Desktop vervangende portable laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop om mijn huidige desktop te vervangen.

Eisen:

- 15.4" met 1680x1050 res. (WSXGA+) (lieftst mat)
- HDMI/DVI out (voor aansluiten 22" tft thuis. Ik zie duidelijk verschil tussen analoog en digitaal; heb het uitgeprobeerd)
- E-SATA (om backup/thuis harddisk aan te sluiten. Wil niet als m'n laptop gestolen wordt dat ik alles kwijt ben. USB is zo traag, als ik dan toch bezig ben maar E-SATA)
- Nvidia G80 (geen Ati, per-se Nvidia G80 omdat ik die voor m'n werk nodig heb. Het lieftst een GT: de 8600M GT dus, dan wel 256MB, liever 512 MB)

Dat is het wel zo'n beetje. Verder als CPU denk ik aan een 2.2 Ghz c2duo oid, 2 GB ram, 100GB 7200rpm disk, allemaal vrij standaard, mag iets afwijken.

Laptops die ik al gevonden heb:

BTO 15W25: Prima, maar geen DVI of E-SATA. Erg jammer, verder perfect.
BTO 17W24: Prima, maar 17", te groot...
Zepto 6625: Zelfde verhaal, geen DVI/E-SATA, lelijk toetsenbord ;)

Maar, nu vond ik iets wat erop begon te lijken:

Asus G1S-AK005C: nog niet leverbaar, heeft verder alles, nadeel de 256MB ipv 512MB 8600M GT, het glossy scherm (?), en relatief ietsjes duur.

Zijn er nog andere opties? Tips? Eisen waar ik beter vanaf kan stappen? Andere richtingen?

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik reageer maar snel omdat dit draadje toch snel dicht zal gaan ;) De 8600GT zal nooit van z'n leven snel genoeg kunnen zijn om die 512MB vol te schrijven, dus de prestaties zullen waarschijnlijk ook hetzelfde blijven.

Advies, koop die ASUS!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
osc4r schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 18:25:
Ik reageer maar snel omdat dit draadje toch snel dicht zal gaan ;)
Oh, sorry, is dit niet de bedoeling? Ik heb wel zelf onderzoek gedaan, maar kon niet echt een antwoord vinden. Per toeval kwam ik op de Asus, vandaar dat ik dacht dat jullie er misschien nog meer wisten :)
De 8600GT zal nooit van z'n leven snel genoeg kunnen zijn om die 512MB vol te schrijven, dus de prestaties zullen waarschijnlijk ook hetzelfde blijven.

Advies, koop die ASUS!
Bedankt voor het advies :)

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zal nog maar iets uitgebreider reageren, is wel zo sociaal tenslotte.

Asus is zowiezo een merk wat betrouwbaar is, stevige laptops produceert en (via GoT gelezen) een goede service heeft. Dat ze hiervoor een iets hogere prijs vragen kan ik best goed begrijpen, als je bijvoorbeeld een 100 euro goedkopere Acer tegenover een Asus zet weet je het wel ;)

Het enige nadeel van een glossy scherm is dat het heel erg reflecteerd (en door de zon dus soms slecht leesbaar kan worden); hierdoor is het in openbare gelegenheden met de zon in je rug dus nogal lastig werken. However, opmakend uit je TS ga je hem als desktop vervanger gebruiken en moet dit geen probleem vormen. + punt is trouwens wel dat de kleurechtheid beter is en de inkijkhoeken ook groter zijn van glossy schermen.

Zoals ik al zei is 256MB genoeg voor de 8600GT, dus dat is weer een + puntje voor de Asus.

Voor de rest moet je maar even kijken, ik zou dan nog even wachten totdat de G1 beschikbaar is in Nederland en dan (momenteel nog, ken geen andere goede alternatieven) daarvoor gaan.

Ik zou wel als ik jou was even de FAQ's doorlezen, en dan voornamelijk die over het nieuwe beleid in CSL. Er is nogal wat veranderd, en zoals je wel zult lezen zullen (denk ik tenminste) topics als dit snel gesloten worden. Correct me if i'm wrong tho..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn inderdaad niet meer de bedoeling. Het is een kwestie van alle notebooks aflopen en diegene die totaal niet voldoen aan de eisen wegstrepen. In geval van 256MB versus 512MB: Vraag je bij dat soort dingen eerst af of het daadwerkelijk een nadeel is :). MB's op een videokaart zeggen zo goed als niets over de performance en 512MB is hedendaags veel videogeheugen voor een desktop PC, zeker in combinatie met een wat tragere videochip.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.