niet. En zonder memory werkt dan denk ik al helemaal niet ?

Ik heb al alle dingen geproberd die hier boven staan. En zelf het een en ander, maar ik denk dat de voeding misschien gestorven is ?

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt weer :D Own4gee

Ik heb met mijn buurman die een techneutje is de hele zooi uit elkaar gehaald alle stekkers los en dan 1 voor 1 kijken welke stekker het probleem is, dus alles weer langzaam erin pluggen

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:32

Onbekend

...

En wat was dan het probleem?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

bij mij werkt ie nog steeds niet -.-,
zou ook wel willen weten wat het probleem bij jou dan was.
ik ga morgen (tenzij jij met oplossing komt), naar dynabite en hopen dat ze ff ernaar kunnen kijken (dus wanneer ik daar sta te wachten, want ik heb geen zin om m'n pc nog een week af te geven).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik had de stekker van de Powerfan dus van de Voeding volgens mij verkeerd aangesloten ergens waar hij niet hoort op het Mobo, ik had m op de CPu fan gezet... dat is het enigste dat ik kan bedenken .
Pagina: 1