Toon posts:

Laptop prof hulp nodig samenstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum lezers,

Ik ben nu al geruime tijd bezig met forums af te schuimen, reviews te lezen en online shops te bekijken en ben nog steeds niet aan mijn probleem uit.
Ik ben namelijk op zoek naar een geschikte laptop volgens mijn eigen wensen, nergens heb ik dit kunnen vinden.

Ik heb laptops gevonden met 2 hd's die ik in raid kan plaatsen, maar met een net iets te lage resolutie, ik heb laptops gevonden met de perfecte resolutie, snelle grafische kaart (bto 15W25+) maar zonder 2hd's die ik in raid kan plaatsen. en dan heb ik laptops gevonden die beide bezitten, maar die boven men budget liggen. Ik weet dat hoge eisen stellen, gepaard gaat met hoge prijzen, maar het probleem is dat ik telkens net bijna datgene wat ik zoek vind aan men budget en daarom geen rust kan vinden met een compromis = 1 HD ipv 2 zoals in de BTO laptop (welke uitstekend lijkt!)

mijn wensen zijn :

een Intel® Core 2 Duo 2ghz (ik vond er in de bto met 2.2 ghz voor 1450 euro!)
2 gig ram dual channel min DDR2-800
2x hd (liefst 7200rpm) die ik in raid 0 kan plaatsen, min 2 x 40 gb (grootte is eigenlijk nie zo belangrijk, dataopslag zal ik extern doen, maar ik wil een grote performantie op de laptop zelf bereiken)
grafische kaart : omdat in de bto een Nvidia 8600M GT met 512 Mb zit, zal ik met minder geen vrede kunnen vinden.
resolutie (heel belangrijk) : ik heb minstens 1024 y pixels nodig dus 1680-1050 lijkt me beste
batterij gebruiksduur is onbelangrijk
gewicht is onbelangrijk
prijs rond de 1400-1500 euro (minder dan 1600!)

mijn keuze tot dusver is :

http://www.degreef.nl/ind...518202_511255_511269.html

(ik vond al op een andere website dezelfde configuratie inclusief vista business en dvd voor dezelfde prijs als die vermeld in de link zonder software en dvd)

is er iemand die me zou kunnen helpen, het probleem bij die bto is dus dat er geen 2 harde schijven in zitten, anders had ik meteen voor die gegaan...

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Waarom is die harde schijf snelheid zo van belang?
Als je toch een externe hdd neemt, ga dan voor een raptor als het echt zo belangrijk is, en doe het meeste werk dan via die raptor. (programma's en games)
Als je dan een redelijk kale windows installatie hebt, gaat het allemaal snel genoeg.
De snelste laptop harde schijf zal ook sneller zijn dan 2 keer een gemiddelde 5400 rpm schijf in raid.
Je accestimes gaan er namelijk zowiezo van achteruit, en dat is bij windows opstarten erg van belang. (en de rest kan dus wel op die externe raptor als je die zou nemen.)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik wist niet dat er WD Raptor HD bestonden die extern waren? Waar heb je die gevonden?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 13:27
Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 02:00:
Ik wist niet dat er WD Raptor HD bestonden die extern waren? Waar heb je die gevonden?
je kan gewoon een lege externe hd behuizing nemen en daar een raptor inbouwen

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kain_niaK schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 02:00:
Je koopt 'n Raptor, je koopt 'n externe HD-behuizing en je bent klaar ;)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
voor data opslag zal ik externe hd's gebruiken, maar voor performantie = compilen, servers die draaien, beeldbewerking is snelheid erg belangrijk en niet grootte. en indien u een laptop heeft die aan de gestelde voorwaarden voldoet en beschikt over 1 raptor hd aan 10 000 rpm veronderstel ik? dan vind ik dat prachtig. al wist ik niet dat die werden gemaakt voor laptops. kwa extern denk ik wel dat je een s-ata externe hdadaptor en een raptor hd kan gebruiken, maar dat is natuurlijk vrij absurd omdat usb 2 maar 480 Mb/s door voert.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Er zijn geen 10.000 rpm'ers voor laptops, dat kan alleen extern!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 13:27
trouwens, je eisen zijn gewoon te hoog voor de prijs...

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik wel al (@ raptor in laptop), gelieve de berichtgevingen een beetje benagedacht te maken, anders gaat dit topic verwateren en zullen er velen afzien van verder te lezen dan 1 pagina. wat erg irritant is, je gaat bvb op zoek op internet naar een bepaald iets en je komt op forum topics terecht waar ellenlange off-topic discussies worden gevoerd...je bezoekt dan eerst zo'n 150 topics eer je eindelijk to the point materiaal vindt.

Modbreak:Kom op zeg... je bent hier pas een paar uur op dit forum en je meent je al op te mogen stellen als moderator :?

Zo werkt dat niet. Je bent hier zelf nogal oncreatief bezig. Anderen proberen je te helpen en met je mee te denken en dan kom je hiermee? Wees blij dat iemand ueberhaupt de moeite doet. De replies die je krijgt zijn beleefd, inhoudelijk onderbouwd en doordacht. Dat is meer dan van jouw post gezegd kunnen worden :o

en wat betreft de eisen te hoog, de bto laptop is ongelooflijk goed voor zijn prijs, het enige wat er ontbreekt is dus die 2de hd.
indien het echt niet bestaat aan die prijs zal ik er me natuurlijk moeten bij neerleggen

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 14-07-2007 10:36 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Je ziet het probleem bij de 2 harde schijven in de laptop. Ik zie het probleem meer als je wil gewoon hoge performance bij compilen en de genoemde zaken. Die hoeven allemaal niet op de opstartschijf te draaien in je laptop. Als je dan een raptor in een goed extern bakje doet, (met usb 2 of dergelijke aansluiting) heb je een goedkope en zeer goede oplossing voor je probleem.
Normaal zou ik niet een externe harde schijf aanraden vanwege het extra meeslepen, maar aangezien je dit toch al van plan was, en je hoge performance wil voor een niet al te hoge prijs is dit een goede oplossing.

Heeft niks met verwatering van een topic te maken. :)

edit @ hieronder: volgens mij valt dat nog wel mee, maar dan zijn er alsnog wel snellere mogelijkheden lijkt me...? (zoals gigalan aansluiting op je bakje, of misschien esata?)

edit2: Je kan ook gigalan in een externe hdd bakje hebben las ik net. (had het even voor je opgezocht)
Dan kan je gewoon het bakje ipv een usb of esata kabel met een lan kabel verbinden.
Veel laptops hebben wel een gigalan aansluiting.

[ Voor 24% gewijzigd door warcow op 14-07-2007 02:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
beste warcow, usb 2 heeft een doorvoersnelheid van nog geen 500Mb/s en een raptor voert meer dan 1000 Mb/s door...dat is trager dan ik werk op een 5400 rpm single drive lokaal. EN dan mag ik nog geen enkel usb-apparaat aansluiten, of intern delen! laat ons zeggen dat je gelukkig mag zijn met een 200Mb/s doorvoer via usb2
Er zijn natuurlijk nog andere factoren die een rol spelen, dan enkel de toeren per minuut, zoals bvb in mijn laptop ferrari 4005 waar ik momenteel op werk, daar zit een 5400 rpm hd in, maar men heeft de architectuur aangepast zodat ik zelf sneller werk dan een 7200rpm desktop hd, de technische details ervan ben ik vergeten...en doet er eig ook niet toe.

een update : Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/1486/fotolaptopwf0.th.png (de opties hun prijzen zijn al meegerekend in het vermelde totaal bedrag, dus moeten niet meer extra worden bij geteld)

dit zou hem worden, jammer van de single HD

(edit) @ gigalan --> dan blijf ik toch gewoon hd's gebruiken maar elders gelegen ? en een extra server met een raid oplossing maken enkel om vanuit men laptop, data op te slaan ga ik niet overwegen
@ esata --> dat is leuk als er zo'n interne pci-e kaartjes bestaan in laptops, kan ik overwegen voor externe data, maar ik blijf met het probleem van men lokale hd's zitten en volledig extern tewerk gaan zie ik zo niet zitten, zeker kwa mobiliteit

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 02:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

justanotherguy, je combineert weinig eigen inzet (of realiteitszin) met een houding waarbij het verbazingwekkend is dat andere Tweakers beleefd blijven tegenover je. Andere mensen komen met oplossingen, jij ziet alleen maar problemen. Je zeurt over hoe anderen posten, denkt niet na bij wat ze voorstellen en verdiept je totaal niet in de materie (mbt E-SATA bijvoorbeeld).

GoT helpt GoTters die zichtzelf helpen en daarbij een gepaste houding van dankbaarheid aannemen. Als je GoT gebruikt als helpdesk waar je ook nog eens commentaar hebt op de replies van anderen, zit je hier op de verkeerde plek. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.